כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חמאס שב ומבהיר: לא רוצים שקט תמורת שקט

בעקבות הדיווחים על בואו של חאלד משעל לטורקיה בכדי לדון בחשאי על הפסקת אש, הארגון מבהיר: האופציה לא על השולחן

ראשי ארגון חמאס בעזה, ארכיון
ראשי ארגון חמאס בעזה, ארכיון

בעקבות הדיווחים על כך שיו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הגיע היום (א') בחשאי לטורקיה במאמץ לקדם מתווה לרגיעה, שב דובר הארגון ומבהיר - אנו לא מוכנים להפסקת אש של שקט תמורת שקט, ומשעל לא הגיע לטורקיה כדי לדון בכך.

בג'יהאד האסלאמי לעומת זאת, קראו להנהגה המצרית לסייע ולפעול בכדי שישראל תחדל מתקיפותיה.

מנהיג הג'יהאד האסלאמי בדמשק, רמדאן עבדאללה שלח, ביקש היום מ"ההנהגה המצרית לשים לנגד עיניה את האינטרס של העם הפלסטיני ואת האינטרס של העם המצרי. בזכות ההיסטוריה, הקשר, השכנות והאחווה.

"התוקפנות הזו לא יכולה להימשך באכזריות כזו ובעוצמה כזו מבלי שתיענה במהלך מצרי ובקריאה מצרית ברורה שירסנו את האויב וייאלצו אותו להפסיק את מתקפתו על העם הפלסטיני".

בישראל ציננו את הידיעות לגבי הפסקת אש. השר ישראל כץ אמר לחדשות 2 כי "הפסקת אש אינה עומדת על הפרק. יש כאן אויב עם מנהיגות שאנו חייבים להיאבק בו".

סאמי אבו זוהרי , דובר חמאס, ממשיך לחזור על עמדת הארגון: לא מקובלת עלינו יותר הנוסחה שקט עבור שקט. לא מתכוונים לחזור לזה.

בחמאס הצהירו כי הדרישות שלהם לרגיעה כוללות את שיחרור עצורי עסקת שליט, הסרת ה"מצור" על עזה והפסקת תקיפות ישראל בעזה ויהודה ושומרון.

"המטה לחוסן לאומי" מסר לסוכנות תצפית בתגובה לדיווחים על ניסיונות תיווך להפסקת אש: "החמאס הוא זאב בעור של זאב. את החמאס צריך להכניע ואת פעיליו וראשיו המחבלים צריך לחסל ולא להגיע איתם להבנות. על הדרג המדיני להמשיך להנחות את לוחמי צהל להכות בחמאס ובארגוני הטרור ברצועת עזה, בידיעה ברורה שהעורף הישראלי חזק ותומך בכל מהלך התקפי.

"דיבורים מיותרים על "אסטרטגית יציאה" או נצירת הנשקים רק מחלישים ומורידים את רוח העם. עם מחבלים לא נושאים ונותנים, מחבלים הורגים! עד שהחמאס יכנע, צריך להמשיך ולהכות בו.
איננו רוצים לחשוב על תרחיש "המלחמה הבאה" בעוד חודשים ספורים במידה והמלחמה הזו לא תוכרע ויכולות האויב יושבתו".
עזה חמאס הפסקת אש חאלד משעל צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד