כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

צילי שניידר, אישה חרדית, זכתה בפרס ירושלים לאחדות

"בטקסים השונים של קבלת הפרס הרגשתי זכות אמתית להדגיש ולהשמיע את המשמעות האמתית שיש למילה אחדות, בעיני ובעיני 'קשר יהודי'" • "אחדות היא אינה פלורליזם, סובלנות, הכלה, גישור, פיוס, הידברות וכו' אלא להרגיש שאנחנו עם אחד"

לומדים יחד. צילום: פלאש90
לומדים יחד. צילום: פלאש90

במעמד נשיא המדינה, רובי ריבלין, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הוענק השבוע הפרס היוקרתי, פרס אחדות ירושלים, לגברת צילי שניידר, יו''ר ומייסדת ארגון ''קשר יהודי'', לגישור בין החברה החרדית והחילונית. הקרן הוקמה ביוזמה משותפת של ברקת ואימותיהם של שלושת החטופים, במטרה לגשר על הפערים בחברה הישראלית.

מערכת 'לובי נשי' פנתה לגברת שניידר, במטרה לשמוע ממנה קצת יותר על הארגון, על הפרס, ועל מה שיש לה לומר בעניין, במיוחד לקראת חג השבועות.

"קשר יהודי הקים אלפי זוגות של חרדים וחילוניים שלומדים תורה בחברותא אישית", היא משתפת. "גם החרדים מפנימים את המסר, שהתורה לא ניתנה במאה שערים ולא בבני ברק, אלא לכל עם ישראל שהתאחד לגמרי לרגלי הר סיני, וגם החילוניים מבינים שהתורה היא נכס שלא מוותרים עליו ומחפשים יותר ויותר הזדמנויות ללמוד ולהכיר אותה, עם מי שזכה לגדול על ברכיה"
.
"'מה יפה ירושתנו' - בקשר יהודי אנחנו מבקשים מגברים ונשים חרדים לחלוק את הירושה שקיבלו עם אחיהם להם היא שייכת באותה מידה. ואין לך נחת רוח גדולה מזו בשמים, כשיושב אברך עם יהודי רחוק, ומטעימו ממתק התורה".

בנימה אישית, מוסיפה שניידר, כי "בטקסים השונים של קבלת הפרס, הרגשתי זכות אמיתית להדגיש ולהשמיע את המשמעות האמיתית שיש למילה אחדות, בעיני ובעיני קשר יהודי. אחדות היא אינה פלורליזם, סובלנות, הכלה, גישור, פיוס, הידברות וכו'. אחדות היא להרגיש שאנחנו עם אחד! משפחה אחת עוצמתית ענקית! להרגיש שוב את "ויחן שם ישראל כאיש אחד בלב אחד, אבל צריך ליזכור שהמטרה של ההתאחדות ההיסטורית הזו היתה: "כנגד ההר" התאחדנו עם המשמעות העמוקה של לרגלי ההר, קבלת התורה.

הקב"ה יצק אז על כולנו מעין סופר גלו אדיר שהדביק אותנו בדבק בלתי ניתן להסרה, והוא התורה שלנו! הוא יצק אותנו שם בתחתית ההר לגוש אחד, למציאות אחת לנצח!
ומאז קודשא בריך הוא ישראל ואוריתא חד הם"!.

צילי שניידר מקבלת את הפרס



חג השבועות פרס ירושלים מאוחדת אחדות צילי שניידר קשר יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד