ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

יירוטים בשמי ירושלים • שני אנשי חמאס חוסלו

לראשונה היום: אזעקות באזור ירושלים; הדי פיצוצים • שני טילים יורטו; שריד טיל על גג במטה יהודה; נפילות בשטחים פתוחים במחוז ש"י • לפני זמן קצר חוסלו שני מחבלים ממערך הירי תלול המסלול של החמאס • ירי על הנקודה הדרומית ביותר עד כה בישראל: מצפה רמון • רקטה נפלה בחצר בית בנתיבות - אשה נפגעה קל • מוקדם יותר נפלו רסיסי רקטה בתחנת דלק בדרום תל אביב • צה"ל חיסל בעזה שלושה פעילי ג'יהאד • בוגי: "הישגי צה"ל גדולים" • הקבינט מכונס • סיקור נרחב ומתעדכן גלריות וידאו

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

18:11 עדכון בהמשך לאזעקה שנשמעה: שני טילים יורטו, שריד טיל נפל על גג מבנה באחד מישובי מטה יהודה, ככה"נ ישנם מס' נפגעי חרדה, 2 נפילות בשטחים פתוחים בתחום מחוז שי.

18:05 האזעקה נשמעה בבית שמש, ביתר, אשדוד, מבשרת ציון, בית אל, טלזסטון ומעלה אדומים.

18:00 אזעקה נשמעה באזור י-ם ומטה יהודה, בשלב זה לא ידוע על נפילות, כוחות סורקים, עדכונים בהמשך.

17:28 צה"ל סיכל לפני זמן קצר שני פעילי טרור בצפון רצועת עזה אשר פעלו כחלק ממערך ירי התלול מסלול של ארגון הטרור חמאס.

כמעט הישג משמעותי ראשון למדיניות החיסולים של צה"ל ברצועה: בשעות הצהריים (ה) דווח על חיסולו של איימן סיאם, ראש המערך הרקטי של חמאס. מדובר בבכיר הראשון של הארגון שישראל מצליחה לפגוע בו במסגרת 'צוק איתן'. עם זאת, בארגון חמאס מכחישים את החיסול.

דובר צה"ל בערבית הכריז על חיסול ראש מערך הרקטות בעזה, איימם סיאם, אבל שינה את ההודעה בעקבות הכחשת חמאס: "הוא רק נפגע". סיאם נחלץ בעבר מכמה ניסיונות חיסול.

על פי דיווח, צה"ל גם הורה לפלסטינים שגרים סמוך לגבול - להתפנות מבתיהם.

במקביל, הירי לא פוסק: מטח כבד של רקטות על גוש דן וערי הדרום. על פי הודעת החמאס בירי על גוש דן נעשה שימוש בדגם רקטי חדש מסוג "סג'יל 55".

שתי רקטות שנורו לגוש דן, נפלו בשטח פתוח. אזעקה במצפה רמון ורקטה יורטה מעל דימונה. רקטה נפלה בחצר בית בנתיבות ואשה נפגעה מרסיסים.

בשעות אחר הצהריים נשמעה אזעקה בישוב במועצה האזורית שדות נגב. הנפילה הייתה בשטח פתוח. אין נפגעים ואין נזק. במקביל התבצע ירי על אשקלון, אך הטיל יורט בגובה נמוך. יש חשש לתוצרי ירוט.

הבוקר נשמעה אזעקה ברחבי תל אביב, חולון, רמת גן, גבעתיים ובני ברק. רקטה יורטה על-ידי מערכת כיפת ברזל. רסיסי הרקטה נפלו בתחנת דלק בדרום תל אביב.

הזרוע הצבאית של חמאס לקחה אחריות על הירי והודיעה כי כי מדובר ברקטות מסוג M75.

כך גם שוגרו רקטות לעבר נתיבות ומועצת חוף אשכול. יורטו שני רקטות באזור נתיבות. במהלך הלילה שוגרו רקטות באשקלון ובאר שבע.

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס הבוקר למצב הביטחוני ולמבצע "צוק איתן" במסגרת טקס הענקת "עיטור הנשיא" לחמישה זוכים חדשים בבית הנשיא בירושלים. נשיא המדינה שמעון פרס אמר "מדינת ישראל מוכנה לכל תרחיש על מנת להגן על אזרחי ישראל".

" כבר כמה לילות" הוסיף פרס "שאימהות עם ילדיהן בזרועותיהן לא ישנות מחשש שתהיה אזעקה. אנחנו נגן על הילדים שלנו ולא נסכים שיסכנו אותם. עלינו לומר באופן ברור כי מדינת ישראל לא תסמוך על המזל.

פרס התייחס גם לטענות החמאס על כך שאזרחים נהרגים ברצועת עזה והבהיר כי האחריות לכך מןטלת על החמאס. "חמאס הורגים את אזרחי עזה בכך ששמים אותם במקומות מהם יורים".

גם שר הביטחון משה בוגי יעלון התייחס הבוקר להחרפת העימות מול החמאס והבהיר כי החמאס יוסיף לספוג מכות קשות בימים הקרובים. "הישגי צה"ל עד עתה הם משמעותיים מאוד" אמר יעלון "אנו ממשיכים באופן שיטתי בהתקפה על חמאס וארגוני הטרור ופוגעים בהם ובנכסיהם באופן קשה מאוד. נמשיך בכך עד שיבינו שההסלמה אינה וכדאית ושאיננו סובלים ירי לעבר יישובינו ואזרחינו. צה"ל תוקף מהאוויר, מהים ומהיבשה מאות מטרות חמאס, ועד כה פגענו במחבלים והשמדנו, בין היתר, בתי מפקדים, אמצעי לחימה, מוסדות שלטון, משגרים, רקטות ועוד. החמאס סופג נזקים כבדים מאוד, והוא יוסיף ויספוג מכות קשות מאוד גם בימים הקרובים, בכל העוצמה וההיקף וככל שיידרש, עד אשר ישוב השקט ליישובי הדרום".

חיסולים בעזה

לימודים בירושלים
היום פיקוד העורף יחל בהפעלת מערכת "מסר אישי". במסגרת ההפעלה, אזרחים אשר מכשיריהם תומכים במערכת זו יקבלו הודעה לטלפון הנייד ובה הסבר על מרחב ההתגוננות האישי וזמני ההתרעה. בשלב זה, המערכת לא תופעל כמערכת התרעה.

בבית שמש חוזרים לשיגרת חירום: לאחר התייעצות עם פיקוד העורף ולאור שינוי בהוראות והקלה בהנחיות הודיע ראש העיר משה אבוטבול כי הבוקר יתקיימו לימודים כרגיל גם בקראוונים שאינם בקרבת מרחב מוגן.

בירושלים תתקיים פעילות כסדרה בכל הקייטנות ובתי הספר של החופש הגדול.

במידת הצורך ייכנסו התלמידים למרחב הכי מוגן שיש ע"פ הנחיות פיקוד העורף. מוסדות החינוך הונחו להמשיך לתרגל ולרענן את הנחיות פיקוד העורף. במינהל החינוך החרדי יתקיימו הלימודים כסדרם.

במקומות בהם הלימודים מתקיימים במבנים ניידים, ההורים מתבקשים לפנות להנהלת בית הספר או הגן לקבלת המיקום החלופי בו יתקיימו הלימודים. באשר למעונות היום ולקייטנות הפרטיות - יש לפנות למפעילים עצמם. בחינת הבגרות במתמטיקה תתקיים בירושלים כרגיל בהתאם ובכפוף להנחיות פיקוד העורף העדכניות.

באלעד יתקיימו היום לימודים וקייטנות כרגיל באלעד, תוך הנחיה להגיע ל"הכי מוגן שיש" בתוך 90 שניות מרגע הישמע אזעקה. במקרה כזה, במבנים יבילים יש לעשות את כל המאמצים להכנס תחת תקרת בטון או שתי תקרות ורק במקרים של אין ברירה להורות לתלמידים לשכב מתחת לשולחנות.

הדרכה מתאימה הועברה למנהלי המוסדות. ייתכנו שינויים בהתאם להתפתחויות, נא לעקוב אחר ההנחיות. מוקדים טלפונים לבירור: פיקוד העורף 104. מוקד עירוני 108

שדה התעופה בן גוריון עובד כבשגרה אין הפסקת נחיתות או המראות. אנו עובדים בתצורה המאפשרת גמישות תפעולית. הנחיות לטסים, לנוחתים ולמקבלי הפנים הן בהתאם להנחיות פיקוד העורף בתחום המרחבים המוגנים. ההמראות הן על 08 לכיוון מזרח והנחיתות מהצפון על 21. רשות שדות התעופה לנוסעים להתעדכן בחברות התעופה ובאתר האינטרט של רש"ת בלוחות הזמנים של הנחיתות וההמראות. היום ( 10/7 בין 00:01 ועד חצות הלילה) צפויות 403 תנועות מטוסים 200 טיסות נכנסות ו 203 טיסות יוצאות. כ 63,000 נוסעים יעברו היום בנתב"ג. הטיסות לאילת ומאילת ושדות התעופה הפנים ארצי שדה דב, אילת וחיפה פועלים על פי לוח הטיסות וכסדרן.

לעומת זאת בדרום לא יופעלו קיטנות או בתיה"ס במרבית הערים.


טרור רקטות תל אביב עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד