כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

טבח בתל אביב: ארבעהה הרוגים וארבעה נוספים פצועים קשה ואנוש

פיגוע ירי רצחני במתחם שרונה - סמוך למגדלי עזריאלי בתל אביב: שני מחבלים מאזור חברון פתחו בירי עד שנוטרלו • לבית החולים הגיעו עשרה פצועים, ארבעה מהם נקבע מותם, ועוד ארבעה פצועים במצב קשה ואנוש • תיעוד

צילום: דובר מד"א
צילום: דובר מד"א

הערב (ד) בשעה 21:30 התקבל דיווח על אירוע ירי בצמוד למגדלי עזריאלי בתל אביב, ובעקבות כך הוזעקו כוחות ההצלה למקום.

מתחקור ראשוני עולה כי בשעה 21:30 התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה בדבר יריות שנורו במתחם שרונה. בעקבות הירי כוחות משטרה, חירום והצלה עשו דרכם לזירת האירוע כאשר במקביל התקבל דיווח נוסף על אירוע ירי שהתרחש בסמוך למתחם שרונה.

כתוצאה מהירי נפגעו מספר מבלים שישבו אותה עת באחד מבתי הקפה במתחם. מבירור עלה כי שני מפגעים שנוטרלו ונעצרו לאחר שניסו להימלט, היו במתחם שרונה ופתחו כאמור בירי לעבר יושבי המקום. הנשק אשר שימש את המפגעים נתפס על ידי המשטרה שפתחה בחקירת האירוע ואחד המפגעים הועבר לקבלת טיפול בבית החולים לאחר שנורה.

עשרה בני אדם הגיעו לבתי החולים מזירת האירוע, שם נקבע מוות על ארבעה מהם. ארבעה נוספים הוכנסו לניתוח במצב קשה ואנוש, ושניים נוספים במצב קל.

צילום: קבוצת מדברים תקשורת

כוחות הביטחון איתרו את הנשק שעל פי החשד שימש את המחבל. במקום נעצר חשוד הטוען שהשאיר מטען חבלה באזור. על פי החשד מדובר בשני מחבלים שאחד מהם נעצר והשני פצוע.

שני המחבלים הם כבני 30, תושבי יטא שבאזור חברון.

המרכז הרפואי ת"א פתח מרכז מידע לציבור הרחב בטלפון 1255133

"נפגעי חרדה נמלטו בבהלה לרחובות סמוכים"
מהמשטרה נמסר כי נכון לרגע זה הציבור יכול להמשיך בשגרת חייו, אך יחד עם זאת מתבקש לגלות ערנות ולדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אירוע חשוד. ממ"ז ת"א ניצב צ'יקו אדרי: "מדובר בזירה אחת בסמוך למסעדה במתחם שרונה. כוח משטרה דלק אחר המחבלים, פתח באש ולכד את שניהם. האירוע בשליטה".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "נוכח המצב הביטחוני והפיגוע שהתרחש בשרונה מרקט, עיריית תל אביב-יפו נמצאת בהיערכות ביטחונית מיוחדת: סיורי האבטחה במוסדות החינוך ובמתקני העירייה יתוגברו מחר בבוקר ודגש מיוחד יינתן לסיורים בסמוך לגני ילדים ולמוסדות חינוך וכן במקומות הומי אדם.

"סיירי אגף סל"ע, אגף הפיקוח וקציני הביטחון העירוניים נמצאים במקום הפיגוע ומסייעים לכוחות הביטחון. מרכז השליטה והבקרה מדווח סביב השעון לסיירים ולמשטרה על פעילות חשודה הנקלטת במצלמות האבטחה הפזורות בעיר. כמו כן, פקחי העירייה הונחו להגביר ערנות ולדווח על כל אירוע חריג במרחב הציבורי. צוותי הרווחה של עיריית תל-אביב יפו, כולל עובדים סוציאליים ופסיכולוגיים נמצאים בבית החולים על מנת לסייע למשפחות ההרוגים והפצועים. העירייה קוראת לציבור להמשיך בשגרה, לשמור על איפוק, אבל גם להגביר ערנות".

יחיאל מילר מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי באשה ללא הכרה וללא דופק ונשימה וביצענו בה פעולות החייאה כשמצבה מוגדר אנוש. כמו כן הענקנו טיפול למספר נפגעים מפצעי ירי ורסיסים במצבים שונים ובהכרה".

מתנדב זק"א אהרלה קליין מספר: "קיבלנו קריאה ממוקד זק"א על פיגוע ירי בת"א, יחד עם מתנדבים נוספים הגענו למקום תוך זמן קצר מאוד, בהגיעי למקום מצאתי ברחוב הארבעה פצוע קשה, בסמוך למקום בתוך מתחם שרונה מצאנו פצועה במצב אנוש, יחד עם כוחות ההצלה הגשנו סיוע רפואי וביצענו החייאה בפצועים שמפונים בדקות אלו אחת בהחייאה, נוסף במצב קשה ועוד מספר פצועים קל לביה"ח. כרגע אנו סורקים את השטח ומחפשים אחר נפגעים נוספים".

דווידי דהן, מתנדב באיחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בשני צעירים בהכרה בכניסה למסעדה במתחם כשהם סובלים מפצעי ירי. כמו כן הענקנו בזירה טיפול רפואי ראשוני למספר נפגעי חרדה. בזמן הטיפול מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה דיווחו על החייאה על פצועה במצב אנוש מאחורי מתחם שרונה. כמו כן עדיין האירוע בעיצומו ואנחנו מטפלים בנפגעי חרדה שנמלטו בבהלה לרחובות הסמוכים עקב אופי האירוע".

פאראמדיקית מד"א שני מזרחי שטיפלה בפצועים סיפרה: "הגענו לכניסה למתחם שרונה ועם הגעתו התחילו לרוץ אלינו אזרחים ולדווח לנו על פצועים במספר מקומות שונים במתחם. הביאו אלי לידיים גבר בשנות ה-30 שסבל מפצע ירי בפלג גופו העליון. הענקתי לו טיפול רפואי שכלל הרדמה והנשמה ופיניתי אותו לאיכילוב כשמצבו מוגדר קשה. במקביל צוותים נוספים שלנו העניקו טיפול רפואי לנפגע ירי נוספים באזור המתחם".

צילום: פסגת המעודכנים וחדשות צ.ב.מ














צילום: משטרת ישראל
















פיגוע ירי תל אביב מתחם שרונה מחבלים פצועים קשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד