ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

הראשל"צ: "יצאנו בקריאת התורה כשהושמעה אזעקה"

הרב הראשי סיפר גם על שיחתו עם פוטין, והסביר מדוע בירך עליו בלי שם ומלכות "בכוחו להרוג אנשים אם כי לא על פי חוק רשמי"

הגר"י יוסף. צלם: אלישמע סנדמן
הגר"י יוסף. צלם: אלישמע סנדמן

במהלך שיעורו הקבוע של הראשל"צ הגר"י יוסף בבית הכנסת 'היזדים', הוא התייחס למתקפת הטילים על ישראל ואמר כי על כל אחד בשעת האזעקה לסור למקום מוגן גם בשעת התפילה.

"ברוך ה', לא שמענו שוד ושבר בגבולינו, ניסים ונפלאות, אבל צריך לדעת רבותי, למרות שיש לנו ביטחון בהקב"ה ואנו בטוחים בו, אבל צריך להתנהג לפי ההוראות של כוחות הביטחון, לא להתחכם, ברגע שיש אזעקה צריכים ללכת לחדר מדרגות או מקום מוגן, לא יגיד אני אעלה לגג אלך לצלם, קרה מקרה בעבר שמישהו ברגע שראה את הטילים עמד לצלם ופגע בו, לכן צריך לשים לב לשמוע לכל ההוראות של הביטחון, ולהתפלל להקב"ה שיאמר די לצרותינו ונינצל מכל האויבים שלנו", אמר הראשל"צ.

"צריכים לדעת שגם אם אנחנו באמצע תפילה, באמצע קריאת שמע, שומעים אזעקה - להפסיק, היום היינו בתפילה במנחה של שבת, הייתה אזעקה, הפסקנו כל הבית כנסת כולו יצא, והלכנו לבית הכנסת הסמוך, שמה יש מקלט. היינו שם חמש דקות, שבע דקות, עד שחזרנו בחזרה, אם הספר תורה נמצא בתיבה באמצע קריאה, להפסיק, יגמור את המשפט ויסגור את הספר תורה וישים עליו את המפה וכולם יילכו, ישאירו את הספר תורה לבד, מה אפשר לעשות", אמר.

הראשל"צ ציין שגם בשעת תפילת שמונה עשרה אם יש אזעקה יפסיקו, ואם שהו במרחב המוגן זמן שיכלו לגמור את תפילת שמונה עשרה - יתחילו מתחילת תפילת העמידה,

כמו כן, במהלך השיעור סיפר הראשל"צ על ביקורו ברוסיה אצל הנשיא פוטין, ממנו ביקש להתערב במתקפת הטרור של החמאס נגד ישראל, וסיפר כי בירך על הנשיא בביקורו, "אני בירכתי עליו בלי שם ומלכות, למה כי לא בידו להרוג, הוא יכול להרוג? הוא יכול להרוג אם כי לא רשמי, עוד דבר, לא מברכים על מלך כשהוא לא בבגדי מלכות - רק אם יש לו כתר מלכות ובגד מלכות, אבל הוא לבש חליפה רגילה, חולצה כחולה, לבש רגיל, לכן בירכתי עליו בלי שם ומלכות, דרך אגב הוא דיבר כמו רב, אמר עם ישראל נשאר במשך שנים, היה רומאים איפה הרומאים? למה, בזכות הרבנים עם ישראל נשאר, מעניין שהוא גוי תופס דבר כזה".

יצוין כי לאחר השיעור יצא הראשל"צ הגר"י יוסף לעצרת תפילת נשמת כל חי בכותל המערבי, להודות להקב"ה על ניסיו עמנו בזמן זה, בתפילה אף השתתף רבה של צפת הרב שמואל אליהו.
פוטין ביקור אזעקה רב ראשי ראשלצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד