כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

העדויות: "פצועים דיממו עלי. אנשים רצו בפאניקה" • צפו בזוועה

כתב 'בחדרי חרדים' שוחח עם עדי הראייה לטבח במתחם שרונה, בו נהרגו ארבעה בני אדם • המלצר ששירת את המחבלים: "לא עוררו חשד" • בעל חנות סמוכה: "אנשים רצו וצרחו. מראות קשים" • צפו בתיעוד הזוועה מתוך מצלמת האבטחה של המסעדה

העדויות: "פצועים דיממו עלי. אנשים רצו בפאניקה" • צפו בזוועה

 

הטבח הנוראי שהתרחש אמש (ד') במתחם שרונה בתל אביב גבה את חייהם של ארבעה בני אדם ומספר דומה של פצועים שעדיין נאבקים על חייהם בבתי החולים. המחבלים נוטרלו על ידי כוחות הביטחון ואחד מהם פצוע.

בשעות הערב נחשף תיעוד מזעזע מרגעי האימה בתוך המסעדה, בתיעוד נצפים המחבלים יורים לכל עבר ופוגעים בכמה מהסועדים שלא הספיקו להימלט. בשלב מסוים אחד מהם ככל הנראה נתקל במעצור, משליך את הנשק ומנסה להימלט עם בן דודו.

מאבטחים של רשות השידור פתחו לעבר השניים באש והובילו לנטרולם ולסיום האירוע.

יוסף ג'ברין, העובד כמלצר במסעדת 'מקס ברנר', בה סעדו המחבלים את הארוחה שאחרי הרמדאן ולאחריה פתחו באש, מספר ל'בחדרי חרדים': "אני בדרכי לטיפול בבית החולים לאחר שנפצעתי קל. ישבתי בדלפק המסעדה, הכל התנהל כרגיל, אנשים הזמינו אוכל. המחבלים הזמינו משהו לאכול והתנהלו כמו כל לקוח רגיל ולא עוררו כל חשד. עשיתי להם הזמנה, הם ישבו בכיסא ואז החלו באמוק של טירוף לירות ללא הרף. אנשים ממש לא הבינו את עצמם מפחד וצרחות.

"בדקתי עם כל העובדים שהם בסדר. שניהם ירו. הם היו עם תיקים, לא צעקו משהו, פשוט הוציאו נשק והתחילו לירות". לדבריו, "הם היו לבושים בחליפות, לאחר שהזמינו אצלי את האוכל, הם התיישבו בכסאות המסעדה וחיכו לארוחה שהזמינו, כמה דקות אחרי שקיבלו את ההזמנה התחיל הירי. כל הסועדים צעקו בפאניקה מטורפת וניסו להימלט למטבח האחורי, חלקם הסתתרו בתוך המקררים מרוב אימה. הפצועים שכבו מדממים על הרצפה".


רגעי הזוועה

גם צביקה ששי, בעל חנות אר קפה במתחם שרונה מרקט בתל אביב, משחזר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את רגעי האימה: "ישבנו אני ואשתי לשתות קפה בכסאות מחוץ לחנות, לפתע אנשים החלו לרוץ בפאניקה ולצרוח, היו מראות קשים. שמענו שלושה ארבעה יריות, ואז החל מטח של יריות בצרורות. אשתי ברחה לתוך החנות ואני נשארתי לעזור בחוץ לנפגעים".

אתה עצמך לא נפגעת?

"ניצלתי בנס של ממש, המחבלים חלפו לידי בריצה וניסו לפגוע בי. אחד המחבלים ירה לכיווני, אבל הכדור חלף מעלי, זה היה נס של ממש. קפאתי על מקומי מפחד. המחבלים טבחו בכניסה למסעדה, תוך שניות מאבטחים זינקו לעבר המחבלים, הם דלקו אחריהם, אנשים שכבו מדממים על הריצפה, ועם חלק מהם ניסיתי לדבר, אבל הם לא הגיבו לי לצערי".

מיטל גנון, מנהלת משמרת הערב בחנות קסטרו שבמתחם שרונה, אליה ברחו רבים מהאנשים שעמדו בחוץ, מספרת לבחדרי חרדים: "היינו באמצע שגרת מכירות רגילה, לפתע מלא אנשים נכנסו בריצה בבהלה לחנות וצרחו צרחות איומות, אנשים צעקו 'יריות, מחבלים, הצילו'. זה היה פחד מטורף, אנשים התעלפו לי מול העיניים, היו כאלו שדיממו והתעלפו על הדלפק של החנות, ואילו חלק מהאנשים התחבאו בין הבגדים והמחסנים.

"כל הרצפה מלאה בדם ואנשים שלא יכלו לעמוד על רגליהם, אנשים דפקו בחוזקה ובבהלה על דלתות החנות שאפתח להם בכדי שיהיה להם מקום להסתתר מהיריות, היה מפחיד לפתוח את הדלתות אבל לא יכולתי לעמוד מנגד הצרחות והבכי שלהם, ופתחתי לכל מי שרצה להיכנס. ריחמתי עליהם. אלו מראות שלא אשכח לעולם".

מה את שמעת?

"היו המון יריות, זה נשמע כאילו יש 5-6 מחבלים שעוברים חנות חנות. לקחתי את זה מאוד קשה, אבל התגברתי על הפחד ועזרתי לכולם, לעובדים, ללקוחות ולאזרחים, חילקתי מים והרגעתי את הציבור, היינו נעולים שעה שלמה בחנות. אחרי שעה פתחנו את הדלת וכל אחד יצא לדרכו".

עדי ראיה פיגוע ירי מתחם שרונה תל אביב הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד