כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מלחמת הכשרות: הבית היהודי נגד חוק שטרן

השר אורי אורבך מהבית היהודי הגיש ערר לממשלה נגד החוק המחייב הענקת תעודת כשרות גם לעסקים המחללים שבת

צילום: מתוך דף הפייסבוק
צילום: מתוך דף הפייסבוק

לאחר שביום שביום שני האחרון אישרה וועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק "כשרות לימי חול" של ח"כ אלעזר שטרן (התנועה), לפיה יוכלו בתי אוכל שרוצים להמשיך ולפעול בשבת לקבל תעודת כשרות מיוחדת לימי חול. הבוקר (ד) הגיש השר אורי אורבך (הבית היהודי) ערר לממשלה על החלטה זו.

כזכור, החוק של ח"כ שטרן עורר זעם רב בקרב חברי הכנסת מהסיעות החרדיות שאף התבטאו נגדו בצורה קשה, ח"כ פרוש מיהדות התורה אמר: "עם ההתקדמות הפוגענית באישור וקידום החוק של ח"כ שטרן, צריך לקוות שלא ימציאו בעתיד תעודת כשרות על בשר חזיר".

כאמור, לאחר שהבוקר הגיש השר אורבך ערר על הצעת החוק של שטרן, חברי הכנסת מהסיעות החרדיות בירכו את יו"ר סיעת הבית היהודי על הגשת הערר. ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה התקשר לשקד והודה לה על הערר שהגישה סיעתה כנגד הצעת החוק, גם ח"כ אלי ישי מש"ס שוחח עם שקד כבר אתמול ושמע ממנה על כך שהבית היהודי יגיש ערר על החוק, ואף הוא בירך את סיעת הבית היהודי על כך שהתעשתו ופעלו למנוע משטרן להעביר בממשלה את הצעת החוק.

לעומת זאת, ח"כ שטרן עצמו תקף את סיעת הבית היהודי וטען כי "היא נהפכה לעושה דברם של המפלגות החרדיות".

"מפלגת 'הבית היהודי' ממשיכה לייצג את העמדות הכי קיצוניות ביהדות", אמר שטרן, "צר לי שמפלגה שבמשך כל קמפיין הבחירות שלה טענה כי תייצג את קולה השפוי של היהדות, נהפכה לעושה דברם של הציבור החרד"לי והמפלגות החרדיות וממשיכה להשניא את היהדות על רוב העם בישראל".
חרדים שטרן יהדות הבית היהודי ועדת שרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד