כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בשורה לתושבי אשדוד: מקווה טהרה חדש בעיר

מקוה טהרה נחנך ברובע י"ב באשדוד בהשתתפות רבנים, אנשי ציבור וראש העיר • צפו בגלריה

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן

בצילם של ימים אלו התקיים חנוכת מקוה טהרה ברובע י"ב באשדוד בהשתתפות רבנים, סגן שר הדתות הרב אלי בן-דהן, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ואישי ציבור ובראשם יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן.

המעמד החל בדברי ברכה מפי יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן שקידם בברכה. כך גם דברי ברכה קצרים נשמעו מפי הרבנים הראשיים הגר"ח פינטו והגר"י שיינין אשר בדבריהם שבחו מעומק ליבם את הרב עובדיה דהן על מסירותו הרבה.

סגן השר לעניני דת הרב אלי בן-דהן שיבח והזכיר את פעולותיו הברוכות של הרב עובדיה דהן ובירכו שימשיכו בדרך זו להאהיב את התורה.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי אמר, " עבורנו הוא יום חג לעירנו בהוספת נדבך טהור נוסף של מקוה טהרה, אנו שמנו ליעד שבכל רובע בעיר יוקם מקוה טהרה, מדובר במקוה מפואר במעמד המכובד של רבני עירנו היקרים מתוך הבנה ושילוב למען כלל התושבים יחד עם שותפי לעשיה מ"מ ראה"ע הרב עמרם כנפו ושאר החברים יחד עם חברי המועצה".

לסיום בירך את הרב דהן יו"ר המועצה הדתית ששירותי הדת ניכרים בכל פינה בעיר, ואין כמו שירותי הדת שהם בעצם המגנים על העיר ושומרים עליה. כך גם העניק 'תעודת הוקרה' לסגן השר הרב בן-דהן בשם העיר אשדוד והמועצה הדתית, תעודת הוקרה נוספת הוענקה לרב עמרם כנפו ממ"ק ראה"ע ולצוות המשרד.

בשלב זה כובדו סגן השר הרב בן-דהן וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בגזירת הסרט בכניסה הראשית למקוה ובקביעת המזוזה כובד הרב הראשי הגרי שיינין. בשאר המזוזות כובדו הגר"י אברג'ל, הגר"י גאגולאשוילי והגר"ח קלמנוביץ.

מיד לאחר מכן הרבנים והאורחים התלוו ליו"ר המועצה הדתית הרב דהן לסיור במקוה הטהרה אשר ציין כי כמו בשאר המקוואות, לא חסכו מהיופי וההדר הניכרים מכל פינה: המקווה מאובזר במיטב השכלולים, ומתוחזק באסטטיקה והדר ברמה גבוהה במיוחד, לצד כלים סניטריים. הבניין עצמו כפי שאכן רואים, נבנה בעיצוב מרשים בארכיטקטורה מענינת באזור שקט.

לכבוד המעמד, המועצה הדתית הפיקה חוברת מיוחדת של 'ואומר מקוה ישראל ד' ובו סקירה מצולמת על כל מקוואות הטהרה בעיר כשבראשיתו מובא דברי ברכה מפי יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן.

צילום: יעקב כהן
































אשדוד מקווה טהרה עירייה מועצה דתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד