כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

חשיפה: ה'דיל' הגדול מאחורי העימות בערוץ 2

גפני מתאמן לקראת קריירת משחק אצל גרובייס, האח"מ הכוויתי שהתגלה כרב צרפתי והח"כ מהבית היהודי שמסתובב בקרלין

חשיפה: ה'דיל' הגדול מאחורי העימות בערוץ 2

לייבל'ה בקושי התאושש מהאסון שניחת על הקולגה היקר והחביב, עמי מימון, שאיבד את בנו האהוב ביום שישי האחרון, וכבר נודע לו כי גם הרב יעקב ולנשטיין, מעסקניה המסורים של מודיעין עילית, איבד את בנו אמש. מעל במה זו מבקש לייבל'ה לשלוח תנחומים לאבות השכולים ולבני משפחותיהם. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד.

בעודו יושב בביתו ומחשב לפי דו"ח המבקר העדכני בכמה עלה ערך דירתו, צלצל הסמארטפון הלא כל כך כשר של לייבל'ה ברינגטון החדש והמקפיץ של יהדות התורה זה-לזה-לזה, לייבל'ה תהה קלות למצבם של גפני וליצמן שנגררו מן הסתם ליעד נוסף כדי לצלם סרטון 'ויראלי', ומיד התרכז במטלפן האלמוני.

"זוכר את חיסול מבחוח? ואת הרב הבני ברקי ששמו שורבב לפרשה?" חפר המקור ולא המתין לתשובה. "לא שמעת את זה ממני, החיסול הבא של ישראל יתבצע בכווית, באמצעות אזרח צרפתי-יהודי, רב קהילה בפאריס".

שעות ארוכות חפר לייבל'ה וסינן מועמדים אפשריים, עד שעלתה התמונה המשעשעת הבאה: הרב יוסף בוקריס, נציג 'מרכז רבני אירופה' בצרפת ורב קהילה בפאריס, הגיע השבוע לפראג במטרה להשתתף בכנס שערך הארגון ל-100 רבנים מרחבי אירופה כולה. כאשר הגיע אל המלון בו שהה - זכה הרב ליחס מיוחד מפקיד הקבלה. כאשר עלה לחדר הופתע לגלות סוויטה נשיאותית רחבת ידיים ואיש שירות מיוחד שהציג עצמו כמי שאמור להביא לו כל שליבו חפץ.

שלושה ימים התפנק הרב בוקריס על מנעמי הסוויטה. ביום בו הסתיים הכנס והוא יצא מהחדר, הגיח ממולו ערבי לבוש בגדים מסורתיים תפורים בקפדנות בידי חייט צמרת והציג את עצמו כשגריר כווית בפראג. השניים החליפו כמה מילים, או אז נודע לרב בוקריס כי בהנהלת המלון היו בטוחים שהוא הרב של כווית ולפחות נציג מטעם מעצמת הנפט, ובשל כך הוא זכה ליחס האח"מי. לייבל'ה תמיד חשק בסוויטה, אבל הוא יסתפק בתמונה המלכותית.



בכיה לדורות
בשלב זה העירה את לייבל'ה המציאות העגומה, המשתקפת היטב מהקליפ בנושא הדיור שהנפיקה יהדות התורה בתנאי סף של ממש. למרבה המזל, הצמוד של גפני - שלמה פולק - התגלה כחצובה מוכשרת ושמר לפחות על יציבות הצילום.

צילום: חשהון הפייסבוק של איש 'ישראל היום' יהודה שלזינגר.




ובעוד ליצמן וגפני מתאמנים לקראת קריירה עתידית בסרטי גרובייס [לא יותר פשוט להתייעץ עם מוישה אבוטבול שכבר היה שם?] הח"כ הויז'ניצאי מנחם לייזר מוזס, שחיתן עוד נכד השבוע, נצפה אחרי תפילת שחרית משכנע חרדים עובדים לבחור בפתק הנכון בבית הכנסת שיכון חב"ד בירושלים. לייבל'ה שמח שיש מי שנחלץ לעזרת ח"כ פרוש בגיוס קולות חב"ד ליהדות התורה, והוא מקווה שמוזס לא נאלץ לייצר חסידישע מעיישה חדש.





והח"כ השביעי, שלייבל'ה יכול להעיד נאמנה שהוא מתייצב מידי בוקר בתשע אפס אפס במטה המרכזי בפינסקר בפתח תקווה, ומשם עובד בכל מאודו 'לשם שמים' עבור המנכ"ל לייזר סורוצקין, נצפה השבוע מפלח קולות יחד עם צביקי לוי ממודיעין עילית - אוהבו ואהובו של ראש העיר יענקל'ה גוטרמן, שאגב הפתיע השבוע ונשא נאום בחירות לטובת יהדות התורה. לייבל'ה גאה בראש העיר ש'מעביר על מידותיו'.





ובמשרדי 'דגל' הירושלמים שידרגו את הבורקסים, הרוגל'אך והקולה החם שנותר ממערכת הבחירות הקודמת. על מצע של שוופס אפרסק, קעריות עמוקות של קרקרים וממתקים ישבו איציק ברנר, היו"ר ראוכברגר ושבתי מרקוביץ' על פילוחים אחרונים. לייבל'ה עדיין משוכנע שראוכברגר היה צריך לנחול את המקום השמיני ברשימה כנציג תושבי ירושלים.





חשבתם שבמשפחת פרוש יושבים בחיבוק ידיים במערכה כה גורלית? לייבל'ה תיעד בדינר לטובת מוסדות נדבורנה שהתקיים בגן 'הווילה' בתל אביב את האחים שרוליק ומוישי יושבים להנאתם. לייבל'ה מאמין שה'זמירות שבת' של פרשת נח בשנה הבאה מסודרים על הצד היותר טוב...



.

ואחרון חביב, ח"כ ישראל אייכלר, שאמנם לא כל כך הופיע במאמץ ההסברתי המשותף, אך זאת רק משום שהיה עסוק בהגנה על דברי חכם שלום בנושא ההמנון. אייכלר הגיע לערוץ הכנסת וניצל את הבמה כדי להגן על המנדטים של ש"ס. לייבל'ה תוהה האם הוא בונה על העודפים. ואם תהיתם במה היה עסוק הח"כ הבעלזאי קודם לכן, הרי שהוא נסע לבקר בשערי צדק את האברך שנדקר בכיכר צה"ל. מתברר שמדובר בשכן של העוזר המסור והמושך בחוטים חיים רבינוביץ' בביתר עילית.



.

מהנעשה בכיכר
בצל סערת השלג בירושלים, הגיע ראש העיר ברקת עם מפכ"ל המשטרה לכותל המערבי שם ערכו סיור יחד עם הרב המקומי הגר"ש רבינוביץ' כדי לוודא שהכל תקין ולהצטלם כמקובל.





ועוד בשלג: הנגיד הרבני הרב בנימין וייס, ערך מנין בביתו בשל הסערה, ולא יצא להתפלל כדרכו בבית הכנסת של שיכון הרבנים הסמוך. לייבל'ה תיעד.





ובזמן שהראיס הירושלמי מתמודד עם שלג ומשתלט על 'מחבלים' [לצורכי ביטחון בלבד, לייבל'ה ממליץ לה"ה חיים אפשטיין לשמור מרחק פיזי מברקת] יצא לו איש כיכר ספרא ר' שרגא ניימן לירח דבש אירופי מאוחר. כיאה לבן תוירה, פתח שרגא את המסע בקברי צדיקים באוקראינה בדגש על ציון הבעש"ט הקדוש, שם גם התפלל בערב ראש השנה לזיווג הגון בנוכחות רב הכותל דלעיל. משם המשיך הזוג ניימן לפראג בירת צ'כיה ומיד עם פרסום תיעוד הוידאו הנדיר מהכנסייה הראשונה - יצא לוינה בירת אוסטריה כדי להתחקות אחר השרשים.





ובזמן ששרגאל'ה חגג בחו"ל, הוא הפסיד סלפי עסיסי עם ראש הממשלה, שהגיע ללשכת ראש העיר. מי שידעו לקפוץ על המצלמה הם דייטש וקלרמן.





ואילו ידידו הטוב של שרגא, נאמנם של מרנן ורבנן גדולי ישראל, הרב חיים אסחייק, הפך השבוע אבא לבת ראשונה. לייבל'ה השיג תיעוד של האב הטרי עם הבת הטריה. אפילו האברך הטרי ר' מרדכי הערץ יתחשב בנסיבות המקלות.





ובחזרה לשלג: האמן מוטי הלר (אח של...) ניצל את מזג האוויר הסוער לעבודת אומנות, ועל הדרך פינק את החקלאים שומרי השביעית ביצירה שהוקדשה להם.



מעשי השקופים
השקוף של ש"ס נצפה בחמישי האחרון עושה קניות לשבת במסעדה היהודית. לייבל'ה מהמר שיענקל'ה לא הלך על הגאלע, אך הוא מסתפק מה עלה בגורל ההערינג.





ואילו היועץ השקוף אברהם קרויזר, נצפה השבוע דווקא עם ראש עיריית חיפה יונה יהב בכותל המערבי באירוע בר מצווה‏. לייבל'ה תוהה האם מדובר במפגש אקראי, או שיהב מתכוון להתמודד על ראשות עיריית ירושלים [אחרי שברקת יקבל את תפקיד השר, כמובן].





ואם בפגישות עסקינן, הנה עוד אחת שנערכה בין פרקליט הצמרת משה יצחק אוסדיטשר ובין המקובל רבי בניהו שמואלי. לטירונים שלא עקבו אחרי המדורים הקודמים, נחשוף שיוזם המפגש הוא כמובן מרדכי חסידים סלבס.





ומי שנפגש לאחרונה עם לייבל'ה, הלא הוא הצלם החביב יעקב נחומי, ערך השבוע ברית לבנו הבכור במיקום הקבוע של 'אם וילד'. לייבל'ה משגר מזל טוב מריחוק מקום.





ואילו הביכלרון המסמס, נצפה השבוע משוטט בלונדון - לשם נסע לשמחה משפחתית. ביכלר גו'ניור ערך סלפי עם הזמר שלוימי גרטנר, ואל דאגה, הסמסים המשיכו לזרום עדכניים מתמיד.





ומי שדווקא שבה השבוע מחו"ל היא ה'נבחרת' החרדית רחלי איבנבוים. שסיימה חופשה מפנקת במרוקו. אם תהיתם, מתברר שבפרלמנט המקומי אין יותר מדי נשים.

בשלישי האחרון נפתחה מאפיית מאמי'ס ברחוב שטראוס (הכניסה לבאים מרחוב עבודת ישראל), עם חלות ועוגיות מיוחדות. בימים הראשונים הגיעו כל המי ומי לטעום מהמטעמים. אבל לייבל'ה כדרכו נמשך ל'כלי קודש' והוא תיעד את הרב ורצברגר, רבה של עיירת ברדיטשוב באוקראינה מברך את העסק.



חוויות מלייקווד
השבוע ערך לייבל'ה מיני ביקור בלייקווד, שם פגש את העיתונאי שלמה קוק נואם בפני 200 איש בשבת. מתברר כי הדובר המסור של הגרי"ש זצ"ל, התבקש לשאת דברים ברעווא דרעווין בבית הכנסת קהל עטרת ישעיה. קוק ריתק את הנוכחים בסיפורים והנהגות על ימי הפורים בבית בחנן 10,

ובמוצאי שבת, הגיע לייבל'ה להופעה של יהודה גרין עם מקהלת שירה האגדית. לייבל'ה לא הפסיק להתלהב מהקפיצות והאנרגיות של זאבי פריד ואלי שפריי.





ואפרופו פריד: האיש והברען הגיע לאולם וגילה שהחנייה תפוסה, והוא נאלץ למצוא מנוחה על ערמות השלג.





וזאבי פריד אחרון להשבוע: ביום ראשון הופיע בצוותא עם חיים ישראל ומלך הפופ החסידי דלעיל שפריי. מאחורי הקלעים בוצע סלפי עם הזמר המזרחי כנהוג.





עוד בענייני 'שירה': לייבל'ה גילה כי אחד מחברי המקהלה הוא הרשי ויינברגר - אחיו של הדובר המסור שייעל'ה ויינברגר מחסידות בעלזא [והנה עבר עוד שבוע ולייבל'ה מצא דרך לשרבב את שמו של העסקן הבעלזאי המסור למדור]. לייבל'ה צפה בווינברגר גו'ניור מקפץ ושר, והוא ממליץ לו בחום לשוב ולתפקד כנהג של מוטי בריסק.





ועדיין בלייקווד: לייבל'ה, שהמתין לראיון עם ראש העיר של עיר התורה בניו ג'רזי - שמחה אקרמן, גילה ראש עיר עממי שדואג באופן אישי לבעיותיו של אחרון האברכים. כך, בצהרי יום שישי, נצפה ראש העיר במסדרונות העירייה נחלץ לעזרת אברך מקומי.



הסבב השבועי של זייברט
הלל הורביץ מהבית היהודי הספיק 'לעקוץ' חברות בכנסת ה-19, בעקבות פטירתו של השר אורי אורבך ז"ל. ביום שלישי השבוע נצפה הורביץ כבקי ורגיל באודיטוריום בביתר עילית בשמחת החתונה לנכדת הרבי מפינסק קרלין, ולבקשת לייבל'ה אף הצטלם עם הרב בן ציון גרוסמן.





אחד מחשובי יקירי המדור, הלא הוא ראש העיר הבני ברקי חובב ההערינג - שלא פיספס שום אירוע גם השבוע. זייברט לא ויתר על שמחת החתונה בחצרות ביאלא – שבט הלוי – אליש אנגלנדר, שם נצפה בלחיצת יד עם האוליגרך הלונדוני. לייבל'ה בחן היטב את ידו של זייברט בתום הלחיצה ולא מצא מעטפה, אך גם נאנח לרווחה כשגילה שכל האצבעות נותרו על כנן.





למחרת, המשיך זייברט לחתונת נכדת הח"כ הגוראי ליצמן בבני ברק, ומיד לאחר מכן הספיק לצוץ בשמחת הבר מצווה לבנו של הרבי מספינקא גני גד אמרי יוסף שיכון ה' בעריש פילמר, שם כמובן התיישב בין שני האחים האדמו"רים.





ואילו לחתונת ביאלא הגיע גם בעל הספר משה אבוטבול יחד עם תושב עירו דוד ויינר בכדי לאחל מזל טוב לאדמו"ר. הכוכב מבית שמש נצפה מרוגש כולו בלחיצת יד עם הרבי מדושינסקיא.





לקראת סגירת המדור, עלעל לייבל'ה קלות בעיתוני השבוע, ולפתע צדו עיניו את תמונתו שח העורך הראשי של 'משפחה', הרב משה גרילק. עד כאן, כאמור, הכל טוב ויפה. בשלב זה נפל ללייבל'ה האסימון כי הוא מחזיק ביד את מגזין 'בקהילה'. חפירה קלה לקולגות ולמקורותיו העשירים של לייבל'ה ב'משפחה' העלו כי בעיתון לא ידעו עד הבוקר על הראיון שהעניק גרילק למגזין המתחרה והבוקר היה קצת 'שמייח' במערכת התוססת בהר חוצבים‏.



החידה השבועית:
בעוד המערכת הפוליטית נרגשת כולה מהעימות המתוכנן בין ראשי המפלגות הערב, לייבל'ה לא מזיל ריר וספק אם יזפזפ לערוץ 2, זאת לאחר שנודע לו כי כמה מהמשתתפים תיאמו ביניהם 'דיל' בכל הנוגע לשאלות ולהאשמות הדדיות.

הגולשים הנאמנים מוזמנים לצפות בעימות המכונן, לנחש מי תיאם עם מי מה ולמה. המנחש הישר יאוזכר בציוץ טוויטר מיוחד מטעם לייבל'ה.
לייבלה בוכריס נרגל דובאי רכילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד