י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

במוסקבה חנכו את בנין הרבנות הראשית • גלריה

בהשתתפות הגרי"מ לאו והגר"י יוסף, חנך רבה של רוסיה את המבנה החדש והמפואר שישמש את הרבנות הראשית לרוסיה

הבנין החדש שנחנך. צילום: אלי סגל
הבנין החדש שנחנך. צילום: אלי סגל

במוסקבה נחנך המבנה החדש והמפואר של "הרבנות הראשית לרוסיה", בנשיאות רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר.

הבניין החדש, שבנייתו הושלמה זה עתה, יאכלס בתוכו את כל מחלקות הרבנות הראשית לרוסיה, הפזורות כיום במקומות רבים מחוסר מקום. המעבר יאפשר הענקת שירות רחב יותר לפניות הרבות המגיעות מדי יום ביומו אל משרדי הרבנות, ויתרחב הסיוע לעשרות רבני ערים בכל רוסיה ומאות ראשי הקהילות היהודיות ברחבי המדינה.

הרבנות הראשית של רוסיה קנתה מקום של כבוד בכותל המזרח של הרבנויות ובתי הדין בעולם, בזכות העומד בראשה הגאון רבי בערל לאזאר, ולצדו הדיינים הרב שניאור זלמן הכהן קאהן והרב ישראל בירנבוים, רב ועד הכשרות הרב יוסף יצחק מרזל ורב השוחטים הרב יצחק הכהן קוגן.

הרבנות הראשית של רוסיה מפעילה כיום בהצלחה רבה: בית דין לדיני תורה, אגף נישואין, בירורי יהדות, מחלקת הכשרות, ועד השחיטה, מכון שעטנז, כולל הוראה, פיקוח מקוואות ועוד.

לאחר גזירת הסרט, כובדו בקביעת המזוזות בפתחים הראשיים של הבניין, הרבנים הגאונים: הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, רבה הראשי של תל-אביב הגאון רבי ישראל מאיר לאו, זקן רבני אירופה ורבה של קהילת "שומרי הדת" באנטוורפן הגאון רבי דוד משה ליברמן, והרב הראשי הגר"ב לאזאר.

הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף שיתף את חברי הבד"ץ של מוסקבה ואת הרבנים חברי נשיאות מועצת רבני אירופה, במספר דוגמאות שאירעו לאחרונה בענייני קידושין וגירושין, שמהן ניתן ללמוד על גודל האחריות שיש לדיין בבואו לדון ולהורות. הוא גם שיבח את שיתוף הפעולה הפורה בין הרבנויות של ישראל ורוסיה, שהביא לתנופה האדירה ולפריחה המחודשת של יהדות רוסיה.

רבה של תל אביב, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, השמיע דברי ברכה קצרים והעלה על נס את האחריות העצומה המוטלת על הרבנות הראשית ברוסיה וההכרעות הגורליות העומדות לפתחם מדי יום במגוון רחב של נושאים, מהם רבים שאינם מצויים בקהילות יהודיות רגילות.

הרבנים בירכו את הרה"ר הגר"ב לאזאר ואת חברי הבד"ץ, שיהיה בית זה - בית ועד לחכמים, ויזכו להגדיל תורה ולהאדירה ולהורות דבר ה' זו הלכה, מתוך הרחבת הדעת וסייעתא דשמיא.

בתום הנאומים, נערכה מסיבת "קבלת פנים" גדולה ומפוארת לכבוד הראשון לציון הגאון רבי
סף, שהגיע יחד עם רבני נשיאות "מרכז רבני אירופה". קבלת הפנים נערכה בהיכל בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה", בראשות רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר ובהשתתפות קהל גדול, בשילוב התוועדות חסידית גדולה לכבוד 'חג הגאולה' של האדמו"ר הרי"צ זצ"ל לכבוד יום שחרורו ממעצר על הפצת יהדות ברוסיה של אותם ימים.



































































מוסקבה חנוכת הבית רבנות ראשית הרב לאזאר קביעת מוזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד