ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הראש"ל נגד חוק הגיור: "מכשיל ומעורר מחלוקת"

הגר"י יוסף מבקש במכתב אישי מראש הממשלה: אל תעלה לדיון את הצעת חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן • בפנים: המכתב

צלם: אלישמע סנדמן
צלם: אלישמע סנדמן

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' לפני מספר שבועות, המגעים בין הבית היהודי לח"כ אלעזר שטרן מהתנועה בתיווכו של הרב חיים דרוקמן, בנוגע לנוסחה מוסכמת על חוק הגיור - עלו בתוהו, ומחר (ב) צפוי החוק לעלות לדיון בוועדת החוקה של הכנסת, ובהמשך לבוא לאישור המליאה בקריאה שניה ושלישית.

בעקבות כך, פנה היום (א) הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף במכתב בהול לראש הממשלה, בקריאה לבטל את ההצבעה על הצעת חוק הגיור. "מדובר בהצעה הרסנית ומעוררת מחלוקת, ויש בה 'הונאת הגר'. בימים שעם ישראל מותקף על ידי אויביו - יש להרבות באחדות פנימית ולהימנע מהצעות מעוררות מחלוקת".

במכתבו כינה כבוד הרב את הצעת החוק של ח"כ שטרן "הרסנית" וכתב בין היתר: "למותר לציין את ההשלכות החמורות שיש לחקיקה מסוג זה ללא הסכמת הרבנות הראשית, העברת הצעת החוק האמורה תגרום לכך שבמדינת ישראל יווצר מצב של יהודים סוג ב' והפיכת הליך הגיור להליך שלא יהיה מקובל על ציבורים רבים, כתוצאה מכך, אנו כיהודים המצווים במצוות 'ואהבת את הגר' עלולים להיכשל חלילה בעוון של 'הונאת הגר' כאשר בבואו להינשא ייתקל במכשולים של אי הכרה ביהדותו".

במכתבו מבקש הגר"י יוסף מראש הממשלה למנוע את העלאת ההצעה האמורה ותחת זאת לגבש הצעה המוסכמת על הרבנות הראשית. "בעת הזאת", מסיים הראשון לציון את מכתבו, "כאשר עם ישראל מותקף על ידי אויביו, עלינו להרבות באחדות פנימית, דיון בהצעה מעוררת מחלוקת בעת הזו אינו ראוי ולא תורם להגשמת מטרה זו".
חוק שטרן מכתב גיור יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד