י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מי מהנדס התוכנה ש'יתד' מריץ לרבנות ירושלים?

וגם: אמש שהוא שלשום בהמבשר, נשיקה של אפרתי, שבוע עמוס במשפחת לאו ומעקב מיוחד אחרי מנחם שפירא • ויש גם חידות

מי מהנדס התוכנה ש'יתד' מריץ לרבנות ירושלים?

פרוש מתמודד עם החום והטילים
שבוע מתיש במיוחד עבר על לייבל'ה, שנאלץ להימלט שוב ושוב למקלט - כאות הזדהות עם תושבי הדרום, ועל הדרך הפסיד את הופעתם של ברי סחרוף ושולי רנד בבריכת הסולטן בירושלים, במסגרת הכנסת ספר תורה לכותל המערבי, לאחר שהתפזרה בעקבות אזעקה. כרטיסי הכבוד נותרו מיותמים ולייבל'ה שואל אייכה. ברוב יאוש, המריא לייבל'ה לשליחות חשובה בחו"ל, והוא יספק את הפרטים מיד עם חיסול החמאס.

• מי שדווקא שב השבוע לישראל מחו"ל, הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי שהגיע מביקור בארה"ב וחיכה למזוודות. לייבל'ה לא טרח לבדוק האם דרעי גם אסף את הכבודה מהדיוטי פרי.





• ובעוד הבוס חוזר מהנופש, עובדי משרדי ש"ס בהר חוצבים בירושלים יצאו ביום ראשון בבוקר ליום גיבוש בצפון הארץ, בהרכב שכלל את המנכ"ל, הדובר, מנהל הכספים, איש המחשבים ועוד. החבורה הצוהלת הספיקה ארוחת בוקר, טיול בטרקטרונים, שיט בכינרת ולסיום שוב ארוחה דשנה בביתו של המנכ"ל הנמרץ חיים ביטון. לייבל'ה פספס את ההסעה.





• אם תרצו לדעת מדוע הפספוס והריצה האיטית של לייבל'ה בבוקר ראשון? ובכן, לייבל'ה שעשה את השבת האחרונה בירושלים, התפטם כדבעי ב'שלום זכר' לבן ידידו וחברו הטוב שרוליק וינברגר, שחבק בן בכור בשעה טובה. הפאנץ' המיוחד: הזמר יואלי קליין שהפציע עם סינגל חדש שידובר בו רבות, ואף ניסה להסביר למשתתפים את דברי רבו האדמו"ר מהר"א מסאטמר על החטופים.

• ומי שאירח את לייבל'ה בשבת, היה חזקי ברוין, העסקן והיועץ הרפואי מארגון החסד המפורסם ביקור חולים יד אברהם, ומי שמחלקות הדסה עין כרם נהירות לו כרחובות מאה שערים. לייבל'ה, שישב בבית שעל פני צומת כיכר השבת, נתקל לא פעם בגוי של הארגון נותן גם הוא מענה לתושבים. גם העיתונאי מוטי סגל מהקול החרדי לא אכזב, והעניק את דירת הפנטהאוז ללייבל'ה. הינדל'ה דאגה שהכל יישאר נקי.

• עם זאת, נציגי לייבל'ה טרחו לעדכן אותו במוצ"ש מהנעשה בעיר התורה והחסידות, בה התארח בשבת ח"כ מאיר פרוש. חשבתם שפרוש יירתע מהחום הבני ברקי? טעות בידכם, בליל שבת השתתף הח"כ התוסס עד לשעה מאוחרת בטיש בבית המדרש 'מרכז חסידי ויז'ניץ', בשעות אחר הצהריים הוא אף שימש כחזן במנחה בבית הכנסת פא"י, לסעודה שלישית הוא הגיע לבית מדרשו של האדמו"ר מנדבורנה - שם סעד, התפלל מעריב, ערך קידוש לבנה ונכנס להתברך אצל האדמו"ר בקו"פ. לייבל'ה תוהה האם יש פריימריז בפתח?

• ואפרופו פרוש: את הסלפי השבועי הצליח לייבל'ה ללכוד דווקא בעת האזעקה שנשמעה בתל אביב ביום חמישי בבוקר. במהלך ישיבת וועדת חוץ וביטחון שהתקיימה בתל אביב, הצטלמו שלושת הביטחוניסטים, עומר בר לב, זאב אלקין ומיודעינו פרוש.

צילום: עמוד הפייסבוק של עומר בר לב


מעקב מוניציפאלי: הבעיה האמתית של לופוליאנסקי
• עוד בשבת: בעליה לתורה שערך המ"מ של זייברט, הרב אברהם רובינשטיין, השתתף בתפילה הבוס הגוראי, שאף קיבל עליה בבית הכנסת הליטאי הסמוך לימין צדק. זייברט עלה לתורה ונשאר גם לקידוש.

• ובחתונה שהתקיימה ביום ראשון, אליה הגיעו כל המי ומי, נצפה זייברט כשהוא בודק מי הם החנפנים שתלו מודעות לרובינשטיין.





• ואילו העיתונאי המושך בחוטים איתי גדסי ישב לשיחה ערה עם הממ"ר של גוש דן לשעבר אלברט (התמים) אוחיון.





• ואותו גדסי תיעד את מיכי אלפר, ה'סגן' של חיפה מטעם דגל התורה, יוצא בשעת לילה מאוחרת מעיריית בני ברק יחד עם הסגן המקומי מנחם שפירא.





• שפירא גם רשם השתתפות פעילה בחתונה, ולרגע היה נדמה ללייבל'ה כי הוא חתן השמחה.

• אפרופו שפירא, שבוע עמוס עבר על המוניציפאלי של דגל, שאירח בלשכתו השבוע את מנכ"ל שס חיים ביטון, והעניק לו מתנה, מזכרת מעצרת המיליון.





• גם ידידו הטוב של לייבל'ה, יהודל'ה, הגיע להתארח בלשכה המדוברת. לייבל'ה תוהה האם איזנברג הפעלתן יתחיל לסייע לתושבי העיר כעוזר נוסף לסגן ראש העיר.





• ואילו העוזר הותיק יותר, מנהל הלשכה ואהוב המדור, אליהו ארנד, נצפה בשתיית 'לחיים' בשטיבל של אלכנסדר ברחוב חזו"א בבני ברק, לרגל השמחה הגדולה בהולדת בנו של יענקי קנייבסקי והוצאת ספר לשמחה.





• ולסיום, שוב זייברט: ביום שלישי התכבד ראש העיר בקביעת מזוזות במשרדו החדש בעירייה של ראובן קורלנסקי, מנהל מחלקת תרבות ומבכירי דגל התורה בעיר.





• ובמעבר חד לירושלים: ביום ראשון השתתף לייבל'ה בשמחת הברית לנכדו של ה'ראיס' לשעבר אורי לופוליאנסקי באולמי נצח ישראל ברחביה. גלריה מרשימה של רבנים ואישי ציבור הגיעה להשתתף ויצרה פלונטר של ממש בנושא 'הכיבודים'. לבסוף, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ כובד בברכות, ואילו בקריאת השם התעטף הרב יוסף אפרתי בטלית וקרא את שמו של הרך הנולד. לייבל'ה תיעד שלב אחרי שלב.











• רבנים ואישי ציבור רבים השתתפו ביום שלישי בברית לבן חבר מועצת עיריית ירושלים ומחזיק תיק ספורט חרדי מיכאל מלכיאלי. בין היתר נצפו: יו"ר ש"ס אריה דרעי, ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן, חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף, הגאון רבי ראובן אלבז, הגר"א עמרמי רב קהילת 'חסדי שמואל' בהר חומה ששת סגני כיכר ספרא: יוסי דייטש, ישראל קלרמן, קובי כחלון, צביקה כהן, רחל עזריה ומאיר תורגמן. וכמו כן חברי המועצה: אליעזר ראוכברגר, יצחק פינדרוס, יעקב הלפרין, נתי לסרי, נחמיאל סבן, תמיר ניר, חנן רובין.






אלעד נמלטת למירון
• מירון חזרה השבוע לכותרות, בעקבות דיון שקיימה תת הוועדה המיוחדת שהוקמה בכנסת לטפל בנושא. חיים רבינוביץ, המלך של מירון, (שהבוס שלו כיהן זמן מה כיו"ר הועדה) נצפה בתחילת הדיון עם "פיני המפקד של ל"ג בעומר".





• ובאתרא קדישא עצמו נפשו בשבת האחרונה משלחת מכובדת מהעיר אלעד, שנסעה למקום לעשות את השבת במחיצתו של הרשב"י. בין היתר השתתפו שמוליק גרוסברד המ"מ, חיים מאיר כץ יו"ר אגודת ישראל והמנכ"ל של ויז'ניץ ששהה יחד עם כל הפמליה שמלווה אותו.

• ואילו הסגן הש"סי של אלעד, צוריאל קריספל, בחר להשתטח בציון הרשב"י דווקא בליל רביעי. קריספל כדרכו לא שכח את החברים, והודיע להם: "‏כעת אצל רשב״י בתפילה על כלל ישראל. מי שמעוניין שאזכיר את שמו שיעביר שמות. וכדאי הוא רשב״י לסמוך עליו בשעת הדחק".

• עוד במירון: בצימר כפרי קסום נצפו כל שבט ביכלר על משפחותיהם וילדיהם. הסיבה: חלאק'ה לבן האח הגדול יום טוב המתגורר באלעד. לייבל'ה מוקיר טובה ליומטוף, שגידל אותו בעידן ראשית קווי הנייעס ובחיתולי הקול החרדי.





• ומאלעד לבית שמש: העיר לבשה השבוע חג עם קיומו של יום ה'חבר', תושבי העיר החרדים הגיעו בהמוניהם והצהירו בגלוי איזה מכשירים מתקדמים יש ברשותם. הפחות מנוסים למדו לראשונה על קיומו של 'טאבלט'. מחמת קדושת המקום, לייבל'ה נמנע מלחשוף מה כתב הצלם יעקב לדרמן בשאלון שמילא, אך לפחות את מנכ"ל 'בקהילה' ישראל פריי הוא קלט שש ושמח בדרכו לשחרית עם הטופס בידו. לייבל'ה משער שהוא היה בדרכו להתייעץ עם העורך אברהם דויב.



השבוע העמוס של הרב הראשי
• שבוע עמוס במיוחד עבר על משפחת לאו: הבן, הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, שהשתתף ביום רביעי במפגש ראשי הדתות, יחד עם ראש העדה הדרוזית השייח מופק טריף, השיח מועחמד כיואן יו"ר איגוד אנשי הדת המוסלמיים, הפטריאך היווני האורטודוכסי - תיאופילוס, והפטריאך הארמני - נורהאן מנג'ואן. מי שיזם את המפגש הוא מנכ"ל הרבנות הראשית לשעבר ואיש הקשר בין ראשי הדתות השונות, עודד וינר.





ואילו האב הגיע לטקס קביעת מזוזות במוסקבה, במוסדותיו של הרב בערל לאזאר. שם נשא דברים, וסיפר מעשה כלשהו. אחד מהרבנים המשתתפים זרק שאלה על הסיפור, והרב לאו הגיב: "זו שאלה של עיתונאים, לא של רב". בהמשך דבריו, תוך כדי שמביט על כותב כפולת עמודים מפורסם, אמר הגרי"מ: "עיתונאים זה כמו שו"ב, קודם שוחטים ואחר כך בודקים".

• ואילו יקיר המדור העיתונאי אריה ארליך נצפה בסלפי מוסקבאי מקפיא.





• בשמחת הפארפשיל לבן המשפיע החסידי והבעזלאי הרב יהושע פינק, קלט הצלם משה גולדשטיין את מקורבו של המשפיע בריקוד סוער עם החתן, תוך החלפת קנייטש ושטריימל. לייבל'ה בטוח שהיינות שחיליק סיפק לר' שייע הצליחו להגיע גם לחתונה בבלגיה.





• ויש גם מי שנופש: אחד מקוראיו המסורים של לייבל'ה, שנופש בנירוונה ים המלח, שיגר תמונה של החזן העולמי איצ'ה מאיר הלפגוט סועד את ליבו.





• לא כולם מרחיקים עד נירוונה, יש כאלה שמסתפקים במסעדה היהודית החדשה, שם נצפה השבוע שגריר ארה"ב בישראל.

• בתכנית מלוה מלכה ברשת ב', אירח ישראל גליס במוצאי שבת את מלכי קבוצות החסד של הוואטספ מאיר קווין ומשה רוזנגרטן, המפעילים את קבוצות 'מחוברים לחיים' של עזר מציון. לייבל'ה שמע והתרגש. אחרי שהתרגש, הרגיש בחסרונו של איש יחסי הציבור שרגא ניימן.





• הצלם החרדי שוקי לרר נצפה ביום שישי לוקח הפוגה מהמצלמה ונס לחוף ימה של תל אביב יחד עם בני משפחתו.





• ואילו הקולגה הצעיר שלומי כהן (אוי, כמה חפרת ללייבל'ה) המוקפץ בכל רגע נתון לעקוב אחר הנעשה בשכונת הר נוף, הגיע השבוע להתברך אצל גדולי ישראל בבני ברק, וזכה שהחברותא של הגראי"ל, הרב שניידר, יגיש אותו לברכה. לייבל'ה חשב בתחילה שמדובר בברכה לרגל תחילת לימודיו בישיבה גדולה.



פינת ביקורת עיתונות ותקשורת:
• לייבל'ה נחשף בשבוע האחרון לקמפיין שהשיקו ברדיו 'גלי ישראל', בסכומי עתק, והתפלא לנוכח היעדרותו מהתמונות של השדרן הצעיר והפופולארי, ידידו הטוב יוסי בן עטר. לייבל'ה תוהה בקול האם יש קשר למוצאו המזרחי או לשיוכו החרדי של יוסי?





• ביום שלישי בבוקר גילה לייבל'ה בעיתון 'המבשר' במייל כותרת מודגשת, בה נכתב שרבנים וגדולי תורה התכנסו אמש בירושלים לדון על חילול קברי הקדמונים בחבקוק הנביא. לייבל'ה גירד בפדחתו ונזכר שהכינוס היה ביום ראשון, שיטוט קצר בתוך הכתבה גילה ש"הכינוס נערך השבוע"...





• ובחינמון 'יתד נאמן' באותו בוקר, הופיעה כתבה על מכתבו של ח"כ יעקב אשר (דרך אגב, לייבל'ה מודאג ומקווה שיעקב מצא כבר דובר חדש) בעניין ביקור מנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב בקריית יובל. לצד הכתבה הופיעה המילה 'חשיפה' בצבע אדום. אך לייבל'ה נזכר כי הוא אישית 'נחשף' למכתב בכתבה שפורסמה קודם לכן ב'בחדרי חרדים'.








• ב'יתד נאמן' גם אהבו מאוד את הצילום שהופץ מראיון שערך כתב מקור ראשון עם שמעון פרס, ובו מונח על שולחן הנשיא 'יתד'. וראו צורך להזכיר זאת בעיתון יום שישי: "כתב מהתקשורת הכללית, שראיין השבוע את פרס לראיון פרידה, הצטלם איתו והפיץ לחבריו. על שולחנו של פרס היה נראה דף צילום של מדור 'מקור נאמן' ובו הכתבה: 'המשימה האחרונה של פרס'".

• זקן הפרשנים יעקב ריבלין מ'בקהילה' נדהם השבוע למצוא באחד המקומונים ברכה לאיש מסוים, כאשר בחתומים מופיעים: יעקב ריבלין, יוסי אליטוב ואבי בלום. ריבלין מיהר לפרסם בחשבון הטוויטר: "ראו בעליל מודעה ששמי חתום עליה ולא ידעתי על קיומה. גם יתר החתומים לא ידעו. אדם החליט לברך את עצמו והחליט לזכות אותנו במצווה. טירוף".

פינת המזל טובים:
• אורי מקלב, הח"כ השני של 'דגל' ועושה דברו של גפני, חיתן אמש את בתו ריקי עם בנו של הרב נתן שרון באולמי היכלי מלכות בבני ברק. כל צמרת המפלגה ושאינה התייצבה לאחל מזל טוב, לייבל'ה נעדר, והוא תוהה מה הביא שתי משפחות מירושלים לערוך את החתונה דווקא בבני ברק? בכל אופן, אם נפגעתם שלא קיבלתם הזמנה, היו רגועים, מצד הכלה לא נשלחו הזמנות אישיות.

נציגיו של לייבל'ה באירוע דאגו לתעד את הרב יוסף אפרתי בנשיקה מכל הלב. הם גם היו מוכנים להישבע ששמעו את אפרתי לוחש למקלב שאת זר הפרחים על תקציבי השמיטה הוא שלח עם ירח.





• אורן אלימלך, המנכ"ל של "גל – אורן בס"ד", לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה מאחל מזל טוב לכל המשפחה הנכבדה.

• עורך הדין חזי שינלזון השיא ביום ראשון בוגשל בבני ברק את בנו בכורו בחתונת רבת משתתפים ואישי ציבור רבים.

• מרדכי הלפרין ממירון לרגל שמחת נישואי בנו ביום שני השבוע במרכז האירועים 'הדר דימול' ברמת גן. לייבל'ה שנכח במקום, תיעד את הלפרין משקה יין את מוזס.





• פנחס דוד הומינר, האיש של קרעטשניף ושלומי אמונים ברחובות, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו.

• צבי גליק חבר מועצת עיריית מודיעין עילית מטעם ביאלא, לרגל שמחת הולדת בנו.

• בערלה בערלה צא החוצה: שמחת בית זק"א לרגל אירוסיו של בערלה האהוב עם בחירת ליבו מרים שמילוביץ.





• מזל טוב לסופר עיתון 'המודיע', מנחם קלוגמן, לרגל אירוסי נכדו.

פינת החידה השבועית:
• ב'יתד נאמן' הופיעה כתבה 'משפיעה', שעסקה בדמותו של מועמד לרבנות ירושלים. בכתבה הובא בין השאר ציטוט חמור במיוחד בנושא אמוני רגיש, שככל הנראה נמצא על ידי הכתב החרוץ בחיפוש מאסיבי שערך בגוגל.

לייבלה לא התעצל וערך חיפוש עמוק מעט יותר ברחבי הרשת. בתוצאה לייבלה אינו מוכן לשתף את קוראיו, אך הוא מוכן לרמוז כי יתכן ויתד החליט להריץ לתפקיד הנכבד מהנדס תוכנה.

בין הפותרים נכונה תוגרל זכות השתתפות בבדיקת פוליגרף על חשבון הבית.

• האם נכונות השמועות בברנז'ה כי דמות מוכרת עומדת לקיים מצוות 'מחזיר גרושתו'? הזוג, ששרד בעבר 16 שנות נישואין, התגרש לפני כמה חודשים, וכעת צפוי 'הדרן'.
חרדים רכילות מוזס לייבלה חידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד