כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הגראי"ל שטיינמן: רוצחי הנער הערבי הם 'רודפים'

הגראי"ל שטיינמן הביע זעזוע עמוק מרצח הנער הערבי ומהחשד שמעורבים במעשה גם נערים יהודים • "אם החשד הנכון", אמר, "הרי שמבצע הפשע דינו כ'רודף', ומסכן את כלל ישראל" • גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס הצטרף גם הוא למגנים וכתב: "הדבר חמור שבעתיים ושבע כאשר כפי הנשמע נעשה הדבר על ידי יהודים בלבוש חרדי" • אמש גינה את המעשה הגר"ש כהן, שקבע גם הוא שמבצע הפשע הינו 'רודף'

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

הגראי"ל שטיינמן, גינה בחריפות את חטיפתו ורציחתו של הנער מוחמד אל חדיר על ידי נערים יהודים וקבע כי מי שעשה את המעשה הינו 'רודף'.

הערב עלה יצחק פינדרוס חבר מועצת העיר ירושלים לגראי"ל ושוחח עימו על המצב המתוח בעיר בשל רצח הנער הערבי.

הגראי"ל הגיב בחריפות ואמר על מבצע המעשה כי יש לו דין 'רודף' שכן הוא סיכן במעשהו את כלל עם ישראל. "מעשה שכזה הינו נוגד את דרך התורה", אמר הגראי"ל.

כך גם, אמש אמר הגר"ש כהן, נשיא מועצת חכמי התורה למקורביו בדרכו לעצרת שנערכה באלעד לזכר שלושת הנערים שנרצחו כי "ליבי שותת דם על השמועה הרעה שיד ישראל הרגה נפש נער ערבי על לא עוול בכפו.

"עם ישראל התייחד לאורך הדורות בכך שקולו קול יעקב ואין ידו יד עשיו. תצלנה אוזניים משמוע על המעשה המחריד המעורר זעם האומות ועשוי להביא לשפיכות דמים נוראית.

"מי שידיו מגואלות בדם נקיים יש עליו דין רודף ואי אפשר לתאר את עונשו מן השמיים. ערב שלושת השבועות עלינו להרבות באהבת חינם מבית ומחוץ ובזכות זה ניוושע ישועת עולמים".

גם ה'עדה החרדית'
ראשי 'העדה החרדית', ובראשם הגאב"ד הגרי"ט וייס, הצטרפו גם הם לגינוי ופרסמו הודעת זעזוע מהמעשה.

המעשה חמור מאוד כותבים הרבנים, "אך חמור הדבר שבעתיים ושבע כאשר כפי הנשמע כעת נעשה הדבר ע"י יהודים בלבוש חרדי רח"ל,

"מובן ופשוט לכל אשר בשם ישראל יכונה וכל שומר תורה ומצוה כי הדבר אסור עפ"י תורה וחלילה לאיש יהודי לשפוך דם, ובגלותינו המר נצטווינו ע"י תורה"ק וחז"ל הק' וכן הורו לנו רבותינו מצוקי ארץ נבג"מ לסבול עול גלות ולא להתגרות באומות ח"ו ולצפות לגאולה השלימה ע"י משיח צדקינו בקרוב ולא בזרוע בשר, ומה גם שתוצאות מעשה כזה מי ישורם היל"ת.

"עם כל הכאב שכל לבב דוי וכל ראש לחלי על הרג שלשה נערים מבני ישראל הי"ד יתן ה' ולא תקפ"ץ והמקום ינחם את המשפחות, אולם הדרישה לנקמה אינה עולה בקנה אחד עם צו תורתינו הק'.

"וכדי להסיר חרון אף ולמנוע חילול ה' שלא יאמרו מדשתקי רבנן וכו', הביד"צ מוחים ע"כ בכל תוקף, ומבקשים מכל אשר בידו לפעול להשקיט הרוחות ולמנוע פגיעות בגופם וממונם של גויי הארץ, והיה מחנינו שלום". מסיימים הרבנים



חטיפה רצח הגראיל גרש כהן רודף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד