כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ויליאמסבורג: רוצחו של שטארק כופר באשמה

ההמונים שגדשו את אולם בית המשפט בצהרי שישי, הופתעו לשמוע את פליקס קנדל מכחיש כל קשר לרצח ר' מנחם שטארק הי"ד

ר' מנחם שטארק הי"ד
ר' מנחם שטארק הי"ד

פליקס קנדל, החשוד ברצח ר' מנחם שטארק הי"ד בחודש ינואר, הופיע ביום שישי לפני הצהרים בפני בית המשפט העליון בברוקלין וכפר באשמה.

אולם בית המשפט ברחוב ג'י בברוקלין היה מלא ודחוס בבני משפחתו וידידיו של ר' מנחם שטארק הי"ד, שהגיעו לדיון הנוסף שהתקיים בעניינו של החשוד ברצח. זאת עקב קריאת העסקנים ביום חמישי בערב וביום שישי בבוקר לציבור, להגיע לבית המשפט כדי שחבר המושבעים והשופט יבינו שהעניין הוא בעל חשיבות גדולה בקהילה.

להפתעת כל הנוכחים באולם בית המשפט, טען קנדל שמעולם לא ראה את שטארק ולא הכיר אותו. לדבריו, הוא עבד אמנם בבניינים של שטארק, אך מעולם לא פגש אותו, ולכן הוא טוען לחפותו, 'נוט גילטי' (כופר באשמה), זאת לאחר שבשימוע שנערך לו בחודש אפריל טען החשוד כי הוא אינו קשור לרצח וכי יש לו אליבי, שבאותו לילה בילה עם חברתו בביתה.

ממסמכי בית המשפט שנחשפו ביום שישי התברר כי לאחר שטען לאליבי, ניסה חוקר סמוי לדובב אותו. ואמר לו "אבא שלך הכומר היה רוצה שתגיד את האמת", בתגובה החליט פליקס לחזור בו מהאליבי ואמר "אתה צודק, עכשיו אספר לך את כל האמת". לדבריו, הכוונה הייתה לשדוד את 'מקס' (כינוי למנחם) ולא להרוג אותו, וכי שלושה אנשים נוספים היו שותפים לשוד ולרצח. פליקס סיפר שהרעיון לשדוד את שטארק היה של אדם בשם ארסקין, ואילו תפקידו הוא היה רק להסיח את דעתו של שטארק כשיצא ממשרדו.

"ארסקין אמר לי להסיח את דעתו של שטארק מיד כשיצא ממשרדו, וכך באמת היה, שטארק יצא מהבנין ואני קראתי לו. ואז ארסקין יצא מהדלת האחורית של המיני וואן, והתחיל להיאבק עם שטארק". במסמך כתבו החוקרים, כי פליקס סיפר שמאחר ומטבעו הוא לא נחשב לאדם חזק, ומאחר והחל לפחד, הוא נכנס לתא הנהג, וארסקין התעסק עם שטארק. אדם נוסף עזר לארסקין להיאבק בשטארק ולהכניס אותו לרכב. ארסקין נתן לפליקס הוראות לאן לנסוע, ובזמן הנסיעה ארסקין ניסה לקשור את שטארק ולחסום את פיו.

אחר כך נסעו לביתו של אדם שלישי שכונה בשם 'ארווין', שנכנס למיני וואן ושאל "האם הוא עדיין חי", פליקס ענה "הוא נושם", אבל ארווין בדק אותו והכריז "הוא מת". ארווין עזב את המיני וואן, וארסקין חזר לאזור החטיפה כדי לוודא שלא נותרו עקבות. בשלב זה הוא צלצל לפליקס וציווה עליו להסתלק מברוקלין כי השטח מלא בשוטרים שמחפשים אחריהם, ואז הוחלט להימלט ללונג איילנד.

פליקס סיפר כי הם הגיעו לתחנת הדלק והחליטו להכניס את הגופה לפח הזבל הגדול, שני השותפים גררו את הגופה לתוך הפח, ומשם הלכו לתחנת הדלק ומילאו בדלק כמה בקבוקי סודה אותם שפכו על הגופה והציתו אותה.

כזכור, ר' מנחם שטארק הי"ד נחטף בתחילת חודש ינואר, כאשר ירד ממשרדו ברחוב רוטלג' בשעה 11.30 בלילה, על ידי שני אנשים שהמתינו לו והכניסו אותו למיני וואן מסוג דודג' בהירה שהמתינה להם. למחרת, נמצאה גופתו של ר' מנחם בפח אשפה בתחנת דלק באזור לונג איילנד כשהיא חרוכה.

המשטרה וצוות מיוחד של חוקרים ניסו במשך חודשים ארוכים למצוא את הרוצח, אך רק לאחר פסח עצרה המשטרה את פליקס קנדל כחשוד שהיה שותף לרצח ושימש כנהג המיני וואן בעת החטיפה.

עוזר התובע המחוזי, כריסטופר בלנק, אמר למשפחתו של שטארק שהמתינה לו בפרוזדור אולם בית המשפט,ביום שישי: "אנחנו יודעים מי הרוצחים ומה הם עשו, ואנחנו מקווים שיהיו לנו מספיק הוכחות מוצקות ללכוד אותם".

במידה ויורשע ברצח, צפוי קנדל לעונש של 25 שנות מאסר בלבד, פחות מהעונש שקיבל רובשקין.
ויליאמסבורג רוצח מנחם שטארק פליקס אליבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד