כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ביהמ"ש: דחייה נוספת בבחירות לרבנות י-ם

ניצחון זמני: בית המשפט קבע דיון בעתירת יהדות התורה והורה לשר הדתות לא למנות את נציגיו ללא הודעה מראש • "בנט מוטה"

הרב אריה שטרן
הרב אריה שטרן

בעקבות עתירה שהוגשה היום (שני), על ידי סיעת יהדות התורה נגד התקנות החדשות לבחירת רבני ערים, קבע בית המשפט דיון לעוד מספר חודשים, והורה לשר הדתות שלא להפעיל את סמכותו מבלי למסור לבית המשפט הודעה 21 יום מראש על כך.

גורמים בסיעת יהדות התורה הביעו שביעות רצון מההחלטה מאחר שלדבריהם, משמעותה של ההחלטה שניתנה היא כמו צו ביניים לגבי רבנות ירושלים ואם בנט ירצה למנות את 12 נציגיו לגוף הבוחר, הוא צריך למסור על רצונו זה לבית המשפט 21 יום לפני המינוי, ולקבל את אישור בית המשפט לכך.

"יהיה קשה לשכנע את בית המשפט שלאחר עשר שנים שבהם לא היה בירושלים רב, לפתע נוצרה דחיפות שלא נותנת להמתין מספר חודשים בכדי למנות את נציגיהם".

כזכור, בעתירה שהוגשה הבוקר, בקשה יהדות התורה להוציא צו ביניים נגד השר בנט וסגנו בן דהן. בתקנות החדשות נקבע כי בכוחו של שר הדתות יהיה לקבוע את זהותם של רבע מחברי הגוף הבוחר.

לטענת יהדות התורה שר הדתות וסגנו מצהירים בציטוטים פומביים כי יפעלו לבחירת רבנים מהזרם הד"לי, ואף מציינים במפורש את שמו של המועמד המועדף עליהם - הרב אריה שטרן, שנבחר להיות מועמד הציונות הדתית בעיר לאחר בחירות פנימיות שנערכו.

"דברים אלו עומדים בניגוד לקביעתו של הבג"ץ עצמו, שהליך הבחירות צריך להיות הליך דמוקרטי וייצוגי - חף משיקולים פוליטיים ופרסונאליים".

בנוסף, ציינו העותרים שורת התבטאויות של ראש עיריית ירושלים בנוגע לבחירות לרבנות העיר, בהן הוא הצהיר כי יפעל למען מועמדותו של הרב שטרן - מועמדה של הציונות הדתית. לאור שורת הציטוטים המוזכרים הן משר הדתות וסגנו והן מראש העיר, קובעים מגישי העתירה: "ברי כי האפשרות כי השר עצמו אמור למנות את חברי האסיפה הבוחרת, הינה אפשרות פסולה והזויה שתביא לפוליטיזציה פסולה בהליך הבחירה ונגועה בניגוד עניינים חמור".
ירושלים בית משפט רבנות ראש העיר פוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד