כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

העיתונות בעולם תומכת: "סימפטיה לקרבנות הטרור"

ב'לה מונד' וב'קוריירה דלה סרה' הדגישו את הגדלת טווח הטילים לתל אביב, גם הרשתות האמריקאיות מגבות את ישראל

צלם:פלאש90
צלם:פלאש90

המצב בארץ עדיין לא זוכה לכותרות ראשיות בכלי התקשורת בעולם, אולי בשל משחקי המונדיאל המתקיימים בימים אלה, אבל הוא בהחלט זוכה למקום של כבוד בסיקור החדשותי.

נראה שדעת הקהל בעולם על מבצע "צוק איתן" עדיין מתנדנדת. בכלי תקשורת רבים ציינו את מטחי הרקטות שלא נראו כמותם והדגישו את הטיווח של ערים מרכזיות בישראל. כך למשל ב'לה מונד' הצרפתי הדגישו את מספר הרקטות ואת הרחבת הטווח לתל אביב וערים אחרות בגוש דן. גם ב'קוריירה דלה סרה' האיטלקי פתחו את הידיעה בדיווח על האזעקות שנשמעו בירושלים ובתל אביב.

ב'ניו יורק טיימס' התפרסמה כתבת צבע שהדגישה את הנוהל הישראלי להזהיר תושבים פלסטיניים לפני הפצצה. אמנם הכתבה הביאה ציטוטים מארגוני זכויות אדם – כולל ארגונים פלסטיניים – שטענו שהכרוזים שישראל מפילה ממטוסים לא מהווים כיסוי כנגד החוק הבינלאומי, והאשימו את ישראל בפגיעה באזרחים, אבל הטון הכללי מראה שבסיבוב הזה, ישראל נהנית מסימפטיה יחסית למבצעים קודמים בעזה.

בסי.אן.אן ובפוקס ניוז פתחו את הידיעות על המבצע בדיווחים על הכנות צה"ל לכניסה קרקעית. אך גם שם הוזכר בהבלטה הירי על תל אביב. בראיון עם רשת סי אן אן אמר ראש העיר הניו יורקי מייקל בלומברג: "יש לי סימפתיה רבה לכל קורבנות הטרור. אני בטוח שכל טרוריסט שיצליח במקום אחד ירגיש מחוזק וינסה להכות במקומות אחרים. כידוע, אנחנו בניו יורק הוכינו על ידי אל קאעידה פעמיים, פעם אחת ב-1993 ועוד פעם בעת אסון התאומים".

כשהקשתה המראיינת ושאלה לגבי המידתיות של תגובת ישראל, החזיר לה בלומברג במשל: "אם את יושבת בדירה שלך ומישהו עם בעיות נפשיות דופק על הדלת שלך בחוזקה וצועק 'אני הולך להיכנס ולהרוג אותך', האם היית רוצה שנשלח שוטר אחד, שהוא כוח 'מידתי', או שניכנס עם כל הכוח שברשותנו באותה עת?"
ישראל סיקור עיתונות בלומברג לה מונד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד