כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לונדון: מאות חרדים הפגינו מול משרדי הפתלוגית

בעקבות העיכוב בשחרור גופתו של גבאי הצדקה הישראלי ר' מרדכי וייס ז"ל לקבורה, יצאו מאות חרדים למחאה

הרה"ח רבי מוטל וייס ז"ל
הרה"ח רבי מוטל וייס ז"ל

גופתו של העסקן הקנאי הרה"ח רבי מרדכי (מוט'ל) וייס ז"ל, המוטלת עדיין בבית הקירור בבית החולים הומערטאן בלונדון מזה מספר ימים, מעוררת זעם גדול בקהילה החרדית המקומית בשל הלנת המת.

כזכור, ביום ראשון שעבר התאכסן הרב וייס ז"ל אצל הרה"ח רבי יוסף גולדשטיין בשכונת סטפורד היל הלונדונית, מעד במדרגות הבית, קיבל שבץ מוחי ופונה לבית החולים מחוסר הכרה. לאחר יומיים השיב את נשמתו ליוצרה.

רבי מרדכי וייס ז"ל הינו דמות ידועה ומוכרת בירושלים, והוא שהה בלונדון למטרת גיוס כספים לטובת "קופת עזרה שומרי חסד - שלש תרומות".

הפתלוגית הראשית של שכונת סטמפורד היל הורתה ביום חמישי לבצע נתיחה בגופה, אך בני משפחתו ועסקנים עתרו לבית המשפט שהוציא צו מניעה למנוע את הנתיחה. הפתלוגית מצידה אמרה שהיא תענה לבית המשפט ביום שני האחרון, ולבסוף ביקשה עוד יום להשיב. מחר (ד') יתקיים הדיון בענייו נתיחת הגופה. לטענת הפתלוגית, אחד מבני משפחתו סיפר כי ר' מוטל ז"ל סבל מסחרחורת בראש ועל כך היא מסתמכת. גם כל המסמכים הרפואיים שהובאו מהארץ על ידי המשפחה ומסמכים שונים מהעדה החרדית - לא עזרו ולא הועילו לשכנע את הפתלוגית שתוותר על נתיחת הגופה.

בעקבות העיכוב החמור, נערכת היום אחר הצהריים הפגנה מול משרדה של הפתלוגית הראשית ברחוב פופלר.

במודעות שפורסמו תחת הכותרת "תושבי עירנו הקרובים אל החלל" נקראים תושבי לונדון לזעוק זעקה גדולה בדרכי נועם, בכדי "למנוע עיכובים שנגרמו על ידה של הפתלוגית ויש חשש שיגרמו לניוול המת רח"ל", לשון המודעה.

אוטובוסים יצאו מבית המדרש של סאטמר ומבית המדרש פינטער'ס לעבר ההפגנה.

העסקן הלונדוני ר' אשר גראד מסביר: "כאן בלונדון יש כוח חזק מאוד לראש המכון לרפואה משפטית, וכשראש המכון מחליט להתעקש על ניתוח לאחר המוות - רק בית משפט יכול להתערב. הבעיה כאן היא שמי שעומדת בראש המכון הפתולוגי מתעקשת לערוך ניתוח לאחר המוות כדי לבדוק את סיבת נפילתו של הנפטר, שכתוצאה מהנפילה איבד את הכרתו ונפטר כעבור מספר ימים.

"העסקנים שכבר עוסקים במלאכה מאז יום רביעי לפני שבוע, הציגו מכתב של פרופסור מהגדולים בלונדון שהצהיר כי במקרה הספציפי הזה ניתן לבדוק את סיבת הנפילה על ידי צילום 'קטס קאן', והצילום במקרה הזה עדיף על הניתוח שלאחר המוות. העסקנים שכרו את שירותיהם של טובי עורכי הדין בלונדון, אלו קיבלו ייעוץ וסיוע מארגון חסד של אמת הניו יורקי המתמחה בנושא.

"עורכי הדין התייצבו אתמול יום שני בפני השופט, אלא שהמכון הפתלוגי עדיין לא הגיש את הצד שלו, ולכן החליט השופט להוציא צו עיכוב לניתוח לאחר המוות, אך סירב עדיין לשחרר את הגופה. עורכי הדין צירפו למכתבו של הפרופסור גם מכתבים של בתי הדין המקומיים ושל הרבנים פוסקי ההלכה שכתבו שמדובר באיסור הלכתי ובביזיון המת. אנחנו עכשיו ממשיכים להתרוצץ לראות מה אפשר לעשות, המנוח נפטר כבר לפני שבוע וטרם הובא לקבורה. כל בתי הספר לבנות, החיידרים והישיבות, כולם מתפללים".


המודעה בלונדון. צילום: ניוזליין
הפגנה לונדון גופה קירור מוטל וייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד