י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לייבל'ה מציג: ספר הלכות טהרה של אמנון לוי

וגם: הריבוי הטבעי בלשכת פרוש, הפדיחה הכפולה של משפחה, התמונה שנתי גרוסמן לא הצליח למנוע והנקמה היהודית של 'נרננה' • חשיפה: המיקום האסטרטגי החדש של כנס המנהלים של 'המודיע' • ואל תשכחו את הפינות הקבועות

לייבל'ה מציג: ספר הלכות טהרה של אמנון לוי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

את המדור השבועי פותח לייבל'ה בהתנצלות עמוקה בשם צוות כתבי 'בחצרות הקודש' של אתר הבית: לרגל שלושת ימי הגבלה ומחמת הצורך בהכנות לחג והצטיידות בבלינצ'עס של שייעל'ה נשמטו אירועים רבים, הכנסות ספרי תורה ומעמדי ענק מכובדים עם יותר מתריסר משתתפים, שלא הספיקו לשזוף את עיני הגולשים. עמכם הסליחה ועמנו החיסכון בכאב ראש, וכמו שלייבל'ה נוהג לומר - נכון שאתם יחצ"נים חרדים, אבל תנגישו את החומר לכתב, אנחנו לא יומון...

ואפרופו יומונים ויח"צ: בעיתון הוותיק 'המודיע', החליט הצוות הישיש שנמאס לו מכך שמשרדי הפרסום והיח"צנים השונים משגרים אליו ידיעות לאורך יום חמישי, מה שגורם לאיחור משמעותי בסגירת העיתון ואף לפעמים להפסד כספי. לאור כך, שוגרה השבוע מודעה לכל המשרדים, כי מעתה ואילך ניתן להעביר ידיעות עד יום רביעי בלבד, מה שישאיר יום נוסף לחזונו ודמיונו הפורה של 'המבקר'.





ואפרופו המודיע: פורום המנהלים שכזכור הורכב בעיקר ממנהלי קבוצות ווטסאפ במגזר החרדי, והתקיים עד היום במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בירושלים, יתארח השנה בחודש אלול במרכז האירועים אווניו במרכז שדה התעופה בלוד. הפורום יימשך יום אחד בלבד, ובהמודיע מקווים כי פחות סקרנים יגיעו, ובעיקר, בעקבות תקנות הווטסאפ החדשות – פחות מנהלים מדומים.

ובעוד במערכת 'המודיע' עושים סדר. בעיתון 'משפחה' מישהו נרדם בשמירה, ומודעת אבל של איחוד הצלה על חמיו של נשיא הארגון אלי ביר ומודעה של מאוחדת - נכנסו פעמיים.





ואפרופו משפחה: מפגש מרתק נערך השבוע בין שני אשפי המדיות והמו"לים הבכירים - אלי פלאי איש משפחה עם פיני ליפשיץ מו"ל ועורך יתד נאמן באנגלית. לייבל'ה מאמין שבתקופת נתי גרוסמן תמונה כזו הייתה בלתי אפשרית.





ועוד בענייני עיתונים בלתי אפשריים: לייבל'ה נתקל השבוע בעיתון שעה טובה, ודפדף כדרכו בתחילה לתמונות בסוף, שם סוקר מעמד ההדלקה של פינסק קרלין ונרשם במפתיע גם השם אברהם פריד. למי שמכיר, גם משב"ק האדמו"ר נקרא אברהם פריד וזו כנראה מקור הטעות המשעשעת.





ובעוד העיתון שלו מחלק מודעות חינם, עסוק סגן עורך משפחה שמעון יאיר ברייטקופף המכונה עדיין בפי רבים שי איזנברג בחלוקת מזון חינם: לייבל'ה ממליץ למי שמחפש היכן לשבוע כהוגן בחג השבועות, להגיע לשכונת בית וגן בירושלים, שם בביתו של שימען סועדים עשרות בחורים הדואגים מראש להזמין את עצמם לסעוד על שולחן מלכים.

ועוד קצת ברייטקופף, שנתקע השבוע יחד עם ה'ציילגער' כהגדרתו (להלן: ירח טוקר) באחד מכבישי הארץ. אל תישארו במתח, כי לייבל'ה יכול לעדכן שלבסוף אנשים טובים הגיעו וחילצו את הצמד בעל הנטייה החיפאית.

הפינה הפוליטית
שמחות בלשכת סן שר החינוך מאיר פרוש: שתי רכזות בלשכתו ילדו השבוע בשעה טובה ומוצלחת - ולמרות הכול הלשכה ממשיכה לתת מענה למאות פניות ביום. לייבל'ה זוקף את ההישג לזכות המלאך והיועץ האסטרטגי שניאור רוזן, כי אצל פרוש עובדים מעל לזמן ומסביב לשעון, לפחות עד הועידה הגדולה.

למרבה הצער, סגן השר עצמו לא יספיק לחגוג עם העובדות המאושרות, מאחר והוא יצא למונסי שבניו יורק לרגל חג השבועות, כדי לשהות בצל מורו ורבו האדמו"ר מויז'ניץ מונסי. כדי שיהיה לו מעניין בדרך, מצא יו"ר שלומי אמונים על המטוס את הזמר ליפא שמעלצער.

ואותו שניאור רוזן נצפה בערב החג עונה לפניות דחופות כשהוא רכון על חיתולים ושמפו בתור ל'אושר עד'. לייבל'ה יודע ששניאור יכעס על הפרסום, אבל עם ישראל צריך להיחשף מידי פעם ליועץ שמאחורי הקלעים.





ואפרופו אגודת ישראל: חבר הכנסת מנחם לייזר מוזס מצא עוד חצר ויז'ניץ ונצפה השבוע כותב אות בספר התורה של בית הכנסת קוסוב ויז'ניץ בבית שמש. כזכור, מוזס מגלה רגישות מיוחדת לעיר, בעקבות הלשכה הייחודית שהוא מחזיק בה כפי שנחשף בערוץ 2.





כל עובדי לשכת שר הדתות דוד אזולאי יצאו השבוע ליום גיבוש בצפון הארץ. בסיום האירוע התכנסו העובדים בדירה בעיר עפולה בכדי לחגוג ל'בוס' השר אזולאי יום הולדת 63. בנו ינון, היועץ של אריה דרעי, נעדר מהחגיגה ושיגר עוגת יום הולדת משמינה.



מן הגורן ומן היקב
יש מי שנסע למסע שורשים: אריה גל אורן אגד אל על משפחת שפירא פרנקל, יצא למסע שורשים עם משפחתו בעקבות בוטושאן ובוטששטט ונצפה מתפלל על קברי אבות.





ויש מי שהסתפק בסמטאות ירושלים: בעוד לייבל'ה צועד בעיר הבירה, הוא פגש בכיכר השבת את האיש והאגדה ישראל אהרן בוקשפן.





ואילו את איש החסד והמתנדב המסור ישראל ירט, מצא לייבל'ה עם ראש אכ"א האלוף חגי טופולינסקי. לייבל'ה יודע שירט לא נסע למעז'יבוז ונשאר בארץ בחצר החסידות הגוראית, עם מכשיר דלתא ועדיין ללא קבוצות ווטסאפ.





ולרגל חג השבועות, פגש לייבל'ה באיש אלעד לשעבר יצחק עידן במספרת קוטלר בבני ברק. כיאה למסורת המדור, תיעד לייבל'ה את ראש העיר לשעבר במעמד התגלחת.





קומזיץ ווקאלי נשמע השבוע באירוסין של נטע שפריי במלון ויז'ניץ בבני ברק: האחים הקדושים מקהלת "ברודערס" הציגו ביצוע מושלם שהותיר את המשתתפים פעורי פה.



באירוע של קבוצת 'בשבע' שנערך בחצר ביתו של דודו סעדה לרגל יום ירושלים, נצפו מנכ"ל "איחוד הצלה" משה טייטלבוים ורל"שו שבי רפפורט, יחד עם עופר חדד איש ערוץ 2.





וכמו שהבטיח בשבוע שעבר, עקב לייבל'ה אחרי מעשיה של מקהלת 'נרננה' במוסקבה, ותיעד אותם בעיצומה של 'נקמה יהודית', מול חומות הקרמלין בזיץ ליל שישי עד אור הבוקר.



פינת המ"מים:
עוד לפני הפיגוע הנורא במתחם שרונה, היו על סדר היום השבועי שני אירועים שאין להתעלם מהם בשופ אופן - הראשון הוא המשך הסדרה הבלתי מפתיעה מבית מדרשו של אמנון לוי והעיסוק האובססיבי בחרדיות ובשאר דברים שהשתיקה יפה להם, כך זה נראה.





האירוע השני הוא המאבק הביזארי משהו בעיני לייבל'ה של ש"ס בדבריו האולי גזעניים של יו"ר דירקטוריון ערוץ 10 רמי סדן. במהלך הקרב הגדול הגדיל לעשות ח"כ יגאל אדידס גואטה שהדרים לשדרות ופגש את מסעודה. לידי לייבל'ה הגיע תוכן השיחה המקדימה לביקור.



פינת המזל טוב:
מזל טוב ליוסי זליקוביץ ממירון לרגל מינויו כמנהל קופת חולים מאוחדת במרחב גליל צפת. לייבל'ה מאחל ברכת הצלחה בהמשך הדרך.

ובעוד קלרמן מתבצר בלשכה בספרא ואינו מפנה אותה לפינדרוס - שעובד מכל מקום כמו בולדוזר - הוא חגג את אירוסי בנו עם בתו של סוכן הביטוח משה רוט. לשאלת רבים מזכיר לייבל'ה שקלרמן מכהן כמחזיק תיק מבני דת והצעות עבודה יתקבלו בברכה לרל"שו לשעבר שמוליק יעבץ.

גם החברותא של קלרמן ממיר, שלמה רוזנשטיין, חגג בצל ההכנות לבר מצווה של הבוס הופשטטר את אירוסי בנו.





ברכת מזל טוב לחבר מועצת עיריית מודיעין עילית אברמי וייס לרגל הולדת הבת. לייבל'ה מברך שיזכו אביה ואימה לרוות ממנה הרבה נחת ולגדלה לתורה, והעיקר כמובן שסוף סוף נולדה בת אחרי ארבעה בנים.

והברכה אחת לסופר והמחנך חיים ולדר, לרגל שמחת אירוסי בתו נעה בשעה טובה ומוצלחת, עם הבחור משה הומינר תלמיד ישיבת נתיבות החכמה וולפסון.





ברכת מזל טוב ליעקב מורגנבסר מדגל התורה, לרגל שמחת היותו אב צעיר בשעה טובה ומוצלחת. מצטרפים: חברי קבוצת נאמנים למרנן ורבנן ותלמידיהון, דרך האמת, צעירי דגל התורה, פך השמן הטהור, צדק צדק תרדוף וכו'.

וכנראה שהנפילה אצל רשב"י בל"ג בעומר פעלה ישועות, כי ישראל אלתר גרובייס מבקהילה חבק בת למזל טוב. בשבועון הזדרזו השבוע לברך את סגן העורך המוכשר.

ועוד אחד שזכה לברכות גם במשפחה וגם בבקהילה, ובהימור זהיר כנראה יזכה גם במרוה לצמא, הוא הרב הבנש"ק ר' אהרן טייטלבוים מביתר עילית.

וברכת מזל טוב חמה ולבבית לעורך המוכשר של מגזין משפחה (פעם פעם בבחדרי והשאר היסטוריה) יהודה רוטשטיין, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

ועוד שמחה במודיעין עילית: הנהג של ראש העיר גוטרמן, יצחק לרמר, התארס בשעה טובה והחגיגות הרקיעו שחקים בקרב בוגרי נזר התורה. גם הנוסע וראש העיר עלה לשמחת הוורט ובירך.





ברכת מזל טוב לזקן הצלמים החסידיים הרב ברוך אוביץ, לרגל שמחת הבר מצווה לנכדו אשר זעליג, בן לחתנו הרב ברוך צייגר.

ברכת מזל טוב לציון כהן מבעלי האולמות 'קונקורד' בבני ברק, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו.

ורובי בנט, האיש והעיבודים שביתו בבני ברק מהווה בית לתלמידי חכמים ומבקשים, חגג את שמחת הבר מצווה לבנו מאיר ותעשיית המוזיקה כולה הגיעה והפתיעה בגדול.





ובאותו אירוע, חגג האיש והרדיו דודי שוומנפלד עם ה'תלמיד' שלו, יועץ התקשורת יהודה רובינשטיין. לייבל'ה חולצה לבנה.





ברכת מזל טוב גם לחזן דודו פישר לרגל הולדת הבן, ומזל טוב חם ולבבי גם לזוכה הקול הבא של טוקר, מוטי רוטמן, לרגל אירוסי בתו.
לייבלה רכילות משפחה המודיע פורום המנהלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד