ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אור ירוק ורשות הטבע והגנים בקמפיין: עושים סוף לנהיגה בחוף

קמפיין חדש למיגור כניסת כלי רכב אל חופי הים עולה בימים אלו. מנכ"ל אור ירוק: "על משרד התחבורה להוסיף את כניסת כלי רכב אל חופי הים, אל רשימת העבירות שבגינן ניתן להחרים כלי רכב"

אור ירוק ורשות הטבע והגנים בקמפיין:  עושים סוף לנהיגה בחוף


חוף הים אמור להיות מקום שליו ורגוע ובמיוחד בטוח ונקי מכלי רכב, אך המציאות שונה לחלוטין. במהלך השנים האחרונות ניתן לראות עוד ועוד כלי רכב נמצאים בסמוך לקו המים. ג'יפים, טרקטורונים, רכבי באגי ואופנועי שטח, הפכו בשנים האחרונות חלק מחוף הים בישראל.

מנתוני רשות הטבע והגנים עולה כי בכל שנה רושמת הרשות בממוצע 1,739 דוחו"ת לנהגים שנוסעים בחוף הים (לפחות 100 מטרים מקו החוף), הפוגעים בטבע ומסכנים את המתרחצים. מתוך הנהגים הרבים שקיבלו דוחות רק 55 (3%) ערערו על קבלת הדוח לבית המשפט.

מהנתונים עולה עוד כי רשות הטבע והגנים מנהלת מדיניות הסברתית נרחבת כאשר בכל שנה בממוצע 364 נהגים מקבלים אזהרה כי הם ירדו עם כלי הרכב שלהם אל חוף הים במקום אסור.

עמותת "אור ירוק" ורשות הטבע והגנים, החליטו להילחם בתופעה המסוכנת שגבתה את חייהם של מספר בני אדם בשנים האחרונות, ויוצאות בקמפיין חדש למניעת כניסת כלי רכב אל חופי ים - "עושים סוף לנהיגה בחוף".

מעבר לסכנת החיים שכלי הרכב מהווים עבור המתרחצים, כלי הרכב הכבדים פוגעים באופן אנוש, באיזון האקולוגי של חוף הים. ג'יפים וטרקטורונים פוגעים בצבי המים, בדגים ובשאר חיות הים והצמחייה.

מנתוני רשות הטבע והגנים עולה, כי בישראל ישנם כ-200 ק"מ חוף, כאשר כ-80% מהם חשופים במישרין או בעקיפין לנזקים של רכבי שטח, אופנועים וטרקטורונים הפוגעים בטבע ומסכנים את המתרחצים בחוף.

במסגרת המלחמה בתופעה המסוכנת והמכוערת, מפעילה רשות הטבע והגנים שיטות אכיפה בלתי מתפשרות. גם השנה, מפעילה הרשות, מסוק מיוחד אשר יאתר את הנהגים מפרי החוק מהאוויר ובעזרת מצלמות יצלמו פקחי הרשות את כלי הרכב שנמצאים בחוף וישלחו אל בעליהם קנס כספי.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "בשנים האחרונות התפתחה בישראל תופעה מסוכנת ובלתי חוקית הכוללת נסיעה פרועה ברכבי שטח אופנועים וטרקטורונים בחופי הרחצה.
ציבור המתרחצים בים כולל תינוקות וילדים, אשר מתרוצצים בחול וקשה להבחין בהם, כמו גם במשתזפים ששוכבים.
על משרד התחבורה להוסיף את כניסת כלי רכב אל חופי הים, אל רשימת העבירות שבגינן ניתן להחרים כלי רכב". במקביל, על המשטרה לסייע לרשות הטבע והגנים ולהגביר את האכיפה בחופי הים".

מתנדבי עמותת "אור ירוק" יפעלו במהלך החודשים – יולי, אוגוסט וספטמבר, להגברת המודעות לסכנות שבכניסת כלי רכב אל חופי הים. המתנדבים יתפרסו בחופי הים ברחבי המדינה ויבצעו פעילויות הסברה למתרחצים בנוגע לסכנה שבנהיגה בחופי הים. בין היתר, יחלקו המתנדבים חומרי הסברה, כובעים מדבקות ודגלונים למתרחצים בחופי הים.
פעילות מתנדבי "אור ירוק", תלווה באכיפה של פקחי רשות הטבע והגנים, בסיוע משטרת ישראל ואגף התנועה, מג"ב, השיטור הימי, מועצות מקומיות ופקחי המשרד להגנת הסביבה.

החוק במדינת ישראל אוסר על כניסת כלי רכב אל חוף הים עד 100 מטרים מקו המים. כל מי שמחליט כי הוא עובר על החוק צפוי לקנס כספי של בין 500-1000 שקלים. מאז שהועבר התיקון לחוק איסור הנסיעה בחוף הים, הגבירה רשות הטבע והגנים את האכיפה כנגד נהגים סוררים.

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "נהיגה בחוף הים היא תופעה הגורמת נזק עצום לטבע בסביבה החופית ומסכנת את כל מי שמבקש לבלות בחוף הים. לא כל מדינה התברכה ברצועת חוף, זו שיש לנו בישראל היא רצועה קטנה ויקרה ולכן חובתנו לשמור עליה. הרוח הגבית שנותן לנו הציבור תסייע במניעת התופעה שכן מדובר בקבוצה של כמה מאות נהגים שעדיין לא הפנימה את האיסור, וכוונתנו היא להגיע לכולם באמצעי הסברה מחד ואכיפה קפדנית מאידך".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד