ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הילולת ה'אור החיים'? פיקוד העורף עוד לא החליט

לדברי מארגני הילולת ה'אור החיים', היא תתקיים כמתוכנן ביום ראשון • בפיקוד העורף טרם החליטו

הילולת ה'אור החיים'. צילום: קובי הר צבי
הילולת ה'אור החיים'. צילום: קובי הר צבי

הבוקר (רביעי), פורסם ברדיו קול חי, כי בשל המצב הבטחוני, הילולת אור החיים שאמורה להיערך ביום ראשון הקרוב, בוטלה על ידי המשטרה.

לעומת זאת, הלל הורוביץ, מנהל מועצת בתי העלמין בירושלים, אומר כי הילולת אור החיים תתקיים כסדרה, והאירוע מתואם עם משטרת ישראל.

החל ממוצאי שבת הקרוב ובמשך כל שעות היום יום ראשון ט'ו בתמוז 13/07. קו אגד 51א' ייצא לכיוון הר הזיתים כל 10 דקות מהשכונות החרדיות בעיר.

דובר משטרת ירושלים סנ"צ אסף הארוני, מסר ל'בחדרי חרדים' כי "קיום אירוע ההילולא במועדו נבחן עם פיקוד העורף, "עם קבלת החלטה בדבר קיום, או או קיום האירוע, נפרסם הודעה מסודרת".

בפיקוד העורף, אמרו כי מדובר בהחלטה של העירייה, אולם יוסי גוסטמן, סגן דובר עיריית ירושלים, אמר כי לא מדובר באירוע שבאחריות העירייה ומבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי בפיקוד העורף טרם החליטו לגבי ההילולא, ודחו את ההחלטה ליום יומיים לפני האירוע.

בהילולא, הנערכת מידי שנה בהר הזיתים, משתתפים למעלה מ-60 אלף איש, במהלך כל שעות היממה.

דא עקא וחלק גדול מהמשתתפים באירוע נמנים על הציבור החרדי שבחלקו אינו צורך אינטרנט ורדיו, ייתכן והעדכון על ההילולא לא יגיע לידיעתו בזמן.

במשטרה ציינו, כי במידה והאירוע יתקיים כמתוכנן, אין לחשוש מאירועים בטחוניים בעקבות רציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר בן ה-17, וכוחות משטרה גדולים יאבטחו את המתפללים.

כך גם מבקשים במשטרה מהציבור לעקוב אחרי ההוראות שיפורסמו בכלי התקשורת.
הר הזיתים משטרה פיקוד העורף אור החיים בטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד