י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

קהילת גרוזיה ציינה עשור לחכם רפאל • צפו

שורת אירועים לזכרו של הגאון רבי חכם רפאל אלאשווילי זצ״ל, מנהיג הקהילה שנפטר לפני עשור • סיקור ותיעוד

קהילת גרוזיה ציינה עשור לחכם רפאל • צפו


בקהילת גרוזי׳ה ציינו השבוע עשר שנים להסתלקותו של הגאון רבי חכם רפאל אלאשווילי זצ״ל מנהיג הקהילה בארץ.

שורת האירועים לזכרו החלה בעליה לקברו בבית החיים בלוד, ולאחר מכן בבית הכנסת הגדול "תפארת אהרון" בשכונת שרת בעיר. שבראשות ממלא מקומו רב שכונות שרת-רמט בלוד הגאון רבי יצחק מוזגורשוילי, חבר נשיאות איגוד הרבנים.

את מסכת הנואמים בבית הכנסת פתח הבן הצעיר הרב ראובן אלאשוילי ששיתף את הקהל בשיטת הלימוד וההנהגה של אביו שהקפיד לשלב את המנהגים הטובים והשיטות השונות שלמד וליקט מכל העדות והחוגים וחיבר הכל במקשה אחת של עבודת השם.

לאחר מכן נשא דברים חכם אפרים מיכאלי, שסיפר כי הרב זצ״ל ידע לפרגן ולהאציל סמכויות לכל רבני העדה כשבסופו של יום הוא היה ההשראה המנהיגותית לכל המחברים ותלמידי החכמים.

רב העיר לוד הגאון רבי נתן אורטנר העלה זכרונות אודות שיתוף הפעולה שהיה לו עם הרב וראשי הקהילה לביצור חומות הדת בקרב בני העדה בעיר. "ללא חכם רפאל אינני יודע מה היה היום המצב כאן בעיר".

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו סיפר בדבריו אודות חכמתו ופיקחותו של חכם רפאל שידע לחבר בין הדאגה הגשמית ולנצל את העזרה הגשמית גם לעזרה רוחנית אמיתית לכל בני העדה.

ממשיך דרכו הגאון רבי יצחק מוזגורשוילי חבר הנשיאות סיפר על נס ההצלה הניסי של חכם רפאל שבעת היוולדו לא היה קול בכי והיה נחשב כנפל, והביאו את חכם ישראל טטרואשוילי שחימם מטבע על גבי האש והניחו על מצחו ואז נשמע קול בכי והבינו כולם שהתינוק חזר לחיים, אותו מטבע של אש המשיך להציל את כל בני העדה שבעים שנה כשהתלהבותו ודבקותו של חכם רפאל בדברי התורה היו לשם דבר בעדה, מי שהכיר מקרוב את רבי רפאל יכול היה לראות הצלקת על מצחו מאותו מטבע של אש עד יומו האחרון.

אורח הכבוד היה הנגיד מיכאל מירלשוילי שסיפר כי הנעימות והמתיקות של הגשת דברי התורה והמוסר כפי שמסרם חכם רפאל זצ״ל הם אלו שהחזיקו אותו כל השנים והיוו לו מקור לעידוד והשראה בכל תחנות חייו.

בנוסף השתתפו ראש העיר לוד יאיר רביבו, יו״ר ש״ס השר אריה דרעי ידיד ותיק של הרב ושל קהילת עולי גרוזיה, דרעי דיבר על המנהיגות המיוחדת של כבוד הרב ששילבה תקיפות של הלכה ונעימות של תורה.















































































גרוזיה עשור חכם רפאל לוד בית הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד