כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יום עיון מקצועי לכ-100 פרמדיקים במד"א התקיים במרכז הרפואי מעיני הישועה

למעלה מ-100 פרמדיקים סקרו את יחידת הצנתורים בניהולו של בכיר המצנתרים ד"ר אורן אגרנט, ושמעו הרצאות מקצועיות מסגל הפרופסורים הבכיר של המרכז הרפואי מעיני הישועה

האירוע במעיני הישועה
האירוע במעיני הישועה

רחבת המרכז הרפואי מעיני הישועה דמתה למשך כמה שעות לתחנת מד"א. למעלה מ-100 פרמדיקים במד"א התכנסו במרכז הרפואי מעיני הישועה במסגרת יום עיון מקצועי וסיור היכרות עם היחידות והמחלקות החדשות של המרכז הרפואי.

הכנס התקיים בהשתתפות הרב אלימלך פירר, מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין, סמנכ"ל רפואה במד"א ד"ר רפי סטרוגו והנהלת מעיני הישועה בראשות המנכ"ל הרב שלמה רוטשילד והמנהל הרפואי פרופ' מוטי רביד. הפרמדיקים סקרו את יחידת הצנתורים בניהולו של בכיר המצנתרים ד"ר אורן אגרנט ונפגשו עם סגל הפרופסורים הבכיר של המרכז הרפואי.

את צוותי מד"א קיבל המנהל האדמיניסטרטיבי של מעיני הישועה יהושע יוסקוביץ, אשר תיאם את הכנס והנחה את יום העיון. הוא ציין את המכנה המשותף בין מד"א למעיני הישועה כגופים מקצועיים העוסקים בנתינה מקצועית ובמסירות מיוחדת עם נשמה יתרה. "מה שמחבר ומאחד בין הגופים זה העובדה שבשני המקומות רוב העוסקים לא הגיעו בשביל המשכורת אלא בשביל העשייה וההתמסרות לכל מי שנזקק לעזרה רפואית".

את הכנס פתח מנכ"ל המרכז הרפואי מעיני הישועה הרב שלמה רוטשילד שסקר את הפעילות העניפה של מעיני הישועה, החזון ותנופת הפיתוח הבלתי נלאית שעובר במרכז הרפואי בשנים האחרונות. "כאשר הייתי נער צעיר ראיתי איך אנשים מסתכלים ברחוב על אבא שלי - ד"ר משה רוטשילד – ומסובבים אצבע ברקה על המשוגע הזה. והנה התוצאות המשוגעות של "המשוגע הזה" עומדות לנגד עיניכם בקריה ענקית הכוללת בניינים נפרדים של בית החולים ומרכז בריאות הנפש ובנין נוסף של מרכז היידן לקרדיולוגיה הנמצא בבניה אינטנסיבית - שבהם מטפלים בלמעלה מ-130,000 מטופלים בשנה.
הרצאות מקצועיות ופאנל שאלות עם הרופאים המומחים התקיימו ע"י סגל הרופאים הבכיר: המנהל הרפואי פרופ' מוטי רביד, בנושא תרופות נוגדות קרישה ואיגור טסיות. מנהל יחידת הצנתורים וטיפול נמרץ לב, ד"ר אורן אגרנט, בנושא טיפול במסתמים באמצעות צנתור. מנהל אגף נשים ויולדות פרופ' יוסי לסינג וד"ר איואנה אולתיאנו, מנהלת חדר לידה בנושאים שונים הנוגעים למצבי חרום במיילדות.

ביום העיון השתתפו גם מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) ד"ר רונן ליבסטר שהציג את נהלי העבודה במיון ואת הציון לשבח שקיבל חדר המיון ממשרד הבריאות לאחר שזכה להגיע למקום הראשון מכלל בתי החולים בישראל במהירות הטיפול ושביעות רצון המטופלים. מנהל יחידת טיפול נמרץ כללי, פרופ' פטריק סורקין, סקר את הפעילות ביחידת טיפול נמרץ.
ד"ר רפי סטרוגו, סמנכ"ל רפואה במד"א דיבר אודות חשיבות שיתוף הפעולה בין בתי החולים למד"א ובהם עם המרכז הרפואי מעיני הישועה הזוכה לשבחים רבים בגין הצטיינות מקצועית. הוא ציין את חשיבות ימי העיון והמפגשים המקצועיים עם רופאים בכירים התורמים להעלאת הרמה המקצועיות של הצוותים.

הפתעת יום העיון היתה הופעתו של יו"ר אגודת 'עזרא למרפא' ובכיר ארגוני הבריאות בישראל - הרב אלימלך פירר, שהגיע לתת תמיכה במהלך הידוק הקשרים בין מד"א למרכז הרפואי מעיני הישועה ובמיוחד ביחידת הצנתורים בניהולו של ד"ר אורן אגרנט, אשר ניהל במשך עשרות שנים את מכון הלב בבית החולים 'שיבא' ובהמלצתו האישית הוקמה יחידת הצנתורים במעיני הישועה. הרב פירר אמר כי הוא סומך את ידיו על המרכז הרפואי ורופאיו המקצועיים ובמיוחד בכל הנוגע למערך הלב החדש של מעיני הישועה שבניהולו של ד"ר אגרנט.

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין הציג את היכרותו הממושכת עם הרב פירר ואמר "הרב פירר הוא אכן האנשים המיוחדים שאני הכי מעריך בישראל". הוא סיפר כי ערך לפני מספר חודשים ביקור היכרות מעמיק במרכז הרפואי מעיני הישועה והוא נדהם מהיקף ההשקעה בפיתוח שירותים רפואיים בטווח זמן קצר. "ראיתי את ההתפתחות המדהימה, הציוד הרפואי המתקדם בעולם ואת הרופאים הבכירים שהצטרפו למעיני הישועה בשנים האחרונות. לו הייתי צריך חלילה לעבור צנתור הייתי בוחר לעשות את זה כאן במעיני הישועה", אמר בין.

הוא הדגיש את המיוחדות של 'מעיני הישועה' בהיותו בית חולים מאוד קהילתי העוטף את המטופלים בחום ואהבה ונותן הרגשה טובה של מסירות והתחשבות רבה בצרכים של המטופלים הבאים בשעריו.
בסיום יום העיון הודו מנהלי המרכז הרפואי למנכ"ל מד"א אלי בין, למנהלים השונים ובמיוחד למר מיקי סגל, על הזכות שנתנו להם לארח את צוותי הפרמדיקים המסורים של מד"א במרכז הרפואי ועל חיזוק הקשר לטובת קידום הרפואה בקהילה.


.


.


.
רפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד