כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

רסיסי טיל יירוט נפלו בבני ברק

שתי אחיות נפצעו קשה מרקטה שהתפוצצה בנגב • רסיסי טיל היירוט טמי"ר, נפלו בבני ברק

רסיסי טיל יירוט נפלו בבני ברק


צילום: חטיבת דובר המשטרה
חייל צה"ל נפגע בצהריים באורח קל עד בינוני מפגיעת רסיס של פצצת מרגמה באחד הקיבוצים במועצה האזורית אשכול, הוא טופל בשטח ופונה לבית החולים להמשך קבלת טיפול רפואי.

במהלך היום תקף צה"ל מספר רב של יעדים, בהם: דירה במגדל מגורים בעזה, מסגד שהופצץ בדיר אל בלאח במרכז הרצועה, ומספר בתים בשטח רצועת עזה. כמו כן, הופצץ ביתו של מפקד בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, אחמד אבו דקה. הג'יהאד האיסלאמי מסר כי אחד מאנשיו חוסל בחאן יונס. דווח גם על תקיפה בעיירה קרארה שבאזור חאן יונס, במהלכה נפצע ילד באורח בינוני.

משרד הבריאות בעזה: מתוך 176 ההרוגים ישנם 36 ילדים שנהרגו, 25 נשים ו-9 מבוגרים. למעלה מ-1260 פצועים.

קצין בכיר: כמחצית ההרוגים בעזה הם בלתי מעורבים. אנחנו נמנעים מלתקוף מאות רקטות מחשש לפגיעה באזרחים

ביום השביעי למבצע "צוק איתן", שוגרו מרצועת עזה 70 רקטות, 39 נפלו בנגב, ו-31 בלכיש. עד כה אותרו 21 נפילות. 13 רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

מתחילת המבצע, בוצעו לפחות 1113 שיגורים של רקטות לעבר שטחי ישראל, אותרו עד כה 778 נפילות. במהלך היממה האחרונה הותקפו כ-100 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה, מתוכם כ-60 מטרות טרור הותקפו משעות הבוקר. עד כה מתחילת המבצע הותקפו מעל 1,535 מטרות טרור, ביניהן מעל 640 משגרים, 130 מחנות צבאיים וכ-100 בתי בכירים. בנוסף, בוצעו כ-230 תקיפות על מנהרות ברחבי הרצועה. מאז תחילת המבצע בוצעו למעלה מ-184 יירוטים של כוחות "כיפת ברזל" כנגד רקטות שכוונו לריכוזי אוכלוסיה.

בין המטרות שהותקפו משעות הבוקר: 33 משגרים מוטמנים, 8 אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה, 4 בתי מפקדים המשמשים כתשתית פיקוד ושליטה ובוצעו 7 תקיפות על מנהרות. כמו כן, אתרי שיגור רקטות לטווח בינוני הותקפו על-ידי חיל הים.

הלילה צה"ל חיסל תשעה פעילי טרור האחראים על ירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. בין המטרות שהותקפו - מספר מטרות טרור באזור בית להייה, מעוז טרור מרכזי.

ב'איחוד הצלה' מרעננים כוחות
הנהלת ארגון רפואת החירום "איחוד הצלה", הגיעה היום לסיור הערכת מצב בישובי הדרום. הנהלת הארגון הגיעה לסיור רכובה על "חתול פרא", רכב ממוגן של תע"ש אשר מושאל ל"איחוד הצלה" בשעות חירום. עד לסיום מבצע "צוק איתן" ישמש הרכב חפ"ק ממונע של "איחוד הצלה" בדרום הארץ.

יו"ר "איחוד הצלה", זאב קשש, הסביר כי הרכב ממוגן באופן שיאפשר ניהול מבצעי של המתנדבים מהשטח. "הבאנו את מוקד 'איחוד הצלה' על גלגלים לדרום כדי לרכז פה את מירב מאמצי הארגון".

לאור הפעילות האינטנסיבית של המתנדבים באזור הדרום מאז תחילת סבב הלחימה, החליטה הנהלת הארגון כי ממחר יגיעו רופאים, פרמדיקים וחובשים מתנדבים ממרכז הארץ וצפונה להחליף את מתנדבי הארגון בישובי הדרום.



אלמוז: מפעילים כוחות מיוחדים כל הזמן
דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, התייחס הבוקר להמשך פעילות צה"ל במבצע "צוק איתן" בכלי התקשורת, ואמר כי "אנחנו פועלים ביממה האחרונה באופן יותר מסיבי ויותר ממוקד. יש מטרות שנפגעות באופן ממוקד באזור צפון רצועת עזה ואנו נמשיך בפעילות באזור הזה גם ביממה הקרובה".

בימים אלה ממשיכים הכוחות להיערך לאפשרות של כניסה קרקעית לרצועה. "ההכנות בהקשר למאמץ הקרקעי הן חלק מאוד משמעותי בתוכנית המבצע, שהחל בתקיפות אוויריות וכל הזמן מתקדמים למדרגות הבאות", הסביר אלמוז. "המדרגה הבאה היא המהלך הקרקעי - כל האפשרויות על השולחן. ברגע שנקבל הנחיה לפעול, הכוח יהיה מוכן".

לדברי דובר צה"ל, ניתן לראות כי חמאס מנסה לייצר תמונה של הצלחה ונכשל בכך. "אנחנו רואים את חמאס מנסה לשחק עם שעות הירי כדי לייצר תמונת הצלחה והוא לא מצליח", סיפר. "היום לפני שבוע חמאס ראה תמונה אחרת. הוא ראה התפרעויות באיו"ש ותכנן שעל הגל הזה, לצד ירי רקטי למדינת ישראל, הוא יביא להסלמה מאוד משמעותית. למעשה, כל התמונה מתקבלת בצד השני כפעילות שכולה כישלון".

בדבריו התייחס תא"ל אלמוז גם לירי בגבול הצפון. "נערכנו למצב כזה, זה לא מפתיע אותנו", הוא גילה. "ידענו שחלק מהפעילות ברצע"ז יכולה להגיע גם לגזרות אחרות ואנחנו ערוכים לכך. כל המערכים של צה"ל מוכנים לפעול ולסכל. הרמטכ"ל סייר בגבול הצפון והכין את המפקדים, אנחנו מצוים בהיערכות מאוד משמעותית באזור".

כמו כן, ציין דובר צה"ל כי המאמצים לגילוי חוטפי הנערים באיו"ש נמשכים. "כל מה שקורה שם בלילות האחרונים מרוכז סביב מאמץ זה ואחרים. בלילה האחרון פעלנו בהיקף גדול יחסית. אנחנו מפעילים כוחות מיוחדים כל הזמן רחוק מעיני התקשורת. הפעולה של הכוחות המיוחדים בצפון הרצועה הייתה משמעותית לעומק האויב עם הצלחות לא מעטות".

גדודי עז אדין אל-קסאם הודיעו היום: ״הטיפשות של מנהיגיכם הפכה את כל ישראל מתחת לאש, והכריחה את כל הישראלים להיכנס למקלטים. אנחנו נמשיך בהפצצת כל מקום בישראל עד שיענו כל תנאינו הלגיטימיים בחיוב מוחלט״.
צהל רצועה צוק איתן מבצע הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד