כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אזעקות ויירוטים בגוש דן ובירושלים • 4 חיילים נפצעו בפעולת השייטת

בשעות אחר הצהריים של שבת נשמעו אזעקות בגוש דן ובוצעו יירוטים • מעט לאחר מכן נשמעה אזעקה בירושלים ובית שמש • 3 רקטות יורטו בשמי ירושלים, אחת נפלה בחברון ואחת סמוך לבית לחם • תיירת בירושלים נפטרה מהתקף לב בהישמע האזעקה • צה"ל חיסל עשרה פעילי טרור במהלך השבת • מ-21:00 אזעקות בגוש דן, בית שמש ומודיעין עילית • 3 נפילות בנהריה - ללא נפגעים

צלם: פלאש 90
צלם: פלאש 90

תיירת נפטרה בירושלים

צה"ל חיסל עשרה פעילי טרור
במהלך הלילה פשט כוח שייטת של חיל-הים על מתחם ממנו נורו רקטות ארוכות טווח רבות. במהלך הפעולה נפתחה אש על הכוח. הכוח השיב באש והיעד הותקף ונפגע. במהלך חילופי האש נפצעו באורח קל ארבע לוחמים. הארבעה פונו לבית-חולים בארץ.

צה"ל תקף בסביבות השעה 22:00 משגר בבית להיה - ממנו נורה מטח הרקטות האחרון לעבר גוש דן.

הפלסטינים מדווחים, כי צה"ל תקף את בית משפח אבו סלאמה במערב חאן יונס, 8 פלסטינים נפגעו. במקביל, צה"ל החל לחלק מהאוויר כרוזים הקוראים לתושבי צפון רצועת עזה לעזוב את בתיהם.

לדבריהם, עד כה יש בעזה 156 הרוגים ו-1170 פצועים. עוד דווח כי בית כעת בשכונת אל-סברה בעיר עזה הותקף, וכי פעילי גדודי עז א-דין אל קסאם, פגעו בטנק בסמוך לזיקים בצפון רצועת עזה.

במהלך הלילה סיכל צה"ל עשרה פעילי טרור, מתוכם שישה המעורבים בירי תלול-מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. כמו כן, תקף צה"ל משגר בדרום הרצועה, ממנו בוצע הירי לעבר באר-שבע בשעות הלילה.

כוחות של חיל הים תקפו במהלך הלילה מספר מטרות, ביניהן עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס וכן מקום מפגש של פעילי חמאס וועדות ההתנגדות העממית.

בין היעדים שנתקפו מתחילת המבצע, נכללות עשרות תשתיות מבצעיות של בכירים בארגוני הטרור חמא"ס ובארגון הטרור הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני, אשר לקחו חלק בביצוע פיגועים רבים ובביצוע ירי תלול-מסלול לעבר שטח מדינת ישראל.

כחלק מהרס התשתיות המבצעיות, נתקפה תשתית מבצעית של בכיר חמאס בדרום הרצועה, עטיה אבו נקירה. בנוסף, נתקפה תשתית מבצעית של בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני, ג'יהאד ע'נאם.

עטיה אבו נקירה, יליד 1976, הינו בכיר חמאס ברפיח. לאורך השנים היה מעורב בפעילויות טרור רבות כנגד ישראל וכוחות צה"ל, בין היתר בהוצאה לפועל של פיגועים וירי תלול-מסלול. ב-2001 היה מעורב בפיגוע בו פוצץ חלק ממוצב 'טרמית' באמצעות מטען רב עוצמה שהונח במנהרה מתחת למוצב. לאורך השנים, היה מעורב בירי נ"ט, ירי נ"מ וירי רקטי לעבר שטח מדינת ישראל ולעבר כוחות צה"ל. כמו כן, עסק רבות בהתעצמות ארגון הטרור חמאס. אבו נקירה היה מעורב בלחימה הן ב'עופרת יצוקה' והן ב'עמוד ענן' והוביל פעילויות טרור כנגד מדינת ישראל.

ג'יהאד ע'נאם יליד 1961, בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני. מעורב בפיגועים רבים ולוקח חלק בהתעצמות ארגון הג'יהאד איסלמי פלסטיני. ע'נאם מעורב בירי תלול-מסלול לעבר שטח מדינת ישראל ובאירועים רבים, כולל במבצע 'עמוד ענן' ובמבצע 'צוק איתן' בהם הג'יהאד איסלמי פלסטיני שיגר רקטות לאזורים נרחבים בשטחי מדינת ישראל, לרבות גוש דן.

בנוסף, הותקפו תשתיות מבצעיות של תיסיר מבאשר, יליד 1974, ומהדי כוארע, פעילי חמאס בכירים באזור חאן יונס, אשר לוקחים חלק בפעילות טרור נגד מדינת ישראל.

במסגרת מבצע "צוק איתן" צה"ל בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי תקף את ביתם של מספר בכירים בהנהגת ארגון הטרור חמא"ס אשר שימשו כתשתיות פיקוד ושליטה של הארגון. בין הבתים שנתקפו בתיהם של: רוחי ג'מאל עבד אל גני משתהא: מבכירי הנהגת ארגון הטרור חמאס, מזכיר הלשכה המדינית של הארגון ונציג הכלואים בהנהגת חמאס. אחראי על תשתית תקשורת בה נעשה שימוש צבאי של הארגון. בביתו של משתהא נמצא משרדו אשר בו נערכות פגישות בנושאים אסטרטגיים ובעניינים בעלי זיקה צבאית להפעלת הכוח הצבאי של חמאס.

יחיא סנואר: ממקימי ארגון הטרור חמאס ובכיר בלשכה המדינית של הארגון. סנואר מעורב בקידום פעילויות טרור ולקח חלק בתכנון פעולות לחטיפות חיילים. סנואר מבכירי משוחררי עסקת בית השואבה.

עאצם דעליס: בכיר חמאס, ראש מחלקת הכספים והכלכלה בארגון, נמנה במעגל יועציו של איסמהיל הנייה.

נתניהו: לחץ בינלאומי לא יעצור בעדנו
מעט לפני כניסת שבת (ו), מסר ראש הממשלה הצהרה לתקשורת ולאזרחי ישראל. "אנחנו נמצאים ביום הרביעי למבצע 'צוק איתן'. צה"ל, השב"כ וכוחות הביטחון נאבקים בעוצמה הולכת וגוברת בחמאס. עד כה פגענו בלמעלה מ-1000 מטרות של החמאס והג'יהאד האיסלאמי ועוד היד נטויה.

"קצב הפגיעות במבצע הזה הוא כפול מקצב הפגיעות במבצע 'עמוד ענן', והמהלומה הצבאית תימשך עד שנהיה בטוחים שהשקט חוזר לאזרחי ישראל. אני מבקש להבהיר שאין מטרת טרור חסינה ברצועת עזה אבל צריך לציין שראשי החמאס, מפקדי החמאס ופעילי החמאס מסתתרים מאחורי תושבי עזה והם אחראים לכל פגיעה בהם. ההבדל בינינו הוא פשוט - אנחנו מפתחים מערכות הגנה נגד טילים כדי להגן על האזרחים שלנו והם משתמשים באזרחים שלהם כדי להגן על הטילים. הם יורים ללא הבחנה על האזרחים שלנו, על הערים שלנו, במטרה לפגוע בהם, לפעמים גם בטעות הם פוגעים בחיילים, אנחנו פוגעים בכוחות הלוחמים שלהם ולפעמים בשגגה, לא בכוונה, פוגעים באזרחים.

"את הנקודה הזאת וגם נקודת רבות אחרות הבהרתי בימים האחרונים בשיחות שאני מקיים עם מנהיגי המדינות המובילות בעולם. אני שוחחתי עם נשיא ארה"ב אובמה אמש שיחה טובה, עם נשיא רוסיה פוטין, שיחות טובות עם כולם. עם קאנצלרית גרמניה מרקל, עם ר"מ קנדה הארפר, עם ר"מ בריטניה קמרון וכמובן עם ר"מ צרפת פרנסואה הולנד. לכולם אני אומר דבר פשוט - שום מדינה לא הייתה מסכימה שיירו על האזרחים שלהם ללא תגובה קשה ואני אומר שאני לא אתן לאזרחי ישראל לחיות במציאות הזאת. שום לחץ בינלאומי לא ימנע מאיתנו לפעול בכל הכוח נגד ארגון טרור שקורא להשמידנו.

"אנחנו נמשיך לתקוף בעוצמה את כל מי שמנסה לפגוע בנו ואנחנו נמשיך להגן גם בנחישות וגם בתבונה בעורף שלנו, שזה אזרחי מדינת ישראל. כיפת ברזל היא נכס עצום לביטחון הלאומי שלנו ואני חושב שהיא גם מהווה הוכחה נוספת לעליונות הטכנולוגית של מדינת ישראל. זהו אחד הפיתוחים המרשימים באמצעי הלחימה וההגנה בעשרות השנים האחרונות. בשנים האחרונות הממשלות בראשותי, זאת הממשלה השנייה, השקיעו מיליארדים בהגנת העורף ומתוך סכום זה חלק ניכר בכיפת ברזל, ואנחנו פועלים לכסות את כל חלקי הארץ במערכות ליירוט טילים מכל המרחקים.

"ואולי ההגנה החשובה ביותר, בסופו של דבר בוודאות, היא החוסן שלכם אזרחי ישראל. החוסן שאתם מפגינים מסייע לנו לנהל את המבצע באופן שקול ואחראי. אני מבקש מכם דבר אחד - תמשיכו להישמע להוראות פיקוד העורף, הן מצילות חיים והן מונעות מהחמאס את מימוש המטרות שהוא מציב. אנחנו נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי לשמור עליכם, אבל אני מבקש ממכם לעשות גם אתם את כל מה שדרוש כדי לשמור על החיים שלכם ושל הילדים שלכם. אני גאה בדרך שבה אתם מתנהגים, אני גאה בתמיכה שלכם, אני גאה להיות ראש הממשלה שלכם. שבת שלום".

דובר החמאס סאמי אבו זוהרי הודיע כי "אנחנו לא מתחננים לרגיעה. החמאס לא קיבל הצעה עניינית לרגיעה וכל המגעים עד כה הן בגדר הבהרת עמדות". הדובר הוסיף כי "אם נקבל הצעה רצינית אנו נלמד אותה ונגיב. בינתיים כוחות ההתנגדות ממשיכים בלחימה מול הכיבוש".

איסמאעיל הנייה מסר ממקום המסתור שלו: "הפצצנו את ת"א ונמשיך להפציץ". הנייה גם הודה לזרוע הצבאית שלו ולזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי.
שבת ירושלים טילים ראש הממשלה הצהרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד