כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לונדון: האם תנותח גופת גבאי הצדקה הירושלמי?

רופאה מקומית מתעקשת לנתח את גופתו של ר' מרדכי הלוי וייס ז"ל, שנפטר לאחר שנפל ביום רביעי האחרון

לונדון: האם תנותח גופת גבאי הצדקה הירושלמי?
בחדרי חרדים

שלושה ימים חלפו מאז פטירתו של גבאי הצדקה הירושלמי, ר' מרדכי הלוי וייס, בסטמפורד היל שבלונדון בשעות אחר הצהריים של יום רביעי, והשלטונות המקומיים מסרבים עדיין לשחרר את גופתו לקבורה.

בעקבות כך, בית הדין 'כדתיא' של הקהילות החרדיות בלונדון, פרסם ביום שישי קריאת קודש לציבור, להתפלל לשחרור הגופה. דייני 'כדתיא' גם קוראים לציבור להגיע ביום שני בבוקר לבית המשפט ולדרוש את שחרור הגופה.

ר' יוסל גולדשטיין, בעל האכסניה שאירח את ר' מרדכי וייס ז"ל, סיפר כי ביום ראשון בלילה חזר אורחו לאכסניה ובדרך מעד ונפל, ונפצע קשה בראשו. מאז הנפילה היה המנוח מחוסר הכרה, וביום רביעי השיב את נשמתו ליוצרה.

לפי הנוהל המקומי, משחרר בית החולים את הגופה רק לאחר שהרופאים קבעו את סיבת המוות, ברוב המקרים מסתפקים הרופאים בבדיקת צילום ואינם דורשים ניתוח לאחר המוות. במקרה הנוכחי, הסכימו הרופאים שסיבת המוות הייתה נפילה ומכה בראש, אך רופאה רוסיה אחת המוכרת בשל נטיות אנטישמיות, החליטה לדרוש ניתוח שלאחר המוות, בטענה שהרופאים אינם יודעים את סיבת הנפילה, והאם היא נגרמה כתוצאה משבץ או מהתקף לב.

ביום שישי האחרון נערך דיון בבית המשפט, בו הוצע לרופאה לוותר על דרישתה או להסכים לצילום בלבד, אך היא דרשה להביא את הענין לדיון בבית המשפט העליון, שם יתקיים הדיון ביום שני.

אם תשוחרר הגופה, יובא המנוח ז"ל לקבורה באיחור של כמעט שבוע.
בזיון המת גופה כדתיא מרדכי הלוי וייס ר' יוסל גולדשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד