כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

תימן: יהודי חרדי הובא לביתו פצוע קשה

יוסף, אבי אחת המשפחות החרדיות האחרונות ברדעא, נגרר אמש לביתו ללא הכרה על ידי שני מוסלמים מקומיים

יהודי תימן. צילום ארכיון
יהודי תימן. צילום ארכיון

שני מוסלמים, תושבי העיר רדעא בתימן, הגיעו אתמול (ב') בערב לביתה של אחת המשפחות החרדיות במקום, כשהם גוררים את יוסף - אבי המשפחה - כשהוא פצוע קשה ומחוסר הכרה.

המוסלמים אמרו לבני המשפחה המבוהלים כי האיש נסע על אופניו ונפצע בתאונת דרכים, והם החליטו להביא אותו לביתו. המשפחה מיהרה להבהיל את יוסף לבית החולים, שם הוא נאבק על חייו.

י', (השם המלא שמור במערכת) המתגורר במונסי שבארה"ב, מראשי ארגון שנמצא בקשר קבוע עם יהודים בתימן, מספר ל'בחדרי חרדים': "אתמול, מאוחר בלילה, קבלתי טלפון מהמשפחה שסיפרה לי על האירוע, ובקשה שנתפלל לרפואתו של האבא, לו יש ארבעה ילדים. מדובר במשפחה חרדית - אחת מהבודדות שעוד נותרו בעיר.

"המוסלמים שהביאו אותו הביתה סיפרו כי יוסף שרכב על אופניו נפצע כאשר רכב מקומי שנמלט מהמקום, פגע בו. לאשה לא נמסרו פרטים נוספים על סוג הרכב או זהות הנהג הפוגע, ושני המקומיים שהביאו אותו עזבו מיד את הבית. יש לנו חשש גדול שמדובר באירוע אנטישמי, אך המשטרה המקומית מעדיפה להתעלם ולא להתעסק בכך, ומעט היהודים שנותרו בעיר מעדיפים להסתגר בתוך עצמם ולא לפרסם את המקרה - כדי לא לעורר עליהם את חמתם של שכניהם המוסלמים.

"בינתיים המשפחה מבקשת מהציבור להתפלל לרפואתו של יוסף בן מזל", אומר י' ומסכם: "אנחנו בארגון משתדלים לעזור ליהודי תימן במה שניתן, בכלל, אין זה סוד שהקהילה היהודית בתימן חיה שם בפחד מתמיד, ובמיוחד בימים האלה של רצח הנער הערבי, המצב שם קשה".
פצוע קשה אנטישמיות יוסף תימן רדעא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד