י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הותר לפרסום: חטיפת ורצח הנער אבו חדיר • צפו

בית המשפט התיר לפרסום את פרטי רצח הנער מוחמד אבו חדיר משועפט • בפנים: הפרטים המלאים והשתלשלות הפרשה

הותר לפרסום: חטיפת ורצח הנער אבו חדיר • צפו

היום הותר לפרסום ע"י בית משפט השלום בפ"ת כי בלשי וחוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים בשיתוף שירות הביטחון הכללי עצרו בתאריך ח' תמוז לפנות בוקר 6 חשודים יהודים, מהם 3 קטינים, החשודים במעורבות באירוע חטיפה ורצח הנער מוחמד אבו חדיר משועפאט מתאריך ד2 תמוז לפני כשבועיים.

מהחקירה עלה כי ישנם 3 מעורבים באופן ישיר בביצוע החטיפה והרצח, השלושה הודו ושיחזרו.
עוד עולה כי יום קודם לאירוע שניים מהחשודים גמלו בליבם לתקוף נער ערבי וכשנתקלו בילד בשכונת שועפאט, תקפו אותו ונמלטו. בית המשפט לא התיר לפרסם את פרטי החשודים.

מהחקירה עולה כי בתאריך ד' תמוז בשעה 4:08 לפנות בוקר התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ירושלים על חשד לאירוע חטיפה בשועפאט. כלל שוטרי ופיקוד משטרת ירושלים הוקפצו לאירוע, הוקמו מחסומים והחלו בסריקות לאיתור חשודים ורכב עפ"י התיאור שנמסר בשטח. פעולות חקירה מיידיות שבוצעו הצביעו על אפשרות שהחטוף נמצא באזור יער ירושלים. בשעה 5:20 אותרה גופתו של הנער ע"י שוטרי משטרת ירושלים ביער ירושלים.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פרינטי, הורה על הקמת צוות חקירה מיוחד (צח"מ) בימ"ר ירושלים בשיתוף השב"כ לחקירת האירוע בהיבט הלאומני והפלילי. בנוסף, חוקרי ימ"ר ירושלים הקימו שני צוותי משנה במפלג התשאול כאשר האחד בחן את הכיוון הפלילי והשני בחן את הכיוון הלאומני.



החקירה כללה, בין היתר, סריקת מצלמות ציבוריות ופרטיות לאורך נתיב המילוט שתיעדו את אירוע החטיפה, שחלקן תיעדו חלק מהחשודים כשהם משוחחים ביניהם ולאחר מכן מכניסים את אבו חדיר לרכבם ונמלטים מהמקום. כמו כן, המצלמות לא קלטו את מספר הרכב ואת צבע הרכב, ואף לא סייעו בזיהוי החשודים.

אולם פעילות חקירתית ומודיעינית של חוקרי הימ"ר והשב"כ הובילה לזיהוי הרכב ששימש את החשודים ואותר בתאריך בשבת פרשת בלק בישוב הסמוך לירושלים.

מיד במוצאי שבת, עצרו שוטרי הימ"ר והשב"כ 6 חשודים (3 בגירים ו-3 קטינים, תושבי ירושלים ובית שמש). מעצרם הוארך ע"י בימ"ש שלום בפ"ת בשמונה ימים.

במהלך החקירה הוברר כי רק שלושה מהם מעורבים באופן ישיר. שלושת החשודים הם בני משפחה אחת, בגיר בן 29 המתגורר ביישוב ליד ירושלים, קטין כבן 17 מירושלים וקטין כבן 17 מבית שמש. מתוקף צו שהוציא השב"כ, עד ליום רביעי האחרון נמנע מהם מפגש עם עורך דינם.

עוד עולה מהחקירה כי ערב קודם לרצח שניים מהחשודים (בגיר וקטין) הגיעו לשכונת בית חנינא במטרה לתקוף או לחטוף נער ערבי, הסתובבו בשכונה כשעה עד אשר איתרו קטין ערבי, תקפו אותו ונמלטו. בנוסף, כחודש לפני אירוע החטיפה הציתו שניים מהחשודים חנות השייכת לערבי בכפר חיזמה.

ביום רביעי ד' תמוז שלושת החשודים קיבלו החלטה משותפת לחטוף ולרצוח ערבי. הם חיפשו קורבן במספר שכונות ערביות במזרח ירושלים ולבסוף הגיעו לשועפאט, ולאחר שהבחינו בנער מוחמד אבו חדיר כשהוא בגפו, חטפו אותו, הכניסו אותו לרכבם בכוח, היכו והיממו אותו, הובילו אותו ליער ירושלים, שם השליכו אותו מרכבם, שפכו עליו חומר דליק, הציתו אותו ונמלטו מהמקום.

שלושת החשודים הודו בחקירתם במיוחס להם ושיחזרו את האירועים. עוד ציינו כי המעשים בוצעו על רקע חטיפת ורציחת שלושת הנערים היהודים, נפתלי פרנקל, אייל יפרח וגיל-עד שער הי"ד.

בחיפוש שבוצע בבתיהם, אותר הטלפון הנייד של מוחמד אבו חדיר בביתו של אחד מהחשודים, כמו כן אותרו ראיות פורנזיות רבות הקושרות את החשודים לאירוע.

מחקירת 3 החשודים האחרים (2 בגירים וקטין) הוברר כי הם לא היו פעילים באופן ישיר בביצוע החטיפה והרצח אלא רק ידעו על כך לאחר המעשה. לאחר בדיקה ואימות מעורבותם באירוע – הוחלט ע"י חוקרי הימ"ר והשב"כ לשחררם בתנאים מגבילים באמצעות בית משפט ביום חמישי האחרון.

היום (שני) הוגשה כנגד 3 החשודים המרכזיים בפני בית משפט השלום בפתח תקווה הצהרת תובע בגין עבירות של רצח, חטיפה לשם רצח, הצתה, ניסיון הצתה וכל אלו ממניע גזעני-לאומני.
רצח כתב אישום חדיר חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד