ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

בנט הוריד את שטרן מהעץ: חוק הגיור לא יעלה להצבעה

ח"כ אלעזר שטרן הסכים כי הנשאים שחפץ להסדיר בחוק - יעברו בהחלטת ממשלה, לאחר תיאום עם הבית היהודי

בנט. צילום: פלאש 90
בנט. צילום: פלאש 90

זה כבר כמעט הופך לריטואל קבוע: לקראת סוף מושב הכנסת מתעקש ח"כ אלעזר שטרן להעלות את חוק הגיור ולהעבירו במליאה בקריאה שניה ושלישית, כפי שהתרחש גם בשבועות האחרונים, לאחר שיו"ר וועדת החוקה הודיע כי החוק יעלה להצבעה בוועדה לקראת אישורו בקריאה שניה ושלישית.

כפי שהתפרסם היום (ב) יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר התנועה ציפי לבני נפגשו הבוקר בכדי לנסות להגיע לנוסחה מוסכמת ביניהם. מעט לפני ישיבת הוועדה הודיעו השניים על ביטול החוק, לאחר שהגיעו להסכמה ועל פיה במקום להסדיר את הנושאים החשובים לשטרן בחוק, תהיה החלטת ממשלה שמסדירה גיור על ידי רבני ערים - בתיאום עם הרבנים הראשיים. הנוסח המדויק של החלטת הממשלה ייקבע במשותף על ידי נציגים של הבית היהודי והתנועה.

אמש נעשה מאמץ אחרון למנוע את העלאת החוק מצידם של הראשל"צ וחברי הכנסת החרדים. במכתב ששלח הגר"י יוסף לראש הממשלה, ואשר נחשף ב'בחדרי חרדים', הוא ביקש למנוע את העלאת ההצעה האמורה ותחת זאת לגבש הצעה המוסכמת על הרבנות הראשית.

"כאשר עם ישראל מותקף על ידי אויביו, עלינו להרבות באחדות פנימית, דיון בהצעה מעוררת מחלוקת בעת הזו אינו ראוי ולא תורם להגשמת מטרה זו". כתב.

מלבד זאת, ח"כ אלי ישי שוחח הבוקר עם יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין מהליכוד, שהביע את מורת רוחו מההחלטה להעלות חוק רגיש שכזה בתקופה בה חברי האופוזיציה מהסיעות החרדיות מגבים את הקואליציה בהצבעות חרום. ח"כ לוין הצהיר כי גם אם החוק היה עובר בוועדת החוקה היום הוא לא היה מעלה אותו לדיון במליאה ולקריאה שניה ושלישית, אלא ממתין עמו לפחות עד מחר בכדי להמשיך ולנסות להגיע להסכמה. כאמור, לאחר מאמצים רבים נדחה החוק והצדדים התרצו לנוסחת פשרה.
חוק גיור החלטה שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד