א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

צפו: טקס הענקת תארים במכללה החרדית ירושלים

בטקס מרגש שהתקיים במכללה החרדית ירושלים, הוענקו תעודות בוגר (תואר ראשון) ל-246 בוגרות תואר ראשון ומוסמכות תואר שני

צפו: טקס הענקת תארים במכללה החרדית ירושלים
2212

באירוע חגיגי שנערך על רחבת הדשא הצמודה לקמפוס, שקושטה מבעוד יום, השתתפו הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הרב אליהו שלזינגר, ופרופסורים ידועי שם מאוניברסיטת בר אילן אשר תאריה הנחשבים הוענקו לבוגרות.

את האירוע הנחה הרב משה גלסנר, אשר העלה על נס את פעילותה המבורכת של הרבנית עדינה בר שלום שמצאה את הדרך להקמת מכללה חרדית כדת וכדין, המשלבת לימודי תואר עם תורה ויראת שמים, בית אקדמי חם ותומך לנשים ואמהות, בדרכן אל התואר.

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, אבי אחת הבוגרות, פתח את האירוע ואמר, "זהו יום מרגש בשבילי, כאב לבת בוגרת המכללה ראיתי את ביתי עובדת קשה אך נהנית, ראיתי את ההשקעה הרבה של הרבנית עדינה בר שלום, את המסירות של הצוות האקדמי כלפי הנשים אשר רובן מטופלות בילדים, את ההתחשבות ואת הסיוע והתמיכה. הלימודים במכללה השאירו אתכן מלאות תוכן, מלאות ערכים, גדושות אהבת תורה, היום אתן יוצאות עם הרקע היהודי שהייתן מלאות בו, אך בתוספת קטנה וחשובה, תואר".

"אני מברך אתכם", אמר הרב לצוות הנרגש, "שתזכו לקדש שם שמים ותמשיכו להיות לעזר לכל אחת מהבוגרות שתוכל להקים בית של תורה וחסד. כה לחי".

הרבנית עדינה בר שלום שעלתה לבימת הנואמים, שיתפה את הציבור בהתרגשותה הרבה, "שותפים גדולים הביאוני למעמד הזה ויעמדו כולם על התורה והברכה, אך מעל הכל", אמרה בדמעות, "אני מודה לאבי מורי, הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, שבזכותו אנחנו כאן, הוא זה שדחף את העניין ונתן לי את ברכת הדרך לפתיחת מסלולי אקדמיה לציבור שומרי התורה והמצוות". הרבנית הודתה לצוות האקדמי, למנכ"ל המכללה אמיר שושן ולגב' מירי לפשיץ, הרכזת האקדמית, אשר משקיעה את נפשה בכל בת ובכל קורס. לרכזות האקדמיות, למזכירות, "ובעיקר אני מודה לכן, משפחות יקרות, על שסייעתן לבנות, הדרך לא היתה קלה, אך רצופה תמיכה מאנשים אוהבים, הצלחנה בכל דרככן וקדשנה שם שמים", ברכה את הבנות.

הרב אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה, שעלה לברך את הבוגרות, שיתף את הקהל במשא דברים מרתק ואמר, "אנו חייבים לזכור שלימודי התואר הם עוד נדבך בהקמת משפחה, בהקמת בית של תורה, בגידול ילדים לומדי תורה, אנחנו צריכים לעזור להם, להתפתח, להתקדם, לחיות, שזה לכשעצמו ערך עליון, אני מאחל לכולן", אמר הרב, "שתקמנה בתים יראים ושלמים, בית של תורה וחסד, אשר תואר לצידו, ואת, הרבנית עדינה, שתזכי לשמש כאם המכללה עוד שנים רבות, בזכות אביך הגדול".

הרב דניאל נשיא, רב המכללה שעלה בהמשך לדוכן הנואמים, ציין בכאב את החוויה המטלטלת והמזעזעת שעבר עם ישראל בשבועות האחרונים, עם נעיצת חרב רשעים בלב ילדים צדיקים ותמימים, "בני האדם נחלקים לשניים, אמר הרב נשיא, "כאלה שחיים בשביל לחיות, מעבירים את הימים בהישרדות וכאלה החיים עם שליחות, מעוף, עם משנה סדורה, בגב חסון ובראש מורם. בית היוצר למשנה סדורה הוא ארון הספרים היהודי, הוא גאוותנו, שם צריך לשאת בגאון את דבר ה'.

"כל אחת מהבוגרות יכולה לומר קבל עם ועדה, נכון, יש לי תואר, אך התואר האמיתי שאני רוצה להתהדר בו, זה בית של תורה, קידוש שם שמים". הרב נשיא התייחס לסוגיית המכללות שעלתה לאחרונה לכותרות, "יש פה מאמץ אמיתי של הקמת דור אקדמי חרדי. לפני שנים רבות קבלתי הוראה ממרן זצוק"ל שלפת את ידי בחזקה ואמר לי, זו השליחות שלך. תעשה ותצליח. אני רואה את ברכתו על הבנות שמשלבות תורה עם דרך ארץ. לא שררה אתן מקבלות היום, אלא עבדות", אמר הרב, "שאנה בגאון את דבר ה' ויהיה שם שמים מתקדש על ידכן". סיים נרגשות.













נשים לימודים רבנים תואר מכללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד