י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"אתם קרקס": יעקב אשר הבעיר את המליאה ותקף את הרפורמים

"תפילת רפורמים בכותל משולה להצעה לערוך את פסטיבל מספרי סיפורים דווקא במנזר השתקנים. פרובוקציה במיטבה שמנסה לעשות קרע בעם"

יעקב אשר. צילום: פלאש 90
יעקב אשר. צילום: פלאש 90

עימות סוער וחילופי דברים קשים מעל בימת הכנסת, בעת נאומו של ח"כ יעקב אשר בדיון על מתווה הכותל, "הניחו את ידיכם מהמקום הקדוש הזה, הוא קדוש למי שמקדש אותו ולא למי שמנסה להפוך אותו לקרקס, זה כמו שאציע לקיים את פסטיבל מספרי הסיפורים במנזר השתקנים, מה לכם ולכותל? שהרי הוא נראה מיושן בעיניכם", הקשה ח"כ יעקב אשר כשהוא מציע לרפורמים, "לכו הקימו כותל ארכיטקטוני מודרני ומשוכלל במרכז תל אביב".

לדברי אשר, "הרפורמים למדו מהחמאס כיצד לנהל מסע הפחדה ומדינת ישראל נכנעת לאיומים של קבוצה קטנה ורעשנית, תפילת רפורמים בכותל זאת פרובוקציה במיטבה, יש כאן דרך חיים ודרך תפילה שנים רבות, שריד בית המקדש הוא קונצנזוס עולמי אליו ניגשים לתפילה יהודים מכל המגזרים ברגש של יראת כבוד וקדושה ושומרים על מסורת התפילה הנהוגה במקום שנים רבות, אתם מאיימים בקרע בעולם ועושים קרע בארץ, האשים אשר בדבריו לקול קריאות הביניים.

בסיום הביא אשר את הדוגמה הנוצרית: "איך הייתם מגיבים אם הייתי מציע לקיים את פסטיבל מספרי סיפורים דווקא במנזר השתקנים" וגרר חילופי דברים קשים וקריאות ביניים מצד חברי כנסת מיש עתיד וממרצ, גם פטיש הכנסת לא עזר ליו"ר הכנסת להשליט סדר, וחברת הכנסת מיכל רוזין מיש עתיד הורחקה מאולם המליאה.

יעקב אשר נאום מליאת הכנסת מיכל רוזין נאום סוער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד