ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"בעלי השוטר רץ בבהלה בחזרה הביתה - היה בטוח שכולנו מתים"

רעיית הבלש שאירחה בביתה את המחבל, מספרת על הרגעים שלא ייאמנו: "היה לבוש כמו עו"ד בצורה מכובדת", היא מספרת, "ישב רגוע ולא דיבר" • ואז, "בעלי שראה את לבושו של המחבל השני, קלט במהירות שהמחבל הנוסף יושב בבית - היה לנו נס גדול"

צילום: גיל יערי, פלאש90  (אין קשר בין המצולם לכתבה)
צילום: גיל יערי, פלאש90 (אין קשר בין המצולם לכתבה)

 

כפי שדווח הערב (ה), ב'בחדרי חרדים', המחבל הנוסף נלכד לאחר ששוטר הכניס אותו לביתו מבלי משים. רעייתו של השוטר, שהמחבל שהה עימה בביתה, מספרת על רגעי הבהלה הללו, ל'בחדרי חרדים':

"היינו אני ובעלי השוטר שהוא חוקר ביחידה המרכזית במחוז מרכז, ועוד שניים מבני משפחתי בסינמטק, היא מספרת. אכלנו גלידה, לפתע שמענו יריות והמולה ואנשים בורחים, אמרתי לבני משפחתי: 'בואו נברח זה פיגוע', התחלנו לרוץ לבית שלנו, ליד המתחם.

"לפתע הצטרף אלינו אדם לריצה. הוא היה לבוש כמו עו"ד בצורה מכובדת, הוא לא התנהג באגרסיביות כלל ועלה עימנו לבית. שאלתי אותו מי הוא, הוא לא ענה. אמרתי לו: 'תשהה עמנו בבית עד שיעבור האירוע'.

"בעלי שעובד במשטרה, נטל את אקדחו וירד למטה לסייע לשוטרים במרדף, בזמן שאני ועוד שניים מבני משפחתי שוהים יחד עם המחבל בדירה.

"המחבל לא דיבר מילה, הבאתי לו כוס מים, ניסינו לדבר איתו. אבל הוא לא ענה. ישב רגוע, אולי כי פחד שאזהה את דיבורו במבטא ערבי, לא חשדנו בכלום, הוא נראה פשוט כמו מישהו מבוהל מהזירה.

"לפתע בעלי חזר נסער הבייתה והתפרץ לדירה, תפס את המחבל ריתק אותו לריצפה ואזק אותו, והזעיק כוחות. מה שהתברר שבעלי ראה את המחבל השני מנוטרל במהלך המרדף, שהיה לבוש כמו זה שבבית ומיד הבין שמדובר בשותפו.

"אני לא מאמינה, זה מרגיש בחלום. הפחד הגדול שהיה לבעלי, שהוא רץ בחזור לבית והבין שמי שבבית הוא המחבל - הוא היה בטוח שהוא חוזר וכולם שכובים מתים. היה לנו נס גדול שהמחבל לא היה חמוש. ועוד יותר, שבעלי הבין מאוד מהר מי בבית, וחזר במהירות רבה, אחרת היה אסון.

והיא מוסיפה מה קרה אחר כך: "נכנסו כעשרה שוטרים לבית ועצרו את המחבל, במקביל בטעות נפלט לאחד מהשוטרים כדור מהרובה, בעלי נפצע קל. הוא פונה לביה"ח ושוחרר היום".

תוך כך עדים מספרים ל'בחדרי' על מה שהתרחש בזירה. עופר לייפרמן בעל מעדניית בשר כשרה במתחם שרונה, מספר: "היינו לקראת סגירת המעדנייה, החנות הייתה ריקה מלקוחות, רק העובדים שלי נשארו לנקות את החנות ולסגור אותה, ואז לפתע החלו יריות. אנשים רצו מצד לצד לא מצאו את עצמם כלל, העבדים ברחו אל המחסן ונעלו את עצמם שם שעה שלימה.

"החנות שלי לא נפגעה ב"ה. הנס הגדול היה, שכאשר שני המחבלים רצו להכנס פנימה לתוך מתחם השרונה מרקט, ראו את המאבטחים, והם המשיכו לבית קפה חיצוני של המתחם.

על התחושות היום, יממה אחרי הוא מוסיף, "בעלי עסקים כאן עדיין בפחד וחוששים מאוד, היום היו כאלו שפחדו להגיע למתחם, אך עם זאת הגיעו אנשים למתחם במיוחד רק בכדי לחזק אותנו, היום זה יום מתטוח מאוד, אבל חוזרים לשיגרה אט, אט".

כך גם מספר ל'בחדרי', מיכאל ערב, מנהל משמרת במרינדו, שבמתחם שרונה מרקט: "היו מלא יריות ומלא אנשים רצים, הייתי באינסטינקט, שכולם רצים ואני רץ איתם. אנשים בכו כמו תינוקות, לקוחות ועובדים העיפו שולחנות וכיסאות באוויר מרוב פאניקה, לא ידעו מי נגד מי. אלו מראות שאתה לא מסוגל לשכוח.

"המחבל ניסה להכנס לבנין שלי, אבל לא הצליח כי יש קוד נעילה. זה מה שהציל אותנו, לך תדע מה היה קורה אם לא היה קוד, זה יכול היה להסתיים בטבח".

פיגוע שרונה מחבל שוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד