ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

"הפסקת האש בעת הזו - סטירת לחי לאזרחי ישראל"

חכי"ם מבית ומחוץ תוקפים את ראש הממשלה: "זהו זמן להכרעה, לא להתקפלות; אות קלון וחולשה" • ומי מברך את נתניהו? השמאל

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

לאחר ההחלטה שהתקבלה בקבינט להסכים להצעה המצרית להפסקת האש בימין מגיבים בחריפות ותוקפים את ההחלטה.

יו״ר ש״ס אריה דרעי: "תנועת ש״ס במשך כל מבצע צוק איתן נתנה גיבוי מלא לרה״מ במלחמתו בטרור. כעת אנו תובעים מראש הממשלה לקבל החלטה, כי מדינת ישראל תוציא לאלתר את כל תוכניותיה לחיסול הטרור בעזה מיד בהפרה הראשונה של הפסקת האש".

״אסור לממשלת ישראל לשתוק, ועליה להגיב בחריפות כבר במטח הראשון לעבר ערי ישראל״.

השר אורי אריאל פערסם בעמוד הפייסבוק שלו "החלטת הקבינט היא טעות אסטרטגית ודומה לבניית מסילת רכבת בלי לסלול את הקילומטר האחרון. ההתרסקות במקרה כזה היא בלתי נמנעת. לאף אחד אין ספק שזה רק שאלה של זמן עד שיחזרו הטילים על ישראל. את ראש הנחש צריך לרוצץ ולא לתת לו לנוח ואין ספק שתושבי ישראל יצטערו על חוסר היכולת המדינית לקבל הכרעה אמיצה שכזו".

יו"ר הועדה למוכנות העורף, ח"כ אלי ישי הגיב לאפשרות של הפסקת אש ואומר: "לממשלת ישראל ישנה מחוייבות לבטחונם של אזרחי ישראל והפסקת האש סותרת נחרצות מחוייבות זו. הייתה לנו החובה והיכולת למוטט את תשתיות החמאס ולהחזיר את עזה עשרות שנים אחורה , הפסקת אש בעת הזו מהווה סתירת לחי לאזרחים ובפועל תהיה רק פסק זמן לפני חידוש הירי והחזרת המציאות כי אזרחי ישראל יהיו במקלטים ותחת איומי הגראדים והרקטות".

שר התחבורה ישראל כץ פירסם אף הוא הבוקר תגובה בה הבהיר את התנגדותו להצעה להפסקת אש. "אני מתנגד להפסקת האש. בנסיבות שנוצרו ניתן היה להשיג הרבה יותר. לא הוסר איום הטילים ולא חוסלה צמרת החמאס. אם היינו מנצחים העולם היה עומד ומוחה כפיים. סיום המערכה בדרך זו יביא ללחץ מדיני כבד על ישראל. אומרים שהזרוע הצבאית של החמס מתנגדת להסכם? שטויות! הם יודעים לזהות עיסקה טובה".

סגן שר הביטחון, דני דנון אמר כי, "הסכמה של ראש הממשלה להפסקת אש עכשיו תהווה סטירת לחי לכל תושבי ישראל ובעיקר לתושבי הדרום שהיו מוכנים לשלם מחיר כבד תמורת הישגים משמעותיים ביותר מול החמאס. שום קוסמטיקה לא תייפה טעות קשה זו".

ח"כ שקד: "הפסקת אש בלי פגיעה קשה במנהרות ובמערך הטילים פרושה התקפלות. עם ישראל חזק; צה״ל דרוך ומוכן; חמאס על הקרשים. זה הזמן להכרעה. אחרת נאפשר לחמאס שוב להתעצם ונגיע לעוד עימות בקרוב".

סגן שר החינוך אבי וורצמן אמר כי: "הפסקת אש בזמן הנוכחי מראה על חולשה של הממשלה. אני קורא לשרי הקבינט לא לתת יד לטעות הזאת. בתנאים אלו יש להתנגד להפסקת האש שטובה לחמאס ורעה לישראל. אנחנו תושבי הדרום עם אורך רוח עד להכרעת חמאס. הפסקת אש עכשיו תייצר מערכה גדולה יותר כנגד אזור הדרום והמדינה כולה ושיגור עוד טילים בעוד שנה".
נתניהו הפסקת אש קבינט צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד