י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרבי מקרעטשניף: "דברי אבי בששת הימים קיימים"

בהילולא לזכר אביו האדמו"ר זצ"ל הזכיר את דרשתו מהמלחמה בתשכ"ז: אם "ונתתי שלום בארץ", מדוע "ורדפתם את אויבכם"?

האדמו"ר מקרעטשניף. צילום ארכיון: ברוך אוביץ
האדמו"ר מקרעטשניף. צילום ארכיון: ברוך אוביץ

בחצר חסידות קרעטשניף ציינו אמש בסעודת הילולא מרכזית את יום היארצייט של האדמו"ר רבי דוד משה מקרעטשניף זצ"ל בראשות בנו האדמו"ר מקרעטשניף שנשא דברים על המצב הקשה בו אנו נמצאים.

במהלך סעודת ההילולא הזכיר בדברות קדשו את המצב ששרר לקראת מלחמת ששת הימים בשנת תשכ"ז,

"היה אז פחד נורא כאשר המצב היה נראה כמצב של כליה חס ושלום, כאשר כל צבאות ערב עמדו סביב כבשה אחת קטנה ועמדו לטורפה בקלות כביכול. ובליל שבת טרם פרוץ המלחמה היה פרשת בחוקותי ואבי בעל ההילולא זצ"ל אמר בדברי תורתו דברים שהיו נראים כבלתי מציאותיים, כאשר אמר 'ונתתי שלום בארץ' ולכאורה אם כן למה צריך להיות 'ורדפתם את אויבכם', אבי אמר שבארץ יהיה שלום, אבל היות שהאויבים צריכים מפלה, אז ירדפו אותם אצלם במדינתם ושם יהיה להם מפלה וכאן אפילו יהא 'ואין מחריד'".

האדמו"ר אמר "הדברים נראו אז בסתומים ובלתי מציאותיים, אולם ביום שני בבוקר לאחר השבת כן היה שהמכה המוחצת ניתחה עליהם במדינתם כידוע, וכאן היה שלום בארץ".

"דברי הצדקים הם נצחיים, וכעת עם ישראל צריך ישועה גדולה יהי רצון שהדברים שאמר אז ואנו מזכירים אותם כעת יהיו חיים וקיימים, שלא יינזק שום אדם מישראל ובארץ יהא ואין מחריד והמפלה שלהם תהא בשלמות אצלם במקומם:".

המצב הביטחוני הקשה שמאיים גם על העיר רחובות לא הרתיע את ההמונים לבוא ולהתפלל בקברו של האדמו"ר זצ"ל הטמון בבית העלמין ברחובות.
טיש הילולא קרעטשניף רחובות ששת הימים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד