ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מספר הנהגים ברכב כבד ביישובי המגזר הערבי: פי 4 מהממוצע

אור ירוק: "משאיות עד 34 טון מעורבות בתאונות קטלניות פי שישה לעומת מכוניות ומשאיות מעל 34 טון מעורבות בתאונות קטלניות פי 24 לעומת מכוניות"

מספר הנהגים ברכב כבד ביישובי המגזר הערבי: פי 4 מהממוצע


לאחרונה פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים אודות הנהגים בישראל. מבין הנתונים, בולטת ההשוואה של הנהגים ברכב כבד בישראל. על פי הנתונים, מבין היישובים שמנו 10 אלף תושבים ומעלה, חלקם של המורשים לנהוג ברכב משא מבין כלל המורשים לנהוג ביישוב, גדול בהרבה לעומת יישובים אחרים בישראל.

כך למשל, ביישוב כסיפה 57% מבין הנהגים הם גם נהגי רכב כבד, ביישוב ערערה-בנגב 54%, וביישובים רהט, חורה, כפר קאסם, לקיה, מג'דל שאמס ותל שבע, חלקם של נהגי המשא מגיע ל- 37%-50% מבין כלל הנהגים ביישוב. המשמעות היא שכמחצית מנהגים ביישוב הם נהגי רכב כבד, מספר עצום לעומת הממוצע הארצי, העומד על 12% של נהגי רכב כבד מבין כלל הנהגים ביישובים השונים בארץ.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2013 נרשמה עליה חדה במספר ההרוגים בתאונות דרכים שבהן משאית מעורבת. בשנת 2012 התרחשו 50 תאונות קטלניות (תאונות עם הרוג אחד לפחות) שבהן הייתה מעורבת משאית ואילו בשנת 2013 התרחשו 62 תאונות קטלניות שבהן הייתה מעורבת משאית, עליה של יותר מ-20%.
מספר הנפגעים בתאונות שבהן מעורבת משאית רב יותר, מאחר והשנה אירעו שתי תאונות רבות נפגעים שבהן הייתה מעורבת משאית.

עמותת אור ירוק: "משאיות עד 34 טון מעורבות בתאונות קטלניות פי שישה לעומת מכוניות ומשאיות מעל 34 טון מעורבות בתאונות קטלניות פי 24 לעומת מכוניות. לכן, כדי לצמצם את מספר ההרוגים הגבוה במעורבות משאיות בתאונות דרכים, יש להגביר את האכיפה (בדיקת תקינות, בדיקות משקל, בדיקת זמני עבודה של הנהג) ולהטיל את האחריות גם על המעסיקים ועל קציני הבטיחות".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד