י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ניו יורק: המיליונר החרדי מוריי הוברפלד נעצר בחשד לשוחד - ושוחרר בערבות

פרשת השוחד בניו יורק מסתעפת: איש העסקים החרדי מוריי הוברפלד, מבעלי הצדקה הגדולים בניו יורק, נעצר הבוקר

צילום אילוסטרציה: Shutterstock
צילום אילוסטרציה: Shutterstock

ראש איגוד בתי הסוהר בניו יורק ואיש העסקים החרדי מוריי הוברפלד נעצרו הבוקר (ד) בחשד להשתייכות לפרשת שוחד של בכירי המשטרה.

תדהמה בקהילה החרדית בניו יורק - סוכני משטרה עצרו הבוקר את נורמן סיברוק, מנהל איגוד עובדי בתי הסוהר בניו יורק, ואת איש העסקים החרדי מוריי הוברפלד, מבעלי הצדקה הגדולים בניו יורק, בחשד להונאה ולקשירת קשר לביצוע פשע.

על פי החשד, נורמן סיברוק השקיע 20 מיליון דולרים מכספי העובדים בקרן השקעות שבבעלות הוברפלד תמורת תשלום שוחד שקיבל סיברוק על סך 60 אלף דולר. פרשיה זו היא חוליה נוספת בפרשיית שוחד בכירי המשטרה שהתפוצצה לפני מספר חודשים ובה מעורב גם איש הנדל"ן החרדי יונה רכניץ, ואיש העסקים מבורו פארק ירמי רייכברג, שעל פי החשד שיחדו את בכירי המשטרה בתמורה לקבלת טובות הנאה והעלמת עין מעסקים בעיתיים.

עיתון הדיילי ניוז מדווח כי סוכנים פדרליים הגיעו הבוקר בשעה 6 לביתו של נורמן סיברוק המתגורר ברובע ברונקס ועצרו אותו. בו זמנית הגיעו סוכנים לביתו של הוברפלד והוא נעצר גם כן.

העיתון מדווח כי על פי החשד הוברפלד העביר לסיברוק בשנת 2014 סכום של 60 אלף דולר, בתמורה להשקעת כספי קרנות העובדים בחברת "פלטינום" שבבעלות מוריי הוברפלד, זאת למרות שלחברת ההשקעות פלטינום יש היסטוריה של חברה בינונית שרוכשת עסקים בעיתיים.

הנושא הפך לשיחת היום. כלי התקשורת המקומיים דיווחו על כך בהרחבה וטענו כי מי ששימש כמתווך בין הברפלד וסיברוק היה איש העסקים החרדי יונה רכניץ שהודה בחשדות המיוחסים לו ואף הסגיר את הוברפלד.

מאז תחילת הפרשייה נעצרו 20 בכירי משטרה. מפקד בכיר שם קץ לחייו, ולפחות שנים מבכירי המשטרה יצאו לפנסיה מוקדמת. מקור המקורב לפרשיה אמר כי עורכי דינו של הוברפלד הגישו בקשה לשחרור בערבות. השחרור אושר תמורת ערבות של מיליון דולר.

עדכון אחרון: 10:20
מודיי הוברפלד שוחד מיליונר חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד