כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הבית היהודי: "החוק לא יעלה, לא תהיה קואליציה"

בצל המלחמה: בניסיון אחרון למנוע את חוק הגיור של שטרן נפגשים הבוקר בנט, לבני ושטרן • "בנט ילך פה על כל הקופה"

ישעה לדיל? נתניהו ובנט, פלאש90
ישעה לדיל? נתניהו ובנט, פלאש90

מלחמה בתוך המלחמה : הבוקר מתקיימת פגישה בין יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר התנועה ציפי לבני יחד עם ח"כ שטרן בניסיון אחרון להגיע להסכמה בין הבית היהודי לתנועה בנוגע לחוק הגיור.

בצל הפגישה אומרים במפלגה כי החוק לא יעלה. "הודענו לביבי שלא תהיה קואליציה" אומרים במפלגה ומתכוונים להבהיר בכך, שמבחינתם המלחמה על החוק הזה - היא על כל הקופה. גם בזמן חרום מול החמאס.

כזכור, לפני מספר חודשים מינה ראש הממשלה את הרב חיים דרוקמן למתווך מוסכם שינסה להביא לנוסחה מוסכמת בין הצדדים. אולם לאחר מספר פגישות שקיים עם שני הצדדים בהם לא הגיעו לנוסחה מוסכמת החליטו ב"התנועה " להעלות את החוק להצבעה לפני תום מושב הקיץ.

מאמצים נוספים נעשו למנוע את העלאת החוק מצד הראשל"צ וחברי הכנסת החרדים. במכתב ששלח אתמול בערב הראשל"צ הגר"י יוסף לראש הממשלה, ביקש הראשל"צ מראש הממשלה למנוע את העלאת ההצעה האמורה ותחת זאת לגבש הצעה המוסכמת על הרבנות הראשית.

"כאשר עם ישראל מותקף על ידי אויביו , עלינו להרבות באחדות פנימית, דיון בהצעה מעוררת מחלוקת בעת הזו אינו ראוי ולא תורם להגשמת מטרה זו". כתב.

מלבד זאת ח"כ אלי ישי שוחח הבוקר עם יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין מהליכוד שהביע את מורת רוחו מהעובדה שחוק רגיש שכזה עולה לדיון בתקופה בה חברי האופוזיציה מהסיעות החרדיות מגבים את הקואליציה בהצבעות חרום. ח"כ לוין הצהיר כי גם אם החוק יעבור בוועדת החוקה היום הוא לא חעלה אותו לדיון במליאה ולקריאה שניה ושלישית, אלא ימתין עמו לפחות עד מחר בכדי להמשיך ולנסות להגיע להסכמה.
שטרן לבני גיור התנועה בית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד