י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ה' יקום דמם, לא אנחנו • אסור לקחת חוק לידיים

רבה של מזכרת בתיה תוקף בחריפות את הצעירים היהודים ששרפו את הנער הערבי • "כולם נבראו בצלם אלוקים"

ה' יקום דמם, לא אנחנו • אסור לקחת חוק לידיים

דוד המלך מלמד אותנו: בורא העולם הוא "א-ל נקמות ה' א-ל נקמות הופיע" (תהילים צ"ד א') לנו בני האדם אסור לנקום. לנו אסור לקחת את החוק לידים. מיד א-ל הנקמות תבוא נקמת רצח הנערים הי"ד, ה' יקום דמם, יען הוא לבדו יודע נקמה מהי. הוא לבדו יתברך עושה נקמות. הפושע האכזר, היהודי השפל, הרוצח הנתעב, ששרף למוות נער ערבי חף מפשע, אינו אלא חיה רעה ודינו כרוצחי הנערים הי"ד.

אמת, הכעס הרב שמילא את חלל לב כל יהודי, אחרי רצח שלושת הנערים הי"ד בידי מחבלים, פעילי חמאס, הפך מהר מאד לגילויי שנאה נגד כל הערבים. הקריאות לנקום את מותם של הקדושים הי"ד, הוליד את הרוצח היהודי, רפה השכל ופגום הנפש, שלא נרגע עד ששרף חיים נער ערבי חף מפשע. רצח הוא רצח הוא רצח. אם יהודי אם ערבי. אין הבדל, הן כולם נבראו בצלם אלוקים.

הרוצח ימ"ש עבר על הדיבר החמור ביותר מעשרת הדיברות – לא תרצח. יהודי מצווה לכבוש את כעסו יען הכועס יורש גיהנום. היהודי מחויב להסב השנאה לאהבת האדם, באשר הוא אדם שנברא בצלם. תפילה לשלום תסייע בכך.

יעקוב אבינו אסר עלינו להעניש הענשה סביבתית. רק לממשלה מותר להורות לצבא לבצע הענשה סביבתית וגם זו במידתיות ורק כדי להשיג הרתעה או לכל צורך צבאי אחר. בית המשפט אמור להעניש כל רוצח על פי חוקי הענישה. ליהודי או כל אזרח מן השורה, אסור לפגוע בערבי חף מפשע או ברכושו.

ביחסינו עם הגויים החיים עמנו, התירה התורה דברים רבים מפני דרכי שלום. באין שלום, חיינו כאן, יהודים וערבים, יהפכו לחיי גיהנום. וכך יהיה אלמלי מוראה של מלכות, איש את אחיו חיים בלעו או אם חלילה איש הישר בעיניו יעשה. שכנות טובה והענקת זכויות אזרחיות לגר והתושב הגר בתוכנו, יאפשרו לנו כאן בארץ ישראל חיים שלווים. איש תחת גפנו ואיש תחת תאנתו.

פינחס הרג את זמרי בן סלוא, נשיא בית אב לשמעוני, על שבא על המדיינית. פסוקים רבים כתבה התורה כדי ללמד אותנו שזה מקרה בודד ואין שני לו. הלכה ואין מורים כן. ועיטרה את פינחס באות השלום ומינתה אותו לכהונת עולם. וכל זה ללמד שמלבד פינחס, אסור באיסור חמור לשום אדם, ליטול חיים. יען מפתח החיים והמוות, מסור אך ורק ביד הא-ל בעל הנשמות כולן.

גדולה נקמה שניתנה בין שתי אותיות (אזכרות) שנאמר: "א-ל נקמות ה' א-ל נקמות הופיע. שתי נקמות אלו למה? – אחת לרעה ואחת לטובה", הנקמה הרעה מוגבלת ומידתית. הנקמה הטובה תופיע קבל עם ועולם בשפע רב ללא גבול. עת נשתחרר משעבוד הגויים. ושבו בנים לגבולם. הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. בעל צבא ההגנה הטוב בעולם. המתפעל ציוד ככיפת הברזל שאין שני לו בעולם. המצליח לירט בשמים כל רקטה, אל מול עולם עומד ומשתאה מהפלא הטכנולוגי. שפע ברכה המושפע עלינו ללא גבול ולנצח נצחים. הישנה נקמה טובה יותר מהרמת קרן ישראל בקרב העמים?!
ברכה מזכרת בתיה נקמה יהודים ערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד