ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

סגר כללי עד לאחר חג השבועות

בגלל הפיגוע: סגר כללי על יהודה ושומרון עד סיום חג השבועות, ואבטחה מוגברת בירושלים

צילום: יוסי זמיר
צילום: יוסי זמיר

סגר כללי הוטל החל מהלילה (ו) על יהודה ושומרון, בעקבות הטבח במתחם שרונה בתל אביב שלשום.

כך גם נסגרו כל המעברים בגבול רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי הסגר יוסר והמעברים ייפתחו ביום ראשון לקראת השעה חצות, בכפוף להערכת מצב.

במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטאריים, רפואיים וחריגים, בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים. כמו כן, הסגר לא יחול על יציאה לתפילות יום השישי בהר הבית.

אתמול בצהריים הודיעה המשטרה על העלאת רמת הכוננות במהלך חג השבועות וחג הרמדאן. ההחלטה התקבלה בהתאם להערכת מצב משטרתית במטה הארצי.

במהלך החג ייפרסו אלפי שוטרים במוקדי הבילוי וריכוזי הקהל. לפי המשטרה, הצעד נועד "לתת מענה אבטחתי נדרש והעלאת תחושת הביטחון של הציבור, לצד טיפול בתחום הסדר הציבורי והתנועה".

כמו כן, תתבצע פעילות מוגברת נגד שוהים בלתי חוקיים, לרבות אכיפה ממוקדת נגד מסיעים, מלינים ומעסיקים של שב"חים. במשטרה ציינו עוד כי מחוז תל אביב יתוגבר אף הוא במסגרת ההיערכות.

במקביל, משטרת ירושלים תתגבר מחר את כוחותיה ברחבי העיר ובסביבת העיר העתיקה בפרט לקראת תפילת יום השישי הראשון של חודש הרמדאן. במזרח העיר ובסמטאות העיר העתיקה ייפרסו אלפי שוטרים לנוכח הצפי שעשרות אלפי מוסלמים יגיעו לתפילות בהר הבית.

לא התקבלה החלטה להגביל את גיל המתפללים המורשים להיכנס להר. בשל תנועת המתפללים ייחסמו לתנועה צירים בסביבת העיר העתיקה מהשעה 6:30 בבוקר ועד 17:00 אחר הצהריים.
פיגוע שרונה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד