כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

'דגל' לעזרת העובדים: קו חם לסיוע משפטי

סניף דגל ירושלים השיק קו מיוחד לסיוע משפטי, עבור עובדים החפצים לדעת את זכויותיהם מול המעסיק בימי מלחמה

צילום אילוסטרציה: ברוך עזאגווי, COL
צילום אילוסטרציה: ברוך עזאגווי, COL

גם ב"דגל" נרתמים לעזרת תושבי הדרום: לאחר שבסיעת ש"ס הודיעו אתמול (ה) על השקת מוקד טלפוני למידע וסיוע עבור תושבי הדרום, בדגל התורה החליטו להשיק קו פקס מיוחד לעורך דין שיסייע לתושבי הדרום הזקוקים ליעוץ משפטי בעקבות הלחימה המתפתחת בדרום מול רצועת עזה. הקו, שהושק על ידי סניף דגל ירושלים, פותח ׳קו חם׳ לשאלות אזרחים לגבי זכויותיהם במקום העבודה במצב חירום.

בעקבות המצב הביטחוני מתמודדים עובדים רבים עם שאלות הקשורות בנוגע לזכויותיהם במקום העבודה, בשל כך יוצאים ב׳דגל התורה׳ סניף ירושלים במיזם מיוחד ופותחים 'קו חם' לשאלות האזרחים לגבי זכויותיהם.

ה'קו החם' של 'דגל התורה' ירושלים יופעל על ידי פקס ייעודי אליו יפנו האזרחים בשאלות לגבי זכויותיהם והיכולת לממשם. את הקו החם יתפעלו עורכי הדין ממשרד מושקוביץ ושות' -בראשות עו"ד מנחם מושקביץ, שיתנו מענה הולם ותשובות לכל הפונים בנושא תנאי העבודה בזמן אירוע חירום.

שאלות רבות, חשובות ונפוצות אשר נוגעות להיבטים שונים בהקשר לתנאי ונהלי עבודה בתקופת חירום עולות בתקופה זו, ומטבע הדברים במקרים רבים העובדים אינם מכירים את זכויותיהם, ואיך עליהם לנהוג. בין השאר עולות שאלות כגון, האם הם חייבים להגיע לעבודה כאשר יש הוראה להישאר במרחבים מוגנים, מה קורה אם הם מחליטים לא ללכת לעבודה כדי להישאר עם ילדים הקטנים שמפחדים, ועוד שאלות רבות שעולות לגבי הזכויות של העובדים בימים אלו.

הרב יצחק ברנר, מנהל סיעת דגל התורה בירושלים, אומר; ״הלשכה לפניות הציבור שלנו משרתת באופן שוטף את תושבי ירושלים במהלך כל השנה במגוון רחב של נושאים. במקרים מיוחדים אנו מתגברים את הפעילות בלשכה, כך לדוגמה בחורף, הקמנו קו ייעודי בעקבות נזקי מזג האוויר הקשה, שזכה לעשרות אלפי פניות של תושבים. הפעם בעקבות פניות של תושבים רבים בנוגע לזכויותיהם במקום העבודה בתקופה זו החלטנו לפתוח ׳קו חם׳ אשר יתן את המענה המקצועי והטוב ביותר״.

ממשרד עו"ד מושקוביץ ושות' נמסר כי "אזרחים רבים ניזוקים כספית ממצב החירום ובמקרים רבים הם יכולים לקבל החזרים ופיצויים מכח החוק, כך גם, במקרים רבים העובדים אינם מקרים את זכיותיהם, על כן אנו קוראים לאזרחים אשר נתקלים בשאלות, להתקשר ל'קו החם' ולבדוק את זכויותיהם".
דרום סיוע אזרחים שס עזרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד