י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

העסקנים: מצבם של "עצורי ספרד" קשה מאד

החיד"ו וייס, עו"ד ציבין ורבה של ברצלונה מספרים לבחדרי חרדים על הקשיים בעבודה מול המשפחה • "המצב לא מזהיר בכלל"

אחד מעצירי ספרד .
אחד מעצירי ספרד .

מה קורה עם שני האברכים שנעצרו לפני חודשיים בספרד? הארגונים הפועלים לפדיון שבויים עבורם ואשר פעלו לשחרור אסירי יפן, מדירים את רגליהם מהמקרה הנוכחי.

"אנחנו לא מתעסקים עם המקרה", אומר לנו העסקן הידוע ר' יהודה יאקאב, הפועל מטעמו של הדיין החיד"ו וייס מאנטוורפן, אבי אבות הארגונים לפדיון שבויים אשר מקדיש ימים ולילות לפדיון שבויים יהודיים ברחבי העולם.

תשובה זהה קבלנו גם מעורך הדין מרדכי ציבין, המומחה למשפט בינלאומי שכבר הצליח לשחרר רשימה ארוכה של אסירים יהודיים שנעצרו ברחבי העולם: "אני לא מטפל במקרה אין לי מושג מה קורה שם אני יודע שהמשפחה שכרה עורכי דין מקומיים", אמר ציבין.

מתברר שמצבם של שני עצורי ספרד מקהילת 'שובו בנים', אינו קל, עורכי הדין המקומיים שמשפחת העצורים שכרה, אינם נימנים על השורה הראשונה של עורכי הדין המקומיים, וזאת למרות המקרה הקשה. מטבע הדברים עורכי הדין נכשלו.

הרב דוד ליברזון רבה של ברצלונה ושליח חב"ד בעיר, אליו פנו קרובי משפחה של העצירים, החליט להירתם למשימה. "המצב של העצורים לא קל, במקרה הזה יש לנו עסק גם עם מדינת ישראל, בניגוד לעצורי יפן, כאן יש כללים אחרים. כאן עציר ממתין לפחות שלושה חודשים עד שנותנים לו תאריך לשימוע. הבעיה היא שלמשפחות העצורים אין כסף לשכור עורכי דין טובים מהשורה הראשונה, כדי שיצליחו למזער את הנזק, עורכי הדין שנשכרו נכשלו, אני נסעתי במיוחד למדריד כדי להיפגש עם עורכי הדין לבדוק את האפשרות להחליף את עורכי הדין.

"הבעיה היא קשה ומסובכת, הארגונים השונים שטיפלו בעצורי יפן מסרבים לנגוע בפרשיה בגלל הפוליטיזציה שהתנהלה בין הארגונים השונים, ואשר בסופו של דבר גרמו נזק לעצורים. חשבתי שאוכל להיפגש עם העצורים אך לא התאפשר לי בשל בירוקרטיה".

"אנשי שובו בנים לא עושים דבר, לפני מספר שבועות הגיעו לכאן שלושה מאנשיהם שביקשו לבקר את העצורים, אך לא הורשו, מאחר ולא תיאמו את הביקור עם הרשויות. האדם היחיד שביקר את העצורים הינו הרב בן זקן אברך כולל עתיר נכסים שביקר בסך הכל פעם אחת אצל העצורים".

"בינתיים סדרנו שיתירו להם להניח תפילין, אוכל כשר מבושל, עדין לא ניתן להעביר אליהם, בינתיים הם ניזונים מדברים יבשים פירות וירקות, אנחנו יודעים שרשויות הכלא שומרים עליהם מפני אסירים אחרים, אבל בסה"כ המצב קשה, אנו זקוקים ל"אבא מאמץ" שיגייס כספים להוצאות המשפטיות", אומר הרב ליברזון.

עסקן בכיר בפרשיה (שמו שמור במערכת) אומר ל'בחדרי חרדים' שהמשפחה הדפה כל ניסיון של עסקני פדיון שבויים לעזור, החיד"ו וייס מאנטוורפן שיגר מיד עם היוודע המעצר את נאמנו הרב יהודה יאקאב למשפחה, והציע את עזרתו, יעקב אף יצא למדריד בניסיון לבדוק כיצד ניתן לעזור, אלא שהמשפחה סירבה לשתף פעולה ואף הסתכסכה עם יאקאב, ועם החיד"ו וייס, אשר נכון לכתיבת שורות אלו נמנע מלהתעסק בתיק.

הרב דוד ליברזון מנצל את הבמה שנתנו לו וקורא לכל מי שמעוניין להקים קרן תרומות עבור עצורי ספרד, לפנות אליו.
ברצלונה עצורי ספרד יהודה יעקב הרב ליברזון מוטי ציבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד