א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

חזון איש 5: ראש העיר עפולה הגיע להודות

לראש העיר התלוו גם העסקנים החרדים המקומיים, שבאו לקבל את ברכת הדרך להתיישבות החרדית המתפתחת ועצה מהגראי"ל

חזון איש 5: ראש העיר עפולה הגיע להודות

ביקור מיוחד התקיים אמש (ב) במעונו של הגראי"ל שטיינמן, בהשתתפות ראש עיריית עפולה איציק מירון, שהגיע יחד עם הגר"ר בלום, ראש הישיבה הגדולה עפולה, הגר"נ רוטשילד, רב הקהילה, הרב ישראל גרינשטיין, מנהל הת"ת בעיר, מנהל המחלקה המוניציפאלית של דגל התורה וסגן ראש העיר בני ברק הרב מנחם שפירא, נציגי 'דגל התורה' ומנהלי המוסדות בעיר.

הבאים הציגו בפני הגראי"ל את ההתפתחות הרוחנית של העיר עפולה והפיכתה למקום תורה, כאשר מאות זוגות צעירים רוכשים דירות במקום שהתפתח מאוד בתקופה האחרונה מבחינה תורנית. ראש הישיבה בירך את עסקני המקום שיצליחו להרבות תורה ומוסדות תורה בעיר.

ראש העיר איציק מירון הודה לגראי"ל על תמיכתו במועמדותו לראשות העירייה שהביאה לנצחונו, כשהוא מציין כי נבחר בהפרש של 250 קולות, כאשר הקהילה החרדית בעיר מונה כ-300 קולות.

בשנים האחרונות הגביר הציבור החרדי את התיישבותו בעיר עפולה, בעקבות מצוקת הדיור הקיימת, וכתוספת חיזוק נפתחה במקום 'הישיבה הגדולה עפולה' בראשות הגר"ר בלום, לצידו מכהנים משגיח הישיבה הגר"ב ברויער ור"מ הישיבה הגר"מ לנג, הישיבה מיסודה של ישיבת 'נחלת הלויים' בחיפה שבנשיאות הגראי"ל שטיינמן ובראשות הגאון רבי ישראל מאיר וויס, ראש ישיבת 'נחלת הלויים'.

בעיר קיימים היום מספר כוללים ובתי מדרש לאברכים, בהם גם ת"ת "דרך אמת" אשר הוקם לפני כעשור, ומנוהל על ידי הרב ישראל גרינשטיין, בסיוע נציג 'דגל התורה' בעיר הרב מנחם גולד.

מיד לאחר הבחירות הגיע לביקור במוסדות התורה בעיר ח"כ משה גפני, ולאחר מכן ישב לפגישה ממושכת עם ראש העירייה לקדם את צרכי הקהילה החרדית והישיבה בעיר ולפתח את מוסדות החינוך, ראש העירייה קידם את ההתפתחות של מוסדות התורה ואמש הגיע לקבל את ברכת הדרך להמשך התנופה החרדית בעיר.

במהלך הפגישה הציגו בפני הגראי"ל את צרכי הקהילה ומוסדות החינוך בעיר, בהם בניית בית כנסת מרווח ומקווה טהרה. כמו כן העלו את הצורך למציאת מקום הקצאה לתלמוד תורה ולבית הספר בית יעקב בסמוך למקום מגורי הקהילה החרדית. ראש העירייה הבטיח לעמוד לימין המוסדות בסיוע להתפתחותה ושגשוגה למען הקהילה בעיר.









עפולה הגראיל ברכה ראש עיר גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד