כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הבוקר שאחרי: תל אביב בהלם ואבל כבד; "אף מקום לא בטוח"

הפיגוע הרצחני אמש שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם ופצע רבים נוספים, עצר את חיי "העיר ללא הפסקה" • מתחם שרונה ריק מאדם, רבים מסתגרים בבתים ולא יוצאים לעבודה • הותרו לפרסום שמות ארבעת ההרוגים הי"ד

זירת הפיגוע בתל אביב, צילום: מרים אלסטר פלאש 90
זירת הפיגוע בתל אביב, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

תושבי אזור המרכז ותל אביב קמו לבוקר קשה, לאחר הפיגוע אתמול (ד') בו נרצחו ארבעה בני אדם בלב ליבו של מרכז קניות ובילוי פועם בעיר, מטרים ספורים מקרית הממשלה ועל יד קניון עזריאלי.

מתחם שרונה ריק מאדם הבוקר. ליד מקס ברנר, בית הקפה שבו התרחש הפיגוע אמש, ושבו ישבו המחבלים המרצחים בטרם ביצעו את הזוועה מתאספת קבוצת סקרנים קטנה. מביטה בשרידי ההרס מאתמול, ובדממה המתוחה שהותיר אחריו הפיגוע הקשה.

הבוקר אף הותרו לפרסום שמות הנרצחים מהפיגוע האכזרי. עידו בן אריה בן 42 מרמת גן, שאשתו שתיבדל לחיים נפצעה גם היא באורח קל; אילנה נווה בת 39 מתל אביב; מיכאל פייגה בן 58 ממדרשת בן גוריון וכיום תושב רמת גן ומילה מישייב בת 32 מאשקלון. השם יקום דמם.
 
עובדים סוציאליים מטעם אגף הרווחה נמצאים בשעה זו בבית משפחתה של מילה מישייב באשקלון על מנת להעניק להם את כל הסיוע הנדרש. מילה הותירה אחריה זוג הורים, שני אחים ואחות, טרם נקבע מועד ההלוויה. 

ראש העיר, איתמר שמעוני אמר - "אנו עומדים בקשר עם בני המשפחה ומציעים כל סיוע אפשרי. מי ייתן ולא ידעו עוד צער. ה' יקום דמם של הנרצחים בפיגוע הירי. שולח מכאן איחולי החלמה מהירה לפצועים".

"בראש אתה יודע שזה יכול לקרות" אומר ל'בחדרי חרדים' רמי איסר, תושב ויליד תל אביב, "שאין מקום בארץ שהוא חסין מפיגועים ומלחמות, וזה הרי לא הפיגוע הראשון בעיר הזו והשבוע היו פה עוד כמה מקרים. אבל הלב מסרב להאמין. אתה מסתכל סביב ורואה אנשים קונים ורוכשים וחיים ומבלים ולא מעלה על דעתך שפתאום כל זה יכול להיגמר ברגע, פתאום מה שקורה במקומות אחרים, ושהוא שגרה בערים אחרות, יכול להפוך למציאות גם בבית שלך".

- אתה חושב שאנשים כעת חוששים לצאת מהבית?

"בהחלט. לי אין את הפריבילגיה הזו, אך יש לי לא מעט חברים ואנשים שאני מכיר שהודיעו שהיום הם לא באים לעבודה, במיוחד אנשים שעובדים במשרדים ובמגדלים באזור, ויש מאות כאלה. זה לא פשוט לתפקיד אחרי בוקר כזה כאילו כלום ולשדר עסקים כרגיל. אי אפשר להימלט מזה, שגרת החיים נעצרה בבת אחת. החיים נעצרים".

אמש הודיעה המשטרה כי בעקבות הפיגוע הרצחני היא תתגבר את האבטחה באזורים הומי אדם בארץ. בצה"ל הודיעו לפנות בוקר על ביטול עשרות אלפי היתרי כניסה של פלסטינים לארץ, שניתנו לרגל חודש הרמדאן. החשש במערכת הביטחון הוא מפני הסלמה, שתבוא לידי ביטוי בחודש הקרוב - הרגיש מצדם של המוסלמים. באישון ליל פשטו בצה"ל על כפר יטא ממנו יצאו שני המחבלים, וכיתרו אותו.

נועה, תל אביבית גם היא, לא חושב שזה מה שיביא את הביטחון. "אנשים מרגישים שנכנסו לתוך הבית שלהם, למרחב הכי פרטי - וחיללו אותו עם הרצח הנורא. יקח הרבה זמן אם בכלל עד שזה יצא מהראש של אנשים. תל אביב היא לא עיר פשוטה, פיגוע בתל אביב הוא פיגוע בלב הפועם והגדול של ישראל".


רגעי הזוועה
מתחם שרונה פיגוע מקס ברנר פיגוע תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד