י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

צה"ל הטיל כתר על הכפר יטא ממנו יצאו המרצחים

בוקר מתוח לאחר הפיגוע הרצחני אמש בתל אביב; צה"ל מכתר את הכפר ממנו יצאו המחבלים, ואוסר על כניסה ויציאה ממנו

צה"ל בפאתי כפר יטא הלילה, צילום דוצ
צה"ל בפאתי כפר יטא הלילה, צילום דוצ

צה"ל משלים הבוקר (ה') כתר סביב הכפר יטא בדרום הר חברון, ממנו יצאו המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני אמש במתחם שרונה בתל אביב.

על פי החלטת הדרג הצבאי הבכיר, כניסה ויציאה מהכפר תותר לצרכים הומניטריים בלבד. יצויין כי המחבלים הם קרובי משפחה בני 21, ששהו בישראל באופן לא חוקי. במערכת הביטחון בודקים כיצד חדרו השניים לישראל, והאם קיבלו סיוע מאחרים.



שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, התבטא הבוקר בחריפות ואמר כי - "זהו רצח שפל שמחייב תגובה ישראלית חריגה, קשה וכואבת. הכפר ממנו יצאו המחבלים חייב לקבל טיפול שורש מונע שייזכר בהיסטוריה שלו וצריך להיות בהסגר תקופה ארוכה. אם המחבלים היו יודעים שהמשפחה המורחבת שלהם הייתה מגורשת, הם היו חושבים לפני מעשה. אני קורא למערכת המשפטית לזרז את חקיקת החוק".

בתוך כך הבוקר שיגרו חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת גינויים לפיגוע אתמול. יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, הגיב - "אני מגנה וכואב את הפגיעה הנוראית באזרחים. הלב יוצא אל המשפחות. פגיעה בחפים מפשע היא תמיד מגונה, אין ולא יכול להיות צידוק לירי על אזרחים ברחוב.

"הממשלה הזאת מובילה רק להעמקת השנאה והאלימות. יש להוציא את כלל האזרחים פלסטינים וישראלים ממעגל האימה והדם. עלינו להיאבק ביחד בדרך צודקת על מנת להביא לסיום הכיבוש ולצדק ושלום לשני העמים".

ח"כ דב חנין אמר גם הוא: "אני מוקיע את הרצח בתל-אביב. פגיעה מכוונת באזרחים היא פשע. חייבים לפרוץ את מעגל הדמים הנורא הזה, כדי להגן על החיים ולהבטיח עתיד לשני העמים".

צה"ל בכפר יטא, צילום: דוצ






דרום הר חברון כפר יטא הרשימה המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד