י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שטרן נגד הרבנות: הכשר לעסק מחלל שבת

ח"כ אלעזר שטרן בבולמוס חקיקה אנטי דתית - מקדם חוק שיאפשר לבית עסק לקבל כשרות, גם אם יפתח את שעריו בשבת

שטרן. צלם: פלאש 90
שטרן. צלם: פלאש 90

לא עוצר באדום: וועדת השרים שהתכנסה הבוקר (ב) - במקום המועד הקבוע ביום ראשון, אישרה את הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן, שתאפשר לבתי עסק פתוחים בשבת לקבל תעודת הכשר, למרות שעל פי תקנות הרבנות כיום, אחד התנאים הנדרשים לקבלת תעודת הכשר בבתי אוכל - היא שמירת שבת בבית העסק.

הנימוק אותו מציג שטרן הוא כי בחוק הונאת הכשרות נקבע כי "במתן תעודת הכשר יתחשב הרב בדיני הכשרות בלבד", אך לטענתו, בפועל קיימים שיקולים אשר אינם קשורים לכשרות המזון, כגון: הצגות ומופעים לא צנועים, עריכת טקסים שלא לפי ההלכה היהודית ועוד. בנוסף, אין באפשרותם של בתי אוכל לקבל תעודת כשרות אם ברצונם לפתוח את העסק בשבת.

על פי ההצעה של שטרן, תעודת ההכשר תינתן לבית העסק בהתחשב אך ורק במידת כשרותו של המזון. תיקון זה נובע, בין היתר, ברוח פסיקתו של בית המשפט העליון אשר קבע כי החלטות מועצת הרבנות הראשית לתלות בתנאים שאינם שייכים לדיני כשרות המזון את מתן תעודת הכשרות - התבססו על שיקולים שאינם במסגרת הסמכות המוקנית לה בחוק.

לגבי פתיחת בתי האוכל ביום שבת, מציע שטרן סייגים הלכתיים שונים, לרבות שימוש בכלים נפרדים לימי החול וליום השבת, אשר יאפשרו לעסקים לקבל תעודת הכשר לימי החול בלבד.

ח"כ משה גפני הגיב, כי החוק יגרום שלא תהיה כשרות בישראל. "אין דבר כזה שתעודת הכשרות תהיה נפרדת משמירת השבת. הממשלה הרעה הזאת מאשרת כל חוק שפוגע בדת ובהלכה, ואני מקווה שהבית היהודי יגיש ערר על החוק".

ח״כ מאיר פרוש הגיב: ״עם ההתקדמות הפוגענית באישור וקידום החוק של ח״כ שטרן, צריך לקוות שלא ימציאו בעתיד תעודת כשרות על בשר חזיר".

ח"כ יעקב אשר מסר: "ח"כ שטרן פועל באופן אובססיבי ובבורות מדהימה להרס ההלכה ושירותי הדת, הוא כנראה 'חולם' להיות רב ראשי בלי הכשרה, כפי שהוא היה קצין חינוך ראשי בצה"ל בלי שום רקע מתאים".
שבת שטרן שרים הכשר בתי עסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד