כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

גלעד גרנביץ' מלהב 433 הוא החשוד במכירת מידע

הותר לפרסום: רכז המודיעין גלעד גרנביץ' הוא החשוד במכירת מידע לעבריינים • אחיו חברון גרנביץ' מגיב לפרסומים

עצור, צילום: shutterstock
עצור, צילום: shutterstock

הותר לפרסום: רכז מודיעין ביחידת להב 433 גלעד גרנביץ הוא זה שעל פי החשד מכר, באמצעות מתווכים, מידע משטרתי מסווג ורגיש ביותר לגורמים עבריינים תמורת סכומי כסף משמעותיים.

בית משפט השלום בירושלים הסיר הצהריים (ה) את צו איסור הפרסום, והתיר לפרסם כי במסגרת חקירה סמוייה של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה, בחשד למספר מקרים של מכירת מידע מתוך המשטרה.

השופטת התירה לפרסם את שמו תוך שהיא כותבת כי "החשדות התגברו מאוד ומצויים ברף הגבוה ביותר". במסגרת הפרשה נעצר גם עבריין מוכר.

אחיו של גלעד, חברון גרנביץ' אומר לבחדרי חרדים: "אחי גלעד גרנביץ' נמצא בשירות המשטרה וכוחות הבטחון מזה כ-30 שנה. במהלך עשרות השנים, לחם בארגוני הפשע, בהברחות הסמים, שימש כסוכן סמוי, מדובב והפעיל סוכנים סמויים ושתולים בארץ ובעולם.

"אחי גלעד גרנביץ' שם על לוח ליבו והקריב את חייו למלחמה בפשע בישראל ובחו"ל. בשרותו הצבאי במג"ב, נפצע בפיגוע ראווה ובמהלך כל שנות פעילותו במשטרה סיכן את חייו לא אחת כסוכן סמוי למען המטרה הנעלה והחשובה של מיגור הפשע בישראל.

"בעקבות הזעזועים האחרונים במשטרה ובפרט ביחידת להב 433, העלו על המוקד גם 'כבשים תמימים' ואין לי ספק שהוא אחד מהם. אין ספק כי מדובר בהאשמה חמורה שתתברר כנטולת שחר ויתברר כי 'ההר הוליד עכבר'

"אנחנו מאמינים בחפותו המלאה ובימים הקרובים ישוחרר ממעצר מחוסר אשמה".

יחד עם רכז המודיעין, נתון במעצר גם חברו של רכז המודיעין, האזרח בני יפתח, שתיווך במכירת המידע. השניים נעצרו לפני כשבועיים וחצי.

במהלך חקירת מח"ש ומעצרו של גרנביץ נאספו ראיות גם נגד גורמים עברייניים. עקב כך הוחלט במסגרת שיתוף הפעולה המקצועי בין מח"ש למשטרת ישראל לשלב בחקירה צוות מיוחד של ימ"ר ת"א, אשר ביצע מעצר של אדם נוסף.

בדיון שנערך בדלתיים סגורות בבית משפט השלום בירושלים הכחיש ראש ארגון הפשע כל קשר לפרשה.

מעצרו של ראש ראש ארגון הפשע, החשוד במתן שוחד, למתווך שהעביר לרכז המודיעין, הוארך עד ליום רביעי.
משטרה רכז מודיעין גרנביץ להב 433 חברון גרנביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד