ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

סיור בקרית יובל: הזעזוע של חברי המועצה • צפו

גינת משחקים מושחתת, מקלטים מכוסי טחב המשמשים כגני ילדים וציבור חרדי נרדף • 'חוויות' מביקור בקרית יובל

סיור בקרית יובל: הזעזוע של חברי המועצה • צפו

לאחר שהמינהל הקהילתי בקרית יובל הוציא מסמך רשמי ובו תכניות כנגד הציבור החרדי בשכונה, יצאה אתמול (ב) סיעת יהדות התורה לסיור תקדימי בהרכב מלא בשכונה. במקביל, בעקבות פניה של ח"כ אשר לראש העיר בה הוא מחה על המסמך המזעזע, הוציא המינהל הקהילתי מסמך נוסף בו הוא מכיר בצרכי הציבור החרדי בשכונה ואף מעלה את מצוקת הגנים החרדיים כנושא המצריך פיתרון דחוף.

לפני כשבועיים שיגר המינהל הקהילתי מכתב למנכ"ל העיריה, אמנון מרחב, ובו תוכנית לסיור שתכנן המנכ"ל לקיים בשכונה יחד עם הצוות המקצועי הבכיר בעיריה. המנכ"ל ביקש לסייר בשכונה במסגרת דיוני הוועדה לשכונות מעורבות שהוקמה על פי דרישת סיעת "יהדות התורה", כדי ללמוד את הצרכים של הציבור החרדי בשכונה, להתרשם מקרוב מהבעיות ולנסות למצוא פתרונות ראויים והוגנים לצרכים אלו.

המסמך שכלל את תוכנית הסיור, הכיל ביטויים קשים ופוגעניים ביותר כלפי ציבור החרדי. בין היתר נרשם ביעדי הפגישה המתוכננת עם המנכ"ל: "מימוש תכנית המינהל הקהילתי והעיריה ירושלים במתחם ורבורג כמתחם אסטרטגי בשכונה לבנית מוסדות תרבות המכינה הצבאית, הישיבה החילונית ופארק, ולמנוע בכל מחיר הקמת מבנה גן כלשהוא המיועד לשרת אוכלוסיה חרדית". המינהל הקהילתי ביקש להסתייע במנכ"ל כדי להרחיק את הציבור החרדי מקרית יובל, ולהצר את צעדיו גם במעט מרחבי המחיה שיש לו כיום באזור.

בעקבות המסמך אותו הוציא המינהל הקהילתי, פנה ח"כ אשר לראש העיר ברקת ודרש ממנו לבטל את סיורו המתוכנן של מנכ"ל העיריה. "השתתפות מנכ"ל העיריה בסיור זה", כתב אשר, "תחת הכותרת והמצע הנ"ל, הינה הכרה ברורה במגמה המפורשת: לסלק את החרדים מהשכונה. להגלות את ילדיהם לאזורים מרוחקים. ילדי החרדים הם כביכול, נגע שיש לבערו מתחומי קרית יובל".

מלבד זאת, המסמך של המינהל הקהילתי עלה לדיון בישיבת סיעת 'יהדות התורה' בשבוע שעבר, והסיעה החליטה לקיים סיור הזדהות בקרית יובל עם הציבור החרדי הנרדף. כדי לעודד ולחזק את הציבור הגדול והחשוב הזה המונה כ-1300 משפחות, אשר נרדף עד חורמה על ידי מינהל קהילתי שמתנהג ברשעות וברוע כלפי ציבור ענק שכל חטאו הינו בכך שהוא נמנה על הציבור החרדי, ומנגד לעמוד באותה עת על הצרכים הרבים של תושבי השכונה החרדים ולהתרשם מן המצוקה הגדולה הפוקדת את תשובי השכונה.

לסיור לא הצטרפו משום מה חברי המועצה של ש"ס, אף שאחד מהם מתגורר בשכונה.

בסיור שהתקיים אתמול ואשר נמשך כשעה וחצי, אותו יזמו וארגנו יושבי ראש הסיעה אליעזר ראוכברגר ויעקב הלפרין, השתתפו גם כל יתר חברי הסיעה: סגן ומ"מ ראש העיר יוסי דייטש, סגן ראש העיר ישראל קלרמן, וחברי המועצה יצחק פינדרוס, יוחנן ויצמן, מיכל הלברשטאם ושלמה רוזנשטיין. את הסיור הדריך שלמה גליק, הנציג החרדי היחיד במינהל הקהילתי בקרית יובל, והשתתפו בו קבוצה נוספת של אברכים מתושבי השכונה, אשר הדריכו והסבירו על המבנים והצרכים באזורים השונים של שכונת קרית יובל.

חברי סיעת "יהדות התורה" סיפרו כי נחרדו מהמחזות שנחשפו אליהם: גני ילדים רבים מתחת לקרקע מלאים בטחב, המאכלסים ילדים במחנק, בצפיפות איומה על שטח קטן ובתנאים תת אנושיים, בתי כנסת במקלטים ובחנויות, ועוד שורה ארוכה של מבנים בעיוותים משוועים אשר זועקים לשמים. מנגד הוצגו בפניהם שורה של מבני ציבור מפוארים ורחבי ידיים, אשר משרתים ציבור שאינו מתושבי השכונה אלא מיובא מבחוץ, בעוד ילדי השכונה נאנקים תחת הסבל והמצוקה הנוראה והאיומה, אולם לא ניתן להם פתרון בשל היותם חרדים.

אחת הנקודות המזעזעות בסיור היה כאשר חברי סיעת 'יהדות התורה' עברו ליד גינת משחקים שעירית ירושלים, בעקבות פעילות חברים בסיעה, ביקשה להציב בה מתקני משחקים, אולם תושבים בקרית יובל, בעידוד חברים מהמינהל הקהילתי, שאחד מראשיו גר בסמוך לגינה זו, עקרו את המתקנים - בכדי שלילדים החרדים לא תהיה פינת משחק.























ירושלים סיור קרית יובל יהדות התורה שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד