כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הלם במונסי • מנהל המחוז הורה: "לעצור הגידול החרדי"

עובד לשעבר מעיד שמנהל מחוז רוקלנד הורה: "לעשות הכל כדי לצמצם את קצב גידול הקהילה האורתודוקסית"

אד דיי. צילום: פייסבוק
אד דיי. צילום: פייסבוק

 

הקהילה החרדית ברוקלנד קאונטי בהלם: מנהל המחוז מר אד-דיי, הורה למנהל המחלקה לזכויות האדם במחוז רוקלנד קאונטי, לפעול למען הגבלת את צמיחתה של הקהילה האורתודוקסית במחוז, כך טוען חבר מועצת המחוז אהרון וידר בישיבת מועצת המחוז שנערכה השבוע.

וידר הביא עימו לישיבת המועצה, תצהיר שהגיש מר נגבונדי לבית המשפט שבו סיפר כי מנהל המחוז הורה לו לצמצם את התקציבים לרמפו, האזור בו נמצא מונסי ויש ריכוז חרדי גבוה.

"תקציבים יאפשרו להם להמשיך לצמוח", כתב. בהמשך ציטט וידר את המנהל אומר: "לא נוכל לעצור אותם אבל עליך להאט את הצמיחה שלהם". והוא המשיך: "אני תוהה מדוע הוא רוצה לשלוט על הצמיחה של הקהילה האורתודוקסית? מה אני ומשפחתי עשינו לו?, אין זאת כי אם אנטישמיות ברורה", אמר וידר כשהוא נרגש ומנפנף בידיים רועדות את העתק התצהיר.


וידר במועצת המוחוז

וידר הודיע: "כשאצטרך לפנות למנהל המחוז אפסיק להתיחס אליו במילים "כבוד המנהל" אלא אקרא לו בשמו כי הוא לא ראוי לכבוד. וידר תמה בהתרגשות "הסתכלתי על הילדים שלי בלילה, ואמרתי לעצמי, מה הם עשו לו ?!"

בנוסף, התחושות בקרב הקהילות החרדיות על רדיפה מצידו נסמכות על מקרה נוסף. לפני שבוע הודיע מנהל המחוז לישיבות ומוסדות החינוך החרדי ברוקלנד קאונטי, כי ראשות מכבי האש העבירה לסמכותו את אישור תקינות המבנים, כולל ביקורי פתע של אנשיו בכל הישיבות. ידיעה זו עוררה כעס רב בקהילה החרדית, שהבינה שמנהל המחוז הולך צעד קדימה ומתכוון להביא לסגירת ישיבות.

המוסדות החליטו להקים את "קואליצית מוסדות החינוך החרדי" - בה נציגים מנהלי המוסדות שהופיעו ברשימת מנהל המחוז, כבלתי תקינים.

מנהלי המוסדות הודיעו לראשויות כי לא יאפשרו למפקחים מטעמו של מנהל המחוז להיכנס לישיבות ולמוסדות. העסקנים חוששים כי מנהל המחוז התכוון בדרך זו לישם את ה"אני מאמין שלו" שיש צורך לצמצם את קצב ריבוי האוכלוסיה ברוקלנד קאונטי.

מאבקם של העסקנים נשא פרי והסמכות שנטל לעצמו מנהל המחוז לגבי רישוי המבנים, הופקעה ממנו.

יצויין כי מר נגבונדי, פוטר ע"י מנהל המחוז לאחר 16 שנות עבודה במחוז, בטענות של בעיות משמעת, והוא זה שחשף את כוונותיו האנטישמיות של מנהל המחוז.

דבריו של חבר המועצה וידר הגיעו לאוזני כלי התקשורת המקומיים שבקשו את תגובתו של מנהל המחוז, שסירב להתיחס לדברים בטענה שהוא אינו נוהג להתיחס לדברים חסרי שחר.

 





מונסי ארהב מחוז רוקלנד אהרן וידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד