כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

דיווח: קרי מגיע לאזור - ינסה לארגן הפסקת אש

דיווח מצרי: מזכיר המדינה האמריקני בדרכו לאזור • ישראל דורשת: פירוז עזה וחיסול המנהרות ההתקפיות

גון קרי. צילום: פלאש09
גון קרי. צילום: פלאש09

כלי תקשורת במצרים דיווחו היום (שני), כי מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי יגיע מחר למצרים לביקור פתע וייפגש עם בכירי הממשל בניסיון להביא לרגיעה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה.

אמש שוחחו שר החוץ המצרי וקרי בעניין המאמצים שמשקיעה מצרים בתיווך.

גורם בלשכת הנשיאות טען היום בשיחה עם העיתון המצרי "אל-ווטן" כי קרי צפוי גם להיפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ולדון עמו בהסלמה בעזה, אולם אין לכך אישור רשמי.

האיחוד האירופי מסר שהוא מקיים מגעים עם גורמים שונים כדי ללחוץ ולהביא להפסקת אש מיידית בעזה. דוברת מטעם משרד החוץ של האיחוד אמרה כי "אנו קוראים לכל הצדדים לעשות כמיטב יכולתם כדי להשיג הפסקת אש מיידית"

מצרים הגבירה בימים האחרונים את מאמציה להגעה להסכם הפסקת אש בין חמאס לבין ישראל אולם הפער בין הצדדים נותר גדול לנוכח הדרישות הגבוהות של עזה וירושלים.

הדרישה המרכזית שמציגה ישראל במסגרת המשא ומתן להפסקת אש היא לפרז את רצועת עזה מרקטות ולפרק את המנהרות בין עזה לבין ישראל. חמאס מצדו דורש את שחרורם של 56 אסירים ששוחררו לאחר עסקת שליט ונעצרו שוב בגדה המערבית לאחר חטיפת שלושת הנערים הישראלים - בנוסף מציב הארגון כדרישה את פתיחת מעבר רפיח וכן את העברתם המסודרת של משכורותיהם של 40 אלף הפקידים של ממשלת חמאס לשעבר.
עזה חמאס קטיושות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד