ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

"הדיבורים על הצטרפות - יוזמה של ראש הממשלה"

הח"כים החרדים מצהירים כי לא יצטרפו לממשלה • אשר: "כנראה ששותפי ראש הממשלה עושים לו צרות גם בעת חירום"

ישבו יחד? צלם: פלאש90
ישבו יחד? צלם: פלאש90

האם בשל המבצע המתמשך נגד החמאס יצטרפו החרדים לממשלת חירום לאומית? חברי הכנסת החרדים מבהירים כי אין בכוונתם לעשות זאת.

על רקע מבצע צוק איתן כנגד החמאס ברצועת עזה והחרפת הצעדים הצבאיים, נעשו מספר נסיונות בימים האחרונים מצדו של ראש הממשלה בפניה לראשי הסיעות החרדיות, בנסיון לבדוק את האפשרות לכניסתם שך החרדים לממשלה, בכדי לגבות אותה בכל מהלכי המלחמה כנגד החמאס. הרקע לנסיונות אלו היה הסכמתו של יו"ר סיעת יש עתיד יאיר לפיד, שהסיר את התנגדותו הגורפת לישיבה בממשלה משותפת עם החרדים.

אולם, למרות הסכמתו של לפיד, הבינו בסביבתו של ראש הממשלה כי החרדים לא יחזרו לתמוך בו ובממשלתו. "כל הגזירות הקשות שהובילו לעוני, ובמיוחד גזירת הגיוס לא ישכחו כל כך מהר", אומר גורם בכיר באחת הסיעות החרדיות.

יו"ר סיעת ש"ס אריה דרעי הגיב לפרסומים ואמר: "אין מגעים, יש דיבורים, ובעת הזו אנחנו לא רואים כל צורך ונתמוך בממשלה מבחוץ".

בסביבתו של ח"כ ליצמן הוסיפו ואמרו כי מדובר בדיווח שאינו מבוסס.

ח"כ יעקב אשר הבהיר כי הדיבורים על כך לא מגיעים מצידם: "הדיבורים על כניסה לקואליציה לא מגיעים מצידינו", אומר אשר, "כנראה שבסביבתו של ראש הממשלה חושבים שצריך מלחמה בדרום ושעת חרום, כדי להחזיר את המפלגות החרדיות לממשלה, אך הסיבה האמיתית היא מערכת היחסים והאמון העכורים בין ראש הממשלה ושותפיו בקואלציה שגם בעת חרום גורמים לו געגועים לשותפיו הותיקים בעבר. אם רוה"מ רוצה אותנו חזרה בקואליציה, הוא לא צריך שעת חירום, הוא יודע בדיוק מה עליו לעשות!".

מה בכל זאת הסכימו בסיעות החרדיות לתת לראש הממשלה?

ח"כ אלי ישי הבהיר במספר ראיונות שנתן הבוקר, בין היתר בראיון לערוץ 2, כי חברי הכנסת החרדים יעניקו לממשלה רשת ביטחון של תמיכה בכל המהלכים הנוגעים לצרכי המבצע. "לא נחתום על שום הסכם עם רה"מ, אבל מתוקף האחריות הלאומית בשעה זו נעניק לו רשת ביטחון לכל ההעברות וההחלטות שהוא יצטרך בכדי לקיים את המבצע והמשך הלחימה מרצועת עזה. כל החלטה שתצטרך תעבור בתמיכה מלאה". אומר ישי ל'בחדרי חרדים'.
ביבי דרעי ישי לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד