י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אחוות מפלגות: מביטים בחרדה על המתחולל בש"ס

גורם בכיר ביהדות התורה חושש לאור סקר 'הארץ' המנבא לש"ס 7 מנדטים בלבד • "עסוקים בתככים פנימיים שיזיקו לכולם"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

סקר שני המתפרסם מאז הודעתו הדרמטית של שר החוץ אביגדור ליברמן בראשית השבוע על פרידתה של סיעת ישראל ביתנו מסיעת הליכוד, קובע כי ש"ס משתווה ליהדות התורה ומקבלת אף היא 7 מנדטים.

כזכור, למחרת הודעתו של ליברמן התפרסם סקר של מכון פאנאלס פוליטיקס, ממנו עלה כי ש"ס היא המפסידה העיקרית במצב זה שכן היא יורדת לששה מנדטים, פחות מיהדות התורה שקיבלה שבעה מנדטים באותו סקר. ההערכה היא כי קהל מסורתי רב שלא הצביע לליכוד כל עוד היה שותף עם ליברמן - עשוי לשוב לביתו הטבעי, ולהותיר את ש"ס בראשות דרעי עם גרעין צר בלבד של מצביעים חרדים ספרדים.

גם בסקר המתפרסם היום (ו), ואשר נערך על ידי 'הארץ', עולה כי ש"ס סופגת מכה קשה, והיא תסתפק ב-7 מנדטים בלבד.

גורם ביהדות התורה מתייחס לנתונים הללו, ומציין: "מה שמטריד אותנו זו הירידה הדרמטית של ש"ס בקולות, קרוב לחצי. יהדות התורה רוצה ש"ס חזקה לצידה. כיון שהירידה של ש"ס משפיעה על הכח של כל הגוש החרדי, זו מכה לכלל הציבור החרדי. אנחנו מביטים בחרדה על המתרחש בסיעה שלצידנו. חבל מאוד שבש"ס לא משכילים להבין את גודל האחריות ועסוקים בתככים פנימיים שהיהדות החרדית כולה תשלם עליהם מחיר".

"צריך לזכור", הוא מוסיף, "שהתקווה שלפיד יאבד את הפופולאריות שלו בבחירות הבאות הופכת לחלום רחוק ברגע שהגוש החרדי נחלש גם הוא בצורה משמעותית שכזו. אם גם הוא יאבד חצי מהכח שלו - לפיד ימשיך לצחוק עלינו בפנים".

כאמור, בסקר המתפרסם היום ב'הארץ' ואשר נערך בידי מכון הסקרים דיאלוג של הפרופ' קמיל פוקס, מקבלות הסיעות החרדיות 7 מנדטים כל אחת. סיעת הליכוד מקבלת 25 מנדטים, סיעת הבית היהודי הופכת לשניה בגודלה עם 16 מנדטים, העבודה 15, ישראל ביתנו 14, יש עתיד 13, מרצ 10, התנועה 4 והמפלגות הערביות 9.

נתון נוסף שנבחן בסקר היא מידת השפעתו של משה כחלון, אם יצטרף למערכת הפוליטית ויקים מפלגה בראשותו. על פי הסקר, הניזוקות העיקריות ממהלך כה יהיו הליכוד, העבודה, ישראל ביתנו ויש עתיד. במקרה כזה, הליכוד יקבל 21 מנדטים, הבית היהודי נשארת המפלגה השניה בגודלה עם 16 מנדטים, כחלון 15, העבודה 13, ישראל ביתנו 12, יש עתיד 11, ש"ס ויהדות התורה 7 מנדטים כל אחת, מרצ 9 והמפלגות הערביות 9.
סקר חרדים הארץ יהדות התורה שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 72 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד